Milloin menet siitä mistä aita on matalin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Varmaan kaikkien on joskus tarpeen mennä yli siitä mistä aita on matalin. Milloin, missä asioissa ja miten sinä sen teet?

Me taidetaan miehen kanssa tehdä tätä paljonkin omien voimavarojen säästämiseksi. Muutamat liian raskaat viimevuodet on ne kuluttaneet sen verran vähiin ja korjausoperaatio on vielä kesken. Kun tuntuu ettei jaksa annetaan lapsen katsoa piirrettyjä tai pelata puhelimella, ostetaan valmisruokaa, jätetään tiskit, pyykit ja siivous seuraavaan päivään ja yritetään kumpikin päästä hieman levähtämään itsekseen toisen ollessa vastuussa. Sitten on taas jaksavampia herkiä, kun tehdään ruokaa, hoidetaan kotitöitä ja leikitään lapsen kanssa. :)

Joka viikko tulee kyllä helpotettua elämää. Siivous jää välistä tai robotti-imuri siivoaa yhden tai kaksi huonetta koko kodin sijasta.
Välillä menee monta päivää peräkkäin, että syödään pakastimen kootut teokset.

Olen pitänyt lepäämistä tärkeimpänä kotityönä, kaikesta muusta voi nipistää.

No joo, joskus lapsi saa katsoa vähän liikaakin ohjelmia ( lähinnä pikkukakkosta netistä.) Tulee ostettua pakasteita, kun niistä saa suht nopeasti melko kunnollista ruokaa.

Meilläkin on robotti-imuri, joka hoitaa yleissiivouksen, tosin kaikkialle se ei tietenkään pääse. Viikkosiivouksesta luistetaan aina välillä, varsinkin nyt kun vatsa alkaa jo painaa aika pahasti.

Näissä oloissa kaikki, minkä pystyy tekemään rimaa hipoen, niin teen. Pyykit ja tiskit kun jaksan. Välillä tilaan ruokaa kotiin ja välillä eineksiä, aina ei tarvitse jaksaa tehdä itse. Imuroinnista lipsunut muutamasti.

Usein ja kaikessa missä voi. Kotityöt saa usein odottaa siihen hetkeen että on jaksava olo ja einekset on hyvää ruokaa silloin kun ei jaksa. Tässä on oppinut säästämään voimiaan ja tunnistamaan mihin ne riittää ja tekemään juuri sen verran. Joskus se tarkoittaa sitä että leikkii lapsen kanssa, joskus sitä että lapsi saa katsoa piirrettyjä, kun ei enää jaksa leikkiä. Kai sekin kuuluu tähän, kun lapsi käy osapäiväisesti päiväkodissa vaikka emme käy minä eikä mies kumpikaan töissä. Ihan vain siksi jotta jaksettaisi se aika olla hyviä vanhempia, kun lapsi on kotona.

Takaisin