Milloin sairaalaan ...

Anolinno

Oman äänensä löytänyt
Pelottaa vietävästi milloinka tulisi lähteä sairaalaan? Meiltä kun matkaa kuiteskin 40km ja sitten kun aina menny yliaikaiseksi, melkein 2vkoa yli kaikki...siis kolme edeltänyttä raskautta. Kaksi käynnistetty ja yksi syöksysynnytys.
En pelkää siis itse ponnistusta ja synnytystä- pelkään etten ennätä sairaalaan, koska minulla EI supistukset tunnu kunnolla...pieniä nipistyksiä...ja toiseksi kipukynnykseni on kai aika korkea,sillä en ole kokenut tarvitsevani kivunlievitystä käynnistyksissäkään...hoitajat yrittäneet kyllä tuputtaa,vaan kun ei ole ollut tarvetta. Loppumetreil ilokaasua hörppässyt muutaman kerran...
Senkin kerran kun syöksysynnytys, vedet meni autos matkal sairaalaan klo 18.10 ja sairaalaan kirjauduin 18.25...poika näki päivänvalon klo 18.33!!! Mies ehti onneks mukaan parkkipaikan löydyttyä harvinaisen nopeasti Naistenklinikalta.
Kyllä se ois helppoa, jos ois valmis päivä määrätty kun sais mennä punnertamaan. Ei tarvis elää pelos että lapsi syntyy autoon. Harkinnas ollu jo kotisynnytyskin...Onko kellään kokemusta?
 
Mul ei oo valitettavasti jakaa asiasta kokemuksia, mutta pelot on hyvin samanlaiset. Itse tosin olen ensikertalainen. Mutta sairaalaan on kans n. 30 km ja pelko on, että synnytys tapahtuu matkalla tai että käyn ns. turhaan sairaalassa melkein joka päivä viimeisen kuukauden aikana, ku luulen synnytyksen alkavan...

Tunteeko sen helposti, et milloin kohdun suu on niin laajentunut, että on aika lähteä sairaalaan? Tai että supistaako silloin sitten oikein todenteolla tosi pienin väliajoin?

nimimerkillä: jännittää...
 
moikka :)
Mulla myös sama pelko. syöksysynnyttäjä kun olen. viime synnytys alkoi niin kovilla supistuksilla että soitin ekasta supistuksesta synnärille. puhelun aikana tuli toinen supistus ja kätilö sano et nyt kuulostat kyllä niin kipeeltä et lähtekää heti. mies soitti ambulanssin ja ambulanssi oli meillä 5min. lähdettiin matkaan heti ja lapsen pää syntyi pikkasen ennen sairaalaa ja loppu ruumis salissa. ja matkaa sairaalaan on 20km ja täysiä mentiin pillit päällä. eli nyt tuskin ehdin mitenkään sairaalaan. äitini oli syöksysynnyttäjä ja hänet otettiin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa sairaalaan. en tiedä onko tämä nykyään mahdollista mutta ei sekään kuulosta mukavalta kun minulla on jo 2 pientä(10kk ja 2v) rv tosin vasta 5+2 mutta silti m,ietityttää,
 
esikoinen oli 10 päivää yli lasketun ajan ja sillo jännitti kerittäskö synnärille ku soitin sinne ku supistukset oli 5 min välein ja sieltä sanottii et oottaa viel kotona ku siel oli kiire vaikka meillä matkaa synnärille 130 km ja ennen ku ees päästii matkaa sit ku saatii lupa lähtee ni supistukset oli jo 3 in välein ja perille tultua jo minuutin välein...
 
Takaisin
Top