Minisun Mama ja pahoinvointi

Kyfi6042530

Vasta-alkaja
Elikkäs kyselisin, että tuleeko muilla Minisun Mama vitamiinilisästä kauhean paha olo? :/ Aina kun otan kyseisen tabletin, menee n. 10 minuuttia ja tulee aivan järkyttävä olo. Ja tätä on jatkunut koko raskauden ajan. Olenko ainoa? :(

Minäkin oon syönyt sitä koko raskauden ajan ja nyt 30+1 eikä oo kyllä mitään oireita ikinä tullu :O Kannattaa varmaan käyä apteekissa kysymässä neuvoo ja vaihtaa merkkiä.

Minä söin myös kyseistä valmistetta ja tuli todella huono olo. Alussa varsinkin oksensin aina vitaminnin oton jälkeen. Piti sit alkaa ottaa vitamiinit iltaisin täyteen vatsaan. Lopussa pystyin taas ottamaan aamullakin, mutta ei tyhjään vatsaaan edelleenkään. Kun yhden purkin sain tyhjäks niin vaihdoin välittömästi valmistetta.

Mulla se taas auttoi alkuraskauden pahoinvointiin :confused4 Tai ainakin luulen, nyt alkoi mietityttää että olisiko se kuitenkin pahentanut sitä :biggrin

Ei mulle ainakaan aiheuttanu pahaa oloo, mut kaikkihan meistä on yksilöitä, toinen käy toiselle ja toinen ei!

Heippa, minulla on aivan sama juttu. Kun otan Minisun mama tabletin ei voi olla oksentamatta. Se olo siitä on ihan kamala. Sanoin ko. asiasta viimeksi jo neuvolan lääkärille ja hän käski olla ottamatta tablettia, mutta foolihappo tabletti pitää ottaa sitten erikseen. Luulin jo olevani ainoa, joka tästä asiasta kärsii :D

Apteekissa sanottiin, että voi hyvin olla esim. joku sidosaine, joka aiheuttaa toisille huonoa oloa.

Mulle taidettiin apteekissa ja neuvolassakin sanoa että ei voi mitenkään olla mahdollista että vitamiineista tulisi huonoa oloa - "kuulostaa tosi omituiselta" oli vastaus kun kyselin yhteyttä vitamiinienottoon ja siitä seuranneeseen huonoon oloon. Ainakin itelläni Prismasta ostettu foolihappo ja minisun mama aiheuttaa molemmat mulle huonoa oloa ja oksennus lentää kaaressa tai sitten on järkyttävät vatsakivut... Tiedä sitten onko ollut mukamas vain sattumaa mutta jäi kyllä vitamiinit kaappiin lojumaan ja olo ollut hyvä!

Täällä myös oksennan aina jos otan ton vitamiinin tyhjään vatsaan. Viimeks tänä aamuna. Noin puol tuntia sen jälkeen oksensin kesken meikkauksen.

Sama juttu jos ei oo syöny tarpeeks. Nykyään pidän huolen että on vatsassa tarpeeks täytettä. Esim pelkkä banaani alle ei riitä..

Söin tota, kun olin raskaana (raskaus meni valitettavasti kesken rv11) ja syön edelleen, koska yritys päällä saada uusi raskaus alulle.. Ei aiheuta mulle huonoa oloa. Otan pillerin aina aamupalan yhteydessä.

Tuossa kyseisessä monivitamiinivalmisteessa on aika reilusti sinkkiä (n. 150% päivän tarpeesta), joka voi joillekin aiheuttaa pahoinvointia erityisesti tyhjään vatsaan otettuna.

Aiemmin vuosia sitten söin sinkkitabletteja ja jos erehdyin ottamaan tyhjään vatsaan, niin oksu tuli. Täyteen mahaan ei ongelmaa. Kun tuota Minisun Mamaa aloin syödä raskauden myötä, niin tuli samanlaiset oireet. Kun koostumusta tarkemmin vilkaisin, niin sinkkiähän siinä oli reilusti!
Aika erikoiselta tuntuu, että raskaana oleville valmistetaan tällaista osalle ihmisistä pahoinvointia aiheuttavaa vitamiinilisää... Tai sitten valmistajat eivät vain ole osanneet huomioida moista.

Itse oon kans meinannut ostaa noita minisun mama tabletteja ja nyt jos ostan, niin tiedänpähän, etten tyhjään mahaan niitä syö.

Minä enn ole raskaana, vaan yritys vasta päällänsä ja mua kans oksettaa nuo samaiset vitamiinit jos ottaa tyhjään mahaan. Aamupalan kanssa ei mitään ongelmaa :)

Mulla sama kokemus Minisun Mamasta pahensi aamupahoinvointia, toinen merkki soi hyvin ja otan sitä edelleen (imettäessä) joka aamu vesilasin kanssa.

Otan aamupalan jälkeen ja ei ole ollut pahoinvointia, ei ollut myöskään edellisessä raskaudessa, olen tykännyt just noista vitskuista :)

Mie oon nyt muutaman päivän syönyt minisun mamoja. Otan aina päivällisen jälkeen. Ei mitään vaikutusta olotilaan, eikä muutenkaan mitään pahaa sanottavaa :)

Mullakaan ei oo näistä mitään valittamista, mutta sen voin sanoa että tyhjään mahaan ei kannata ottaa. Ite otan aina päivällä kun olen syönyt jotain :)

Takaisin