Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsen?

Kuinka vanha olit kun esikoinen syntyi?

• Alle 20

Äänet: 9 12.3%
  • 20-24

Äänet: 25 34.2%
  • 25-29

Äänet: 18 24.7%
  • 30-34

Äänet: 11 15.1%
  • 35-39

Äänet: 6 8.2%
  • 40 tai vanhempi

Äänet: 4 5.5%

• Kaikki äänestäjät
    73

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Koska kiinnostaa, minkä ikäisenä nykyisin keskimäärin saadaan ensimmäinen lapsi. Välillä vaikuttaa siltä että useimmat on kolmissakymmenissä ja itse edustan nuoria äitejä, mutta onkohan asia näin. Pistin karkean äänestyksen niin saa helposti nähtävän koonnin ainakin täällä olijoiden iästä. Vastatkaa äänestykseen ja kertokaa viestillä tarkka ikä. :) Jos vasta yrität lasta voit vastata tämän hetken ikäsi. Se on kuitenkin se ikä jolloin ainakin haaveilet lapsesta ja toivottavasti saatkin samassa iässä. :)

Itse olin 22, kun lapseni syntyi.

18 eka ja 20 vee oli kaksi lasta. Ehdottomasti olen sitä mieltä että lapset suht nuorena. Itselläni myös kokemus kun saa lapsen melkee nelikymppisenä.

Esikoinen syntyi kun olin 24, seuraavana päivänä tuli 25 mittariin. Nyt toista odottelen ja syntyy taas syntymäpäivän aikoihin, joten joko olen vielä 25 tai kerkeen täyttää 26.

27. Pari kuukautta ennen kuin täytin 28. Itse olin suunnitellut että ensimmäinen 25 v ja viimeinen ennen kuin täytän 30. No, naimisiin mentiin vasta kun täytin 25 v eikä silloin haluttukaan heti lasta. Tai no mies oli sitä mieltä että ihan hyvin ehtis vaikka 30 vuotiaanakin, mä en halunnut sitä enää lykätä. Nyt olis tavoitteena saada toinen / viimeinen lapsi ennen kuin täytän 31 v, syksyllä tulee 30 v mittariin. Mulla on ollut taloudellisesti tosi tiukka lapsuus, siksi oon halunnut että mulla ja miehellä on vakituiset työt ennen kuin lapsia saadaan. Sekin on osaltaan lykännyt lasten hankintaa.

Takaisin