Milloin kertoa vauvauutiset?

Katkulinos

Jostain jotain jo tietävä
Alottelen aiheen milloin kertoa vauvauutiset muille ihmiselle? Miten kerrotte ja kenelle ensin?

Itse ajateltiin kertoa isovanhemmille äitienpäivänä mikäli kaikki on mennyt siihen mennessä hyvin. Molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi niin tuntuisi jotenkin ihanalta paljastaa tuleville mummoille asia äitienpäivänä ❤️✨

Siihen mennessä ollaan ehditty käydä jo varhaisultrassakin.
Ehkä myös lähimmille ystäville niillä samoilla nurkilla.

Muut saavatkin sitten odottaa tietoansa toiselle kolmannekselle 😅

Mies kertoi omille vanhemmilleen heti kun tuli plussa. Johtuen siitä, että tarvitsi ajatusten selvittelyyn apua, meillä kun on edellisestä raskausajasta isot traumat. Itse samasta syystä kerron varmaan yhdelle kaverilleni tänään. Muille kerrotaan vasta joskus 12 viikon jälkeen. Omille isommille lapsilleni en tiedä vielä milloin kerron, tuskin myöskään ennen vko 12.

Äitienpäivänä olisi kyllä ihana tuleville mummoille ja vaareille kertoa. ❤️

Miehen vanhemmille pitää tosin kertoa varmaan ennen, koska olemme menossa sinne viikonlopuksi kylään parin viikon päästä. He tietävät yrityksestä ja tulevasta ensikäynnistä. Lisäksi ensikäynti olisi ollut päivä ennen vierailua, joten varmasti kysyvät siitä. 😅

Olen niin kahden vaiheilla. Tekisi mieli pitää asia itsellä kunnes olisi NIPT-tulos tullut. Toisaalta minun äiti käy meillä aika usein, ja en ole ihan varma voinko pitää suutani kiinni. Ja siitä sitten seuraa se että reiluuden vuoksi anopille on kerrottava. Ja kun heille on kerrottu, niin ei muille tarvitse edes kertoa, sana kulkee. Vähän sama homma on meidän isompien lasten kanssa, kun heille kertoo niin on ihan sama kertoa kaikille - juttu lähtee liikkeelle heti ja pian tietävät opettajat ja naapuritkin asian.

Omalle äidilleni pitää asia kuitenkin ajoissa kertoa että bookkaa joulukuun alun meille - ei varaa vaikkapa lomamatkaa sinne. Hän on meidän luottohenkilö ollut aina kun lähdetään synnyttämään ja lapset tarvitsevat hoitajan siksi aikaa. Yleensä pesti on ollut helppo, käyn synnyttämässä yöllä ja mies on kotona jo aamusta, isommat lapset ovat nukkuvina olleet helppoja hoidokkeja.

Anopille pitäisi kertoa jos toivoo joulupakettiin pikkuisia sukkia.

Mutta... se olisi kesäkuuta jolloin uskaltaisi laajemmin kertoa. Ehkä se on riittävän aikaisin että ehtii asiat järjestellä. Noh katsotaan.

Tämä olisi mun vanhemmille 10. lapsenlapsi, ja miehen vanhemmille 6. Ettei uutuusarvoa täällä, lähinnä shokkihoitoa tarjolla. Kun ensimmäinen lapsenlapsenlapsikin olisi jo tulossa minun puolella.

Kahvin suurkuluttajana piti kertoa toisille isovanhemmille jo pari päivää sitten kyläillessä käydessä... Paras ystävä tietää, ja töissä kerroin lähiesihenkilölle. Töissä kertomisessa oli ihan se peruste, että jos pahin käy niin ei tarvitse siinä kohtaa enää selitellä, riittää että ilmoitan etten tule sinä päivänä töihin. Periaatteena kertomistouhussa on se, että niille kerrotaan joille voidaan kertoa myös mahdollisesta keskenmenostakin.

Mun vanhemmat tietää jo, sekä toinen sisko. Paras ystävä tietää myös ja eilen piti toisille isovanhemmille kertoa. Lähipiirille kerron aina sitä mukaa ku nähdään ❤️ muut saa tietää sit joskus, joita asia ei edes varsinaisesti kosketa 🤷🏼‍♀️

Omat vanhemmat ei vielä tiedä - ite ajattelin kans ajankohdaksi kertoa asiasta äitienpäivänä omalle äidille, jos sinne asti kyydissä pysyy. Samalla voi mainita myös kahdesta edellisestä keskenmenneestä. Lähipiirin ihmisistä plussasta tietää tällä hetkellä vain käly ja paras ystävä. Odottelen rauhassa ultria, kun asia sitten alkaa konkretisoitumaan (ja näkymään) niin muille esim. töissä voi asiasta mainita.

Aion kertoa mun mummille 87v jo ensi viikolla, kun mennään miehen kanssa käymään siellä. Läheisimmät ystävät tietää kans jo, oon niin malttamaton haha. Mut joo, siskolle ja äitille aattelin kertoa sit vasta, kun on ehkä viikolla 10+ varhaisultra tehtynä.

Esihenkilölle aion kertoa heti. Ihana tyyppi, ja jos joku menee pieleen, ei tarvitse keksiä ties mitä selityksiä jos en pääse töihin.

Viikon 12 jälkeen läheisille, ja rakenneultran jälkeen muille.

Mä olisin ehkä halunnut pitää salaisuutta hieman pidempäänkin, mutta ollaan päätetty että kerrotaan huhtikuun lopussa perheille, koska on tulossa illanistujaisia miehen sisarusten kesken joten ajateltiin että kerta kun hirveen usein ei heitä livenä nähdä niin onhan se kiva kertoa uutiset kasvotusten, etenkin kun heistä tulee setiä ja tätejä ekaa kertaa ❤️

Mä oon siskolle kertonut ihan heti alussa, sekä kahdelle parhaalle kaverille. Mun perhe saa tietää äitin syntymäpäivänä kanssa sit huhtikuun lopussa ja samalla viikolla sitten myös anopille kerrotaan. Sillon on 8+0 menossa. En malta odottaa!! Tää on niin jännittävää aikaa

Takaisin