Minkä ammatin haluaisit?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jos voisit saada minkä hyvänsä ammatin vain sormia napsauttamalla, minkä haluaisit? Miettimättä nyt siis opiskeluja tai olisiko se ominaisuuksiesi takia sinulle mahdollinen.

Piti vähän aikaa miettiä tätä, mutta jos se kävisi niin helposti haluaisin olla psykoterapeutti. Ihmisen psyyke kiinnostaa ja haluan tehdä työkseni jotain missä olen ihmisten kanssa tekemisissä ja autan ihmisiä. Koska se vaatisi aivan valtavasti opiskelua joudun kuitenkin tyytymään täällä ihmisten kuuntelemiseen, tsemppaamiseen ja oman kokemuksen kautta neuvomiseen. Mielelläni tosin tätä teen. :)

Puheterapeutin työstä haaveilin jossain vaiheessa, mutta toisaalta olen tyytyväinen nykyiseen työhöni varhaiskasvatuksessa. Pääsen myös opettamaan kielellisisten pulmien kanssa painivia, mutta työ on silti monipuolista ja vaihtelevaa.

Eläinlääkäri! Tosin se ihmisten kohtaaminen hoitotilanteissa ei kiinnosta :rolleyes:.. Että kenties villieläinpuolelle.. Parempi siis vaan pidättäytyä tohtoroimassa omia elukoita.

Lukion kuvisopettaja tai työväenopiston kieliope (englanti, ruotsi) voisivat olla kivoja ammatteja. :) Ja joku missä ei ihmisten kanssa joudu tekemisiin koko ajan voisi tietenkin olla kiva vastapaino nykyisille sosiaalialan hommille.

Olen aina harkinnut uraa lääketieteessä, mutta en edes hakeutunut alalle, koska ajatus ihmisten vaivojen tutkimisesta ei innostanut. Joku oikeuslääkäri tai alan tutkija olisi ollut okei, mutta sitäkin olisi edeltänyt vuosien terveyskeskushelvetti. Mutta siis jos nuo tiedot ja taidot olisi mahdollista saada ilman ihmisiä niin ammattina sinänsä lääkäri on aina kiinnostanut.

Nyt tyydyn vain pelastamaan ympäristön, ei tarvitse toimia ihmisten iholla niin sanoakseni.

Tää on ihan hirveän vaikea kysymys, koska haluaisin osata ja tehdä kaikkea. :grin Sydäntäni lähimpänä on kirjoittaminen, joten voisin haluta tehdä sitä jossain muodossa työssäni. Eli kirjailija tai toimittaja voisi olla. Toisaalta pidän kirjoittamisesta ihan vapaa-ajan puuhanakin. Olen haaveillut psykologian opinnoista ja tässä ollaan sinne päin tällä hetkellä suuntaamassa. Lastenpsykologia kiinnostaa erityisesti. Mietin myös joskus lain opiskelua, asianajajaksi... Enpäs tiedä. Jos ihan hullutellaan, niin geenitutkijan työkin voisi olla erittäin mielenkiintoista, jos pääsisi perintötekijöitä tutkimaan :woot:

Mä haluaisin tehdä jotain matikkaan liittyvää. Rakastan laskemista, mutta vihaan tietokoneita, joten aiemmat insinööriopinnot tyssäsivät siihen :D
Nykyisessä työssä viihdyn onneksi hyvin.

Tää on ihan hirveän vaikea kysymys, koska haluaisin osata ja tehdä kaikkea. :grin Sydäntäni lähimpänä on kirjoittaminen, joten voisin haluta tehdä sitä jossain muodossa työssäni. Eli kirjailija tai toimittaja voisi olla. Toisaalta pidän kirjoittamisesta ihan vapaa-ajan puuhanakin.

Ai niin, kirjailijaksi voisin myös ryhtyä. Jos siis tarinani olisi niin hyviä että niistä olisi muuallekin kuin pöytälaatikkoon. :rolleyes:

Lääkäri, sillä olen lapsesta asti unelmoinut auttavani ihmisiä ja ollut tosi kiinnostunut erillaisista sairauksista. Valitettavasti matikka ja fysiikka ei mitenkään riitä. Katoin aina 4 luokalla lääketieteellisiä dokkareita teeveestä ja välillä oli semmosia juttuja, että oisin voinut sen ikäsenä jättää katsomatta. :grin

Takaisin