Milloin "kotiarestiin"? :)

bassaria

Jostain jotain jo tietävä
Milloin ajattelitte alkaa tosissaan odottamaan synnytyksen käynnistymistä ja jättää reissut vähemmälle? Mies meinasi rauhoittaa omia vkonloppumenojaan tuossa neljä viikkoa ennen laskettua aikaa. Tai siis ei menojaan, mutta juomisiaan. :)
Mulla olis itellä pe-su kestävä mökkireissu tulossa n. rv35...Mietin tässä, että vieläkö uskallan ulkopaikkakuntailla niin "myöhään". (Mulla on ollu alusta asti tunne, ettei tää vaavi aio oottaa vimoselle viikolle asti, mutta kuka tietää) .
Mitäpä ajattelisitte?

Mulla olis 2 koiranäyttelyä pari viikkoa ennen laskettua aikaa :D Saa ukko hoitaa koiran pesun, itse meinaan kyllä esittää! Jos kilpikonnana sinne kippaan niin saa kehän laidalla olijat tai tuomari nostaa meikäläisen pystyyn!

Minä meinasin lähteä vielä mökkeilemään parisen vkoa ennen laskettua aikaa jos olo silloin on semmoinen, että jaksaa mennä. Elelen siis tuntemusten mukaan miltä milloinkin tuntuu. Voi olla, että pikkuinen rupeaa tulemaan hyvissä ajoin tai sitten haluaakin viihtyä mahassa pidempään, joten minä otan odotuksen eri vaiheet rauhassa ja teen mitä huvittaa/jaksaa tehdä. En meinannut lukkiutua kotiin LA:n takia, jos voimavarat antaa tehdä juttuja. :)

En ole ajatellut rajoittaa menemisiä sen enempää.. Meillä on siinä vielä ystävien häitä, festarit jne ennen LA, mutta ihan tuntojen mukaan ajattelin mennä :) Sellainen varaus toki täytyy sitten pitää aina lähemmäksi mentäessä, että miekkonen olisi ajokunnossa! Jos sitten kroppa ilmoittelee, että himmailehan Mamma, niin sitten himmaillaan, muuten aion "nauttia" kyllä kesästä ihan "normaalisti" ennenkin synnytyksen :)

Tuttavalla sattui mies olemaan just lauantai-iltaa baarissa viettämässä, ku kotona tuliki lähtö synnytykseen. Taksilla oli tää tuleva äiti päräyttäny sairaalaan ja mies sitte hetken päästä tietysti perässä. Oli vaan ollu kuulemma kauhean tympeää, ku ei uus isä sitte voinutkaan pestä vastasyntynyttä tai no ylipäätään edes käsitellä millään tavalla, kun eihän ne tietysti humaltuneelle vauvaa anna syliin. Oli humalan taso mikä tahansa (oli juonut 4 tuoppia). Näinhän se tietysti pitää ollakkin! Meinaan vaan, että aika inhottava tilanne kaikinpuolin. Tuolta haluan kyllä ehottomasti välttyä. Saa mies pysytellä vesilinjalla viimeset pari viikkoa jos mieluilee baariin. :)

En taida silti sinne mökille uskaltautua...Ois se tympeetä jollain helikopterilla sieltä metsästä lennellä jos hätä tulis. Hmm...vai oisko? Enpä oo kopterin kyydissä ennen ollutkaan!! Ei muutaku mökille kärkkymään. :D

minä pistän mieheni alkoholikieltoon koko kesäkuuks, yhden saa ottaa mutta ajokunnossa on oltava. Luotan siihen, että kun edellinenkin lähti syntymään rv37+ niin kyllä tämäkin. Kesäkuun ekalla viikolla on jo rv 36 täynnä. Siitä alan rajottamaan myös omia menojani, en varaa hierojaa tai koiralle eläinlääkäriä. Itse asiassa ainoo merkintä kesäkuulle tähän mennessä on mun kaverin polttarit ja sinnekkin ilmotin että tuun jos suinkin pystyn, mutta en pysty lupaamaan varmaks.

Mä yritän suunnata poikien kanssa mökille kesäkuun alussa, kun olisi siellä päin kummitytön valmistujaiset lakkiaispäivänä. Mulla on siinä toukokuun vikalla viikolla seuraava ultra Naistenklinikalla, joten jos siinä on kaikki ok ja oma olo suunnilleen tällainen kuin nyt, niin uskaltaudutaan varmaan lähtemään. Mies jää varmaan kotiin, että päästään jo perjantaina lähtemään ja toisaalta voidaan olla vaikka ma,ti, ke vielä mökillä, jos viihdytään ja säät on hyvät. Mun vanhemmat on siellä myös, joten toivon saavani lähinnä levätä, kun pojat juoksee mumman ja papan kanssa :). Ajomatkaa vaan kertyy se noin 4-5h per suunta, eli täytyy tosiaan katsoa jaksanko vielä istua autossa niin pitkään.

Sen jälkeen en kyllä pääkaupunkiseudulta kovin kauas suostu lähtemään, että olen lähellä synnäriä, jos jotain rupeaa tapahtumaan. Mies on aina ajokunnossa, ei paljon saunakaljaa enempää ota muutenkaan.

Meillä ei myöskään mies ota juurikaan alkoholia, joten sen puolen hommat kunnossa. Ei muutenkaan moisia suunnitelmia hällä ole varattuna, joten on ihan "päivystysvalmiuksissa" jos lähtöä tulee. Itse ajattelin, että olisi ollut mukava lomailla esikoisen kanssa kun nyt pitkä kesäloma tulee ja lähteä poitsun kanssa mökille arkena miehen ollessa töissä. Mökille kuitenkin matkaa sellaiset reilut 200km ja aloin itsekin pohtia, että uskaltaakohan sitä vain viikkoja ennen laskettua aikaa vielä moista matkaa lähteä ajamaan? Siellä jos synnytys käynnistyisikin, niin pitäisi itse lähteä ajamaan pois tai soittaa ambulanssia ja synnyttää siellä seudulla ja mitähän ihmettä sitä esikoiselle tekisi? Eli taitaa mökkireissu jäädä. :(

Kimpassa ollaan lähdössä vielä Turkuun juhliin (200km meiltä) touko-kesäkuun vaihteessa (tällöin vko 35). Turusta mennään mökille yöpymään (50km) ja tavoitteena olisi siitä vielä sykkiä Tampereelle polttareihin samana viikonloppuna (lisää ajoa eestaas 2x100km) ja sieltä vielä sunnuntaina kotiinkin n. 200km esikoisen kaverisynttäreitä järjestämään. Eli yhteensä tulisi kyseiselle viikonlopulle ajoa n. 650km juhlineen ja touhuineen. Miten niin kuulostaa aika hektiseltä ja miltein liian aktiiviselta viikonlopulta? Saa nähdä, voipi olla, että joudun jättämään suosiolla polttarit väliin, jolloin ajomatkat vähenisivät ainakin sen 200km, puhumattakaan polttarien vaatimasta aktiivisuustasosta.

Kyseisen polttarisankarin häät olisi myös vielä juhannuksena 350km päässä, jolloin olen noin 37-38 raskausviikolla. Kohteliaasti jo ilmoitimme, että sen reissun joudumme jättämään väliin. Sieltä ei vielä ainakaan hyväksytty kieltävää vastausta vaan kehoittivat harkitsemaan vielä viimeiseen asti. :) Toki haluaisin hirmuisesti päästä paikalle, mutta ajatus pitkästä ajomatkasta ja kosteista juhlista ei kieltämättä tunnu kovinkaan miellyttävältä arpoessa omaa oloa.

mullakin ois ko. kaverin häät 4 päivää lasketun ajan jälkeen, en usko että raskaana oon sillon enää mutta niin tai näin, mitä sitä kuitenkaan pistää päällensä että näyttäis hyvältä tai ylipäätään siltä että kehtaa esiintyä häissä :D

Mä muutan vielä uuteen kotiin toiselle paikkakunnalle kuukautta ennen laskettua aikaa. Sen jälkeen olisi tarkoitus rauhoittua odottomaan synnytystä. Tosin se rauhoittuminen tarkoittaa muuttolaatikoiden purkamista yms, että on koti valmiina kun pienokainen syntyy.

Meilläkin tarkoitus ensin kesäkuun alussa mennä viikoksi 500 kilsan päähän mökille. Ja seuraavan kerran sitten heinäkuun alussa muutamaksi päiväksi kuusamoon, tästä noin 300 kilsaa. Kuusamosta on Ouluun 200kilsaa, kun mennään Ouluun synnyttämään. Joten matka ei ihan ÄLYTÖN oo, jos sattuis synnytys käynnistyyn. Meiltä kun on jo itsessään omalta paikkakunnaltakin 100 kilometriä Ouluun, että jokatapauksessa olis tunnin matka. :)
Laskettuaika on 19.7. Oman voinnin mukaan mennään. :) Ja kesästä ajattelin nauttia enkä linnottautua kotia. Mies ei varmaankaan juo koko kesänä, hän kun ei muutenkaan ruukaa usein juoda. Ja varsinkaan baareissa rampata, ei oo tainnu koko meidän yhdessäolon aikana käydä kertaakaan yksinää baarissa. :)

Enpä minäkään ole ajatellut rajoittaa käymisiä tai tekemisiä, minun tai miehenkään. Mies ei koskaan juo, mutta töissä on erittäin kiireistä kesäisin. (mutta siihen en pahemmin pysty vaikuttamaan) Tässä pian alkaa peltotyöt ja sittenpä niitä töitä riittääki melkein sinne syksylle asti. Jospa tuo joutas kuitenki synnärille mukaan ja lasten kans olemaan sen ajan kun minä joudun sairaalassa olemaan.
Ei meillä hirmusia suunnitelmia kesälle ois muutenkaan ollu. Yleensä joku kesäreissu tehty, mut nyt päätettiin jättää väliin ku alkukesästä mies ei jouda, ja sitte on LA, ja sit jo pieni käärö kainalossa.. Omalla mökillä on tarkotus tyttöjen kans keskenäänki olla, mutta se on onneksi lähellä (mies joutaa sinne töistä lähes yhtä pian ku kotiinki). Vanhempien mökille n. tunnin matka, mut eiköhän myö sielläki käydä..
Laskettu aikahan on 20.7. mutta epäilen että yli menee. Itse olen veikannut 26. päivää :) Aiemmat menny yli viikon yli. Ja hauska on ollu sit LA:n kyselijöille sanoo, et se oli eilen tai meni jo.. :p

Täälläesikko tuli maailmaan n. 3 viikkoo ennen LA:ta, joten minä pysyn "kotiarestissa" vauvan syntymään asti, tokihan käydään vielä vähän risteilemässä, mutta se onkin alkukesän ainoa reissu... Miehen sukulaisiin ei enää lähdetä, hänen koko perhehän asuu siis 350km päässä.... Ja en halua synnyttää vieraalla paikkakunnalla :D

Mitenhän yleistä edes on että toinenkin syntyisi etuajassa jos esikoinenkin on syntynyt? Hmmm..

Mut empä ota riskiä :D

Minä en rajoita omia menemisiään oikeestaan mitenkään. Meillä on oma piha joten luonnollisestikkin viihdytään kotona hyvin omaa pihaa laitellen. Suurempia reissuja ei kesäksi ole tiedossa. Kesäkuussa ajateltiin vielä tehdä autoreissu etelä-Suomeen joten jos sillä reissulla sattuisi synnytys alkamaan, olisi varmasti sairaaloita lähellä. :) Minä en siis stressaa kovin siitä alkaako synnytys reissussa, toki pysytään ihan "ihmisten ilmoilla" mistä pääsee nopeasti sairaalaan.
Mies aikoo olla alkoholin suhteen nollalinjalla noin kolme-neljä viikkoa ennen laskettua aikaa, näin on ollut joka kerta, minun ei ole tarvinnut asiaan puuttua. Hirveintä olisi jos mies olisi ottanut juuri silloin kun synnytys käynnistyy koska en itsekään halua miestä humalassa minun viereen, silloin olisin mielummin yksin. Sairaalallakin on tietysti omat ehdot sen suhteen mutta eipä ole tarvinnut niihin tutustua koskaan. :) Joten kotiarestia ei ole meillä tiedossa mutta voinnin mukaan tietysti loppuaika otetaan rauhallisemmin.

Meilläki ois kesäkuun alkupuolella paritkin juhlat joissa pitäis käydä, matkaa n.130-200km suuntaansa..Jälkimmäiset pippalot ois isoveljen esikoisen ristiäiset kolme viikkoo ennen LA:ta..Sanoinki kyl, että tullaan jos voidaan mut mennään ihan tilanteen mukaan. :) Jotenki aattelen (toivon) koko ajan, että tää meidän tyty syntyy 2-3vko ennen LA:ta.. :)

Loppuun asti mennään niin kuin jaksetaan. Reissuun lähdetään pitkälle Suomen rajojen sisäpuolella juhannuksena. Uskoisin, että siinä viikkoa ennen alkaa olemaan sen verran väsynyt ettei pidempiä reissuja jaksa tehdä. En tiedä onko se henkistä vai fyysistä väsymystä, mutta näin on käynyt.
Mies ei lähde ulkomaan työreissuille viimeisen kuukauden aikana.

Takaisin