Minkä ikäiseksi lapsi istui syöttötuolissa?

Meillä poika on nyt reilut 1,5v ja istuu edelleen syöttötuolissa, ja suostuu siihen edelleen kyllä menemään. Päiväkodissa kuulemma aterioi jo pienten pöydässä ihan normaalilla pikkulasten tuolilla istuen. Kotona haluaa välillä ruokapöydän ääreen syömään, istuu silloin normaalin ruokapöydän tuolin päällä. Poika vaan vetää itse sen tuolin esille ja paukuttaa sitä käsillään, että haluaa siihen välipalalle, on vielä liian lyhyt kiipeämään itse siihen tuolille. Ollaan kyllä jo harkittu Tripp Trappin käyttöönottoa ilman turvakaarta, niin poika saisi istua niin sanotusti normaalisti siinä ruokapöydän ääressä. Osaisi kyllä varmaan kiivetä jo itsekin siihen istumaan, ei olla vielä kokeiltu. Se syöttötuolin tarjotin on vaan edelleen aika kätevä ja helppo siivota (Ikean Antilop). Katsotaan nyt, miten pitkään syöttötuoli on vielä käytössä, voihan olla, että poika itse sitten päättää, ettei enää halua siihen syöttötuoliin. Poika mahtuu kyllä tosi hyvin siihen vielä.
 
En kyllä tarkkaan muista, mutta suunnilleen 1,5-vuotiaana varmaankin siirtyi juniorituoliin ja siinä saa istua niin pitkään, että on ergonomista siirtyä tavalliseen tuoliin
 
Meillä otettiin 1,5-vuotiaana Tripp Trappista Baby Set pois. Koska lapsi ei mahtunut enää pois siitä irrottamatta kaarta joka kerta. Lapsi oli myös ylimmällä tasolla liian korkealla pöytään nähden ja jalat eivät mahtuneet pöydän alle.
 
N. 2 vuotiaana on kaikki siirtyneet juniorituolille. Olisivat mahtuneet kyllä vielä syöttötuoliinkin, mutta into kiivetä itse jakkaralle on ollut suurempi kuin itsesuojeluvaisto :rolleyes: Meillä on syöttiksenä se perinteinen ja juniorituolit Ikean Agam.
 
Oiskos ollut jotain vähän vajaa kaksi, muistelisin että joskus vuoden vaihteen jälkeen pistin syöttötuolin pois ja huhtikuussa silloin tuli kaks vuotta mittariin. Suoraa nostin sen jälkeen tavalliselle tuolille.
 
Meillä on Tripp Trapp ja siinä vielä baby set. Kovasti lapsi tykkää ja osaa istua myös tavallisessa tuolissa :)
 
Meillä kummallakin lapsella tripp trapp, baby set otettu n.1v6kk kummaltakin pois.
 
Meillä on Tripptrappin tapainen halvempi tuoli. Olisikohan ollut vähän vaille 2-v. kun otettiin turvavaljaat ja kaari pois. Siitä eteenpäin on istunut samaisella tuolilla, kun on sopivalla korkeudella. Ei tarvitse kurotella aikuisten tuolilta pöydälle. Välillä on vain laskettu sekä istuin- että jalkaosaa alemmas.
 
Takaisin
Top