Milloin pidät kesälomasi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Milloin ja kuinka kauan olet tänä vuonna kesälomalla?

Itse olen pitänyt lomani toissa kuussa ennen töihinpaluuta hoitovapailta. Seuraavan kerran lomailen ensi kesänä (ensi vuonna).

En meinaa pitää kesälomaa ollenkaan, vaan kesä menee opiskellessa raskauden ja sen jälkeen vauvan tahtisesti :happy: vauvan otan tarvittaessa mukaan kouluun. Onneksi AMK-opinnoissa ollaan paljon etäyhteyksissä ja opintoja tehdään kotona.

3 viikkoa juhannuksesta, mutta voi olla etten pääse niin pitkälle. Tällä viikolla jäin sairaslomalla iskiasvaivojen vuoksi ja katsotaan onko töihin enää paluuta ennen äitiysloman alkua.

Minkä kesäloman? :grin Olen freelancer, joten varsinaisia lomia ei ole. Toisaalta olen oman itseni herra (rouva), ja voin säätää työaikojani tosi vapaasti. Lisäksi olen tehnyt nyt keväällä töitä ikään kuin varastoon, joten kesällä voin tehdä vähemmän. Luultavasti heinäkuussa olen melkein-lomalla eli hoidan vain yhtä pestiäni 10 h per viikko. Silloin lapset lomailevat, joten aikaa suuriin työrutistuksiin ei oikein ole.

Kolme viikkoa olen lomalla lasten kanssa juhannuksesta alkaen ja sitten pari päivää elokuussa olen vielä omalla lomalla ja käyn ystäviä tapaamassa Islannissa.

Mä en edes muista, että jäikö mulle pitämättömiä lomia, näin ne asiat katoaa päästä! :rolleyes: Muistaakseni jäi. Palaan töihin lokakuussa, joten vuosilomapäivät saisin toivon mukaan siirrettyä seuraavalle kesälle, jolloin loma on sopivasti samaan aikaan kuin miehellä. Meillä on kiertävä kesäloma, joten läheskään aina ei lomat osu yksiin. Siinä on hyvät ja huonot puolensa.

Hoitovapaalla olen pitänyt joka vuosi lomaa elokuussa, nyt pidin loman jo maaliskuussa, kun elokuussa palaan töihin.

Hoitovapaa alkaa kesäkuussa, siitä alkaa pennien laskeminen eli lomailen hyvin pienellä budjetilla koko kesän :D

Vanhempainvapaa päättyy n. kolmen viikon kuluttua ja siitä oon kesäkuun loppuun asti vuosilomalla eli kesälomalla. Samalla alkaa hoitovapaa, joka on sitten elokuun loppuun asti. Kai sitäkin voi sanoa lomaksi:grin

Mulla vihdoin oikeasti on kesäloma ja kolme viikkoa pidän kesäkuussa lomaa.. Loppu loman pidän joskus myöhemmin sitten.

Takaisin