Minkä verran käytät kosmetiikkaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Otsikon mukaisesti, kuinka paljon käytät kosmetiikkaa?

Itse en oikein ikinä oppinut meikkaamaan saatika pitämään siitä joten pesuaineiden lisäksi en käytä muuta kuin satunnaisesti kynsilakkaa. Ja jos kosteusvoiteet lasketaan niin sellaista + huulirasvaa.

Tosi vähän. Nyt äitiyslomalla ollessa ei mitään. Töissä meikkivoide, puuteri. En osaa meikata joten ollu ripset paitsi nyt. Joskus 18v tuli meikattua tosi reilusti. Huulirasva päivittäin. Hmm kynsiäkään tuu lakattua :D

Äärimmäisen vähän. Meikkaan hyvin kevyesti johonkin juhliin tai vastaavassa tilanteessa. Töissä joskus yritin meikata kevyesti, mutta en vain jaksanut. Etenkin se puhdistus on minusta työlästä ja kun on melko herkkä iho, pitäisi joka päivä tietysti muistaa ja ehtiä tehdä se vaihe huolella.

Vältän kemikaaleja. Aiemmin käytin ripsiväriä, huulirasvaa tai - kiiltoa, kynsilakkaa ja poskipunaa satunnaisesti, mutta enää en pysty, koska kaikista tulee joko ihottumaa tai silmien kirvelyä yms. Olen joutunut luopumaan myös perusvoiteista, jos tulee lähellekin kasvoja. Onneksi vielä on löytynyt sopivaa shampoota ja hoitoainetta, käsisaippuaa ja deodoranttia. Jälkimmäinen kyllä joskus ärsyttää ihoa.

Aika vähän. Minulla on perushyvä iho, joten voiteita en juuri käytä, arjessa meikkaan harvoin. Jos meikkaan arkena, niin yleensä vain ripsiväriä. Huulirasvaa toki käytän suht usein. Jos on juhlat tai joku tärkeämpi tilaisuus, niin meikkivoide, ehkä luomiväri ja ripsaria. Kynsiäkin lakkaan harvoin, pari kertaa vuodessa. Hajuvesiä käytän, body mistejä tai sitten roll on -tuoksuja. Ostin taannoin päähänpistona elämäni ensimmäiset irtoripset, ne olivat magneettimallia enkä vieläkään ole saanut niitä silmiini.
Välillä tekisi mieli meikata siksi, että minulla on helposti punakkuuteen taipuva iho, sekä aika mitäänsanomattomat ripset.

Tietysti perus dödö (stickmalli), pesuaineet, shampoot ja hoitoaineet kuluu, kasvojen puhdistukseen päivittäin käytän joko kasvovettä ja/tai kasvojen puhdistuspyyhkeitä.

Töihin tai "ulos" mennessä meikkivoidetta ihon punakkuuden peittämiseen, tosin ilmankin saatan liikkua jos ei ehdi/jaksa meikata. Ripsari, ehkä luomiväri jos mennään fiinimmin jonnekin, innostuessani myös huulet, kynnet jne. Hajut rajaan dödöön, satunnaisesti roll on -tuoksu. Ja kaikki kosmetiikka kynsilakkoja, shampoota ja tuoksuja myöten pääsääntöisesti luonnonkosmetiikkaa, sen verran tiedän meikki- ja kemikaaliteollisuudesta...

Töihin ja kaupunkiin mennessä meikkaan, meilkivoide, kulmat, kevyet rajaukset, ripsari ja puuteri. Kotona ollessa ehkä just ja just dödö ihan muiden vuoksi :hilarious: kosteusvoidetta (100% luomu sheavoi parasta!) ja huulirasvaa joudun käyttämään atooppisen ihoni vuoksi päivittäin, samoin jalkavoidetta kantapäihini. Kynsilakkaa laitan joskus ja jouluna.

Kosteusvoidetta naamaan ja kroppaan, käsirasvaa, huulirasvaa, jalkarasvaa. Suihkusaippuaa, puhdistusmaitoa, shampoota, hoitoainetta, muotovaahtoa, dödöä.
Silmäpussinpeittoainetta, mineraalipuuteria, kulmakynää, luomiväriä, rajausväriä, ripsiväriä, poskipunaa, huulikiiltoa. Joskus harvoin kynsilakkaa.

Melkein kaikki luonnonkosmetiikkaa, eikä joka päivä kaikkea varsinkaan näin kotona ollessa. Töihin ehostaudun kyllä aina kevyesti.

En käy missään ilman meikkiä (paitsi ehkä roska- tai postilaatikolla) mutta kotipäivinä en viitsi aina meikata. Kosteusvoidetta, puuteria, luomiväriä, ripsiväriä ja huulikiiltoa käytän melkein päivittäin. Plus deodoranttia ja hajuvettä.

Peseytyessä shampoo (yleensä 2 in 1) ja saippua.

Fiiliksen mukaan meikkaan.
Mua ei kiinnosta mitä mieltä muut on mun naamakertoimesta.
Arkena oon useimmiten meikittä, ainakin nyt vauvavuotena ja kesäisin.
Tykkään nyllä myös meikata. Oon niin vaalea (ripset, kulmat) ja huono iho niin meikki tekee melkein ihmeitä. :)

Arkimeikki on melko kevyt. Luonnonkosmetiikan puuteri ja poskipuna, peitepuikkoa tummille silmänalusille, kulmakynää, ripsaria ja vähän rajauskynää alaluomelle. Menee 5min.

Muuten kosmetiikka on luonnonkosmetiikkaa. Himalajansuolapala, suolasaippua, kookosöljy, vihreä savijauhe naamioihin, muut luonnon öljyt jne.
Akneiho vaatii tasapainottelua, mutta parhaiten pysyy kurissa luonnonkosmetiikalla.

Muokattu viimeksi:
Takaisin