millon uskaltaa ostaa vauva juttuja?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja basura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka, me käytiin lauantaina vähän katselmassa vaunuvaihtoehtoja. Aluksi oltiin ihan pihalla [:D] , kun myyjä selitti mitä kaikkia hienouksia ja toimintoja ja ominaisuuksia niissä on, mutta pikkuhiljaa päästiin jyvälle.

Kysyttiin kanssa tuosta takuusta ja ainakin tuossa liikkeessä (Lastentarvike) myyjä sanoi, että takuuaika alkaa kulua vasta lasketusta ajasta eikä siis ostopäivästä. Ostoksia kun kuulemma tehdään jo toisesta raskauskuukaudesta lähtien. Lisäksi he ottavat myös kaikki heiltä ostetut tavarat takaisin täyteen hintaan, jos raskaudessa tapahtuisikin jotain, eikä tarvitsisikaan tavaroita. (Ei halua edes ajatella sellaista vaihtoehtoa!)

Minä olen ostanut vasta yhden väliasuhaalarin. Nyt katellaan kaverin varastosta käytettynä vaunuja, turvakaukaloita, sittereitä jne. Pikkuhiljaa niitä vois alkaa hankkia, että ei tarvi kaikkea kerralla ostaa. Meillä on muutto kolmen viikon päästä joten ennen sitä en kylläkään mitään lisämuutettavaa tänne halua.

Minä ajattelin takkipuolella pärjätä mahd. pitkään fleecetakilla (täytyy ostaa isompi), kuoritakilla (joka menee näin raskaanakin) ja toppaliivillä (auki). Jos sattuu kovia pakkasia tulemaan, minulla on yksi aikas iso reisimittainen toppatakki, koska viime talvena laihdutin monta kiloa. Olin onneksi kaukaa viisas ja päätin säästää tämän liian ison takin raskautta varten. Lenkkeilyä varten ajattelin panostaa kunnon tuulihousuihin, joihin voi sitten lämpötilan mukaan laittaa alle kalsarit tai fleecekalsartit. Näin ei sitten tarvitse erikseen toppahousuja.

Heips!

Mä oon ostanu jo parveke/takapihavaunut huuto.netistä parillakympillä [:D] Meillä kun tuo takapiha verkotettu kissojen takia, ja etupiha ihan parkkiksen vieressä niin helpoimmalla pääsee kun on siellä vaunut erikseen. Ja vähän vaatteita oon ostellu, pinnasänky on "anopilla" odottamassa ja pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso, sitteri + muuta "krääsää" tulossa avomiehen siskolta... Yhdistelmät ois tarkotus ostaa sitten syksymmällä ja autoon se turvakaukalo. Että ihan hyvällä mallilla jo nää hankinnat [:D] Hui... Välillä sitä vaan epäuskosena tuijottelee tavaroita, hih...

Ootteko noita vakuutuksia miettiny? Ite meinaan semmosenkin ajattelin tässä vauvalle hankkia...

Miehen kanssa vähän suunniteltiin että käytäs heti rakenneultran jälkeen kyseleen omasta vakuutusyhtiöstä josko siellä olis "kaiken" kattava vauvavakuutus. Pitkään sitä tässä nyt ollaan pohdittu ja tultu siihen tulokseen että se kyllä maksaa ittensä takasin jos tulee esim. korvatulehduskierre, pääseepähän yksityisillä käyttään. En oikein itse luota terveyskeskukseen. Noita tavaroitakaan, edes vaatteita, ei olla vielä uskallettu ostaa. Jotenkin jännittää kokoajan jos siellä ei kaikki olekkaan kunnossa. Oon kyllä itselleni luvannut että rakenneultran jälkeen viimeistään lopetan tän jännittämisen!

Me kans käytiin ihastelemassa vaunuja ja voi pojat että niihin saakin uppoon rahaa! Aivan mahtavan upeet ois emmaljungan keinonahkaset, NAMS [:)] Mutta tällä budjetilla ihan liian kalliit...[:o] tosin aika paljon saadaan kamaa sukulaisilta ilmaseks, esim. turvakaukalo, sitteri ja hoitopöytä. Eli jos nyt niin aattelis niin ehkä sit ois kumminkin pistää vähän enemmän noihin vaunuihin [:)] niitten haluan kumminkin olevan todella hyvät ja yhdistelmät kun ostaa ni ne kestää pitkään käytössä. Vaatteita tekis mieli koko ajan ostella, mutta mies yrittää vielä toppuutella, ihmettelen vain et miks?

Vakuutuksesta: Me käytiin kans ottaan toi syntymättömän lapsen vakuutus, joka sitten kun lapsi täyttää 2kk vaihtuu lapsivakuutukseksi. Onhan se vähän tyyris vakuutus, mutta jos nyt sattuiskin et lapsi sairastaa pienenä ni kyllä se on kaikki sen arvosta.

Takaisin