Minkä ikäiselle kahvia?

Yllättävän vaikea kysymys, ehkä siinä 15-16 vuotiaana saisi alkaa juomaan kahvia jos haluaa.
Itse taisin kyllä aloittaa kahvin juonnin jo joskus 12-13 vuotiaana :nailbiting: ylä-asteella join ainakin jo säännöllisesti aamukahvit kotona ja luokassa meillä oppilailla oli oma keitinkin, jota välitunneilla kyllä ahkerasti käytettiin.

Saahan sitä kylässä maistaa heti kun lapsi osoittaa siihen kiinnostusta, mutta jos aikoo ruveta oikein juomaan, pitää se itse keittää koska meillä ei kukaan muu juo kahvia ollenkaan.

Lapsi melkein 3v. pyytää "ahhia". Pieni tippa, vajaa teelusikallinen, ja loput maitoa. Saas nähdä kauanko menee että pyytää enemmän. Tuokin on vain aamuisin. Muuten koitetaan sitte vähän huijata...
Mä join kyllä jo 4-5 vanhana mokkakupillisia, vähän isompia kuin nykyiset espressokupit.

Tarkkaan en muista, mutta aamukahvia aloitin juomaan vasta ehkä n. 16-17 vuotiaana. (Toki olin maistanut sitä satunnaisesti aikaisemminkin) En edelleenkään juo kahvia kuin aamulla, ellei jossain kylässä tarjota.

Esikoinen on kerran halunnut maistaa, eikä halunnut maistaa uudelleen :)

Aktiivisesti olen juonut kahvia noin 11-12 - vuotiaasta. Maistanut olin jo paljon aiemmin. Nelivuotias on pari vuotta jo välillä pyytänyt saada maistaa, on laitettu ruokalusikallinen kahvia ja maitoa päälle. Väittää tykkäävänsä :grin

En ole ikinä pitänyt kahvista. Muistaakseni olin aika pieni, kun sitä ensimmäistä kertaa maistoin. Esikoinen (6-v) saa halutessaan maistaa kahvia, mutta ei ole halunnut. Sitä en ole miettinyt, minkä ikäisenä hän saisi ruveta juomaan kahvia, jos siihen tykästyy.

Olen itse juonut kahvia 12-13-vuotiaasta. Lapsi ei vielä ole halunnut edes maistaa. En ole tullut vielä ajatelleeksi, milloin saisi alkaa juomaan kahvia, yläasteikäisenä varmaan.

Onkin vaikea kysymys, en itsekään tiedä koska antaisin lapsen alkaa juomaan kahvia. Ehkä yläasteella? Itse aloitin vasta lukiossa.

Meillä on nyt jo 2 ja 4v halunneet maistaa kahvia. Onneksi itse juon käytännössä maidon kahvilla, ni menee lapsillekin hyvin läpi mukin pohjalle vajaa teelusikallinen kahvia ja loppumuki maitoa :hilarious:
Olen juonut kahvia satunnaisesti ala-asteikäisestä, n. 10-vuotiaasta. Sitten päivittäiseksi muuttui aamu- ja päiväkahvit yläasteelle mennessä.
Omat lapset voisin kuvitella saavan ehkä sitten n. 15-vuotiaina alkaa juomaan kahvia, jos haluavat :rolleyes:

Olen juonut kahvia ihan pienestä pitäen ja pojan annan aloittaa kahvinjuonnin heti kun itse sitä haluaa. On saanut maistaa monta kertaa ja todellakin tykkää myös makeuttamattomasta sumpista.

Takaisin