Milloin siivoatte joulukoristeet pois?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Koska teillä raivataan joulukoristeet pois?

Meidän esikoisella on syntymäpäivä loppiaisena, sitä ennen siivotaan pois. Yleensä vasta uuden vuoden jälkeen.

Loppiaisena tavataan palata normaaliin arkeen. Tällaisena aikana on mukava nauttia ja juhlia kunnolla.

Mistä päästäänkin siihen että jos kahtena päivänä vuodessa syö jouluruokia, niin miten niihin ehtii siinä ajassa kyllästyä?

Mä ajattelin mennä huomenna kauppaan ja ostaa alesta jouluruokia (laatikot on itse tehtyjä pakastimessa) . Ja vuoden neljäs kinkku pitää paistaa. Ne ovat tosin olleet n.2kg vain.

Me siivotaan pois varmaan vasta nuutinpäivän tienoilla. Ellei nyt ala jo ennen sitä tuntua ettei niitä jaksa enää katsella. En kyllä oikein usko, kun kuusikin pystytettiin tänä vuonna tavallista myöhemmin.

Mistä päästäänkin siihen että jos kahtena päivänä vuodessa syö jouluruokia, niin miten niihin ehtii siinä ajassa kyllästyä?

Mä ajattelin mennä huomenna kauppaan ja ostaa alesta jouluruokia (laatikot on itse tehtyjä pakastimessa) . Ja vuoden neljäs kinkku pitää paistaa. Ne ovat tosin olleet n.2kg vain.

Kahdessa päivässä ehkä ei, mutta me syötiin viimeisiä jouluruokia vielä eilen. Eli yhteensä neljä päivää, kun aattona aloitettiin. Ja kyllä minä kyllästyn ruokaan kuin ruokaan, jos sitä syö neljä päivää putkeen osana päivistä kahdesti päivässä. Jouluherkkuihin tosin ei ole ehtinyt kyllästyä. :)

n.

Kyllä ehtii kyllästyä jo muutamassa päivässä, varsinkin kun kukaan meidän perheessä ei pidä jouluruuista. Isompi jo valitti, että miksi jouluna pitää syödä pahaa ruokaa. Onneksi kertoi sen vain minulle, eikä anopille päin naamaa.

Kuusi lähtee heti, kun alkaa varistamaan. Viimeistään kaikki kuitenkin loppiaisen tienoilla miten milloinkin ehditään.

Juurikaan koristeita ei ole laitettuna. Ne pari mitä on ja tekokuusi lähtee laatikkoon varmaan loppiaisen tietämillä. Jouluiset verhot vaihtuu varmaan tammikuun aikana takaisin normiverhoihin

Mun tekis mieli nyhtää joulukoristeet pois jo nyt! Harmittaa tosin, ettei ole kivoja talvisia verhoja ikkunaan, syysverhot kun lähti jouluverhojen tilalta, eikä niitä ehkä enää viitsi pistää. :grin

Meillä oli jouluverhot viime joulusta läpi koko vuoden tähän jouluun saakka. En vain löytänyt uusia tilalle. Anoppi kehui joulukuussa, että Onpas hienot verhot. En viitsinyt sanoa, että ne on olleet jo koko vuoden. :smiley-angelic006
Tästä voidaan päätellä, ettei käy kovin usein. :laughing002 Ja jos käy, ei viivy kovin kauaa.

Minä olen siivonnut jo osan joulukoristeista, koska joinakin vuosina ne ovat unohtuneet jopa pääsiäiseen tai juhannukseen asti.

Verhoja en yleensä vaihda. Nyt on ikkunassa sellaiset, jotka löysin kaapista ja ajattelin, että onpa kivat kevyet kesäverhot, nyt talvella ovatkin aivan ihanat lumihiutaleverhot. Lapsen huoneeseen hankittiin kesällä pimennysverhot ja piti syksyllä vaihtaa vanhat verhot takaisin, mutta ei huvittanut. Nuo ovatkin tosi hyvät kuusenvihreät ja sopivat jouluun ja talveenkin hyvin.

Takaisin