Minisun Mama monivitamiinin käyttö - kokemuksia?

Salamaire

Oman äänensä löytänyt
Hei,

Onko muille otsikossa mainitusta monivitamiinivalmisteesta tullut aivan järkyttävä turvotus (vatsa aivan pinkeänä) ja jatkuva ripuli?

Jos on, niin onko teille suositeltu mitä valmistetta korvaavaksi?
Neuvola-aika on vasta 2,5viikon kuluttua, mietin, uskaltaako sinne asti olla syömättä tuota valmistetta ilman mitään korvaavaa merkkiä.
Otan nyt Mama vitamiinien sijaan erillistä rauta+foolihappo+ C-vitamiinivalmistetta, mutta monet vitamiinit sekä hivenaineet puuttuvat tuosta rautavalmisteesta.

Olen lukenut, että joillekin tulee pahoinvointia kyseisestä valmisteesta, mutta minulla ei ole ilmennyt minkään sorttista pahoinvointia vielä.

Monet syö läpi raskauden ainoastaan foolihappoa purkista. Uskoisin, että voit hyvinkin odottaa seuraavaan neuvolaan syöden vain tuota yhdistelmää, jonka mainitsit. Monipuolinen ruokavalio antaa tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet.
Kaikkea hyvää raskauden jatkoon! 👍

Kandee myös kokeilla miten kroppa reagoi jos vaihdat aikaa kun otat vitamiinin. Jos nyt syöt aamulla toimiiko illalla ennen nukkumaan menoa otettu paremmin.

Hei,

Onko muille otsikossa mainitusta monivitamiinivalmisteesta tullut aivan järkyttävä turvotus (vatsa aivan pinkeänä) ja jatkuva ripuli?

Jos on, niin onko teille suositeltu mitä valmistetta korvaavaksi?
Neuvola-aika on vasta 2,5viikon kuluttua, mietin, uskaltaako sinne asti olla syömättä tuota valmistetta ilman mitään korvaavaa merkkiä.
Otan nyt Mama vitamiinien sijaan erillistä rauta+foolihappo+ C-vitamiinivalmistetta, mutta monet vitamiinit sekä hivenaineet puuttuvat tuosta rautavalmisteesta.

Olen lukenut, että joillekin tulee pahoinvointia kyseisestä valmisteesta, mutta minulla ei ole ilmennyt minkään sorttista pahoinvointia vielä.

Täällä yks odottaja jolle ei tuo minisun mama oikeen toimi. Tulee aina ~12h jälkeen huono olo. Oon sitte ottanu harvemmin sitä vitamiinia ja aina yötä vasten.

Takaisin