Milloin kerroit raskaudesta?

Asteria

Piirimestaruustason postaaja
Olisi hauska saada vähän tilastoja lokakuisista; milloin vauvauutiset on kerrottu kodin ulkopuolelle? Eli montako raskausviikkoa ehti odotusta kulua ennen kuin tuleva isovanhempi/sisarus tai hyvä ystävä sai asiasta vihiä?
 
Työnantajalle kerroin viikolla 13, jotta saavat rauhassa järjestellä, mutta vannotin pitämään salaisuutena. Nyt on 16. viikko menossa, enkä ole vielä kertonut kellekään paitsi yhdelle työkaverille (olimme baarissa ja tunsin tarvetta selitellä äkisti alkanutta mehudieettiäni pari viikkoa sitten). Hänkin pitää varmasti salaisuuden.

Pikkuhiljaa alan toivoa, että odotus näkyisi niin, ettei tarvitsisi kertoa. Vaikka se on kai aika ilkeätä, kun työkaverit ovat niin hyvin kasvatettuja etteivät sellaisia utele, vaikka huomaisivatkin turvotuksen.

Vanhempani tapaan vasta tämän kuun lopussa isän merkkivuosikekkereiden yhteydessä. Kaavailen siis pitäväni salaisuutta jopa siskolta pimennossa viikolle 19.
 
Pari hyvää ystävää tiesi testailusta ja taas ennen miestä :D
Nyt eilen sai varmaan jo viimeisetki tietää. Vatta näkyy hyvin joten ei ole kellekkään kaverille jääny epäselväksi..ja kun tupakinpolton lopetin ja kahvi ei maistu olen saanut heti alusta kuulla "aa, oot raskaana" :D
 
Veljeni arvasi tilanteen jo rv 8+ ja anoppi rv 13+, muutamalle ystävälle ja esimiehelle kerroin rv16+ ja näyttäisi siltä, että omat vanhempani ja muu suku saavat tietää vasta rv21+. 
 
Mä laitoin tuon 15-16, jolloin kerroin omille vanhemmille. Miehen vanhemmat sai kuulla 1-2 viikkoa aiemmin.

Ja kaikki muut osaavat olla asiasta hiljaa, paitsi oma äitini [:@] Ei mennyt kuin pari päivää, niin asian tiesi jo melko moni. Mielellään olisin pitänyt asian äidiltäni salassa yli puolen välin, niin kuin esikoisestakin. Esikoisen synttärit vaan osui tähän väliin, niin oli pakko kertoa.

Töissä kerron esimiehelle tämän kuun lopussa. Kesän olen kotona, kun ei ole sijaisuuksia, niin työhön palattuani on jo liian myöhäistä. Saa nähdä, vieläkö on töitä, kun uutisen kerron...
 
Mä kerroin yhelle kaverille ja mun äidille 6. viikolla. Mun ja lopulta myös mun miehen äidille kertominen oli ehkä virhe, sillä sen jälkeen asia ei pysynyt enää salassa lainkaan. En osannu arvata etukäteen, mitä juorukelloja ovat. :) Ilmeisesti olivat niin innoissaan, etteivät pystyneet hillitsemään itseään, vaan nyt asiasta tietävät mm. äitiemme kampaajat, lääkärit, naapurit, kaikki sukulaiset jne. ja on kiva saada onnitteluviestejä ihmisiltä, joille itse emme ole maininneet raskaudesta sanaakaan! Mun työpaikalla ei sentään ainakaan tietääkseni kukaan tiedä. Työnantajalle aion kertoa vasta rv 21 ennen ku jään kesälomalle, mutta koska tää kaupunki on niin pieni, niin saa nähdä, saako hänkin kuulla asiasta joltain muulta sitä ennen...
 
laitoin 9-10, jolloin kerroin vanhemmilleni sekä sisaruksille. mammakaverit tiesivät jo testailusta, sekä yksi ystävä joltain viikolta 6-7. mies sai viimein eilen kerrottua äidilleen, eli viikkoja oli yli 16. 
 
Hyvä ystävä kertoi päivällä uimahallissa, että on vihdoin plussannut. Seuraavana päivänä jo pääsin soittamaan hänelle, että niin minäkin! Puhuttiin puhelimessa melkein tunti :)
Plussa-aamuna eli 3 pvä ohi odotettujen kuukautisten alun, lähdin apteekkiin ostamaan digitaalista tikkua, kun viiva oli niin haalea ekassa testissä. Kävin varmuudeksi ostamassa myös skumppaa ja kukkia. Tein toisen testin ja se ilmoitti että olen raskaana 1-2 vkoa. Illalla sai tuleva isä tietää kun tuli töistä. Tällä välin olin jo ehtinyt soittaa siskolleni, joka tiesi että yritämme.

Omalle äidilleni kerroin siitä parin päivän päästä. Virhe! Hän ei tajunnut pitää salaisuutta, vaan kertoi lopulta muutaman viikon päästä siskoilleen ja omille vanhemmilleen. Oli mulla vissiin vkoja silloin jo 10, mutta kuitenkin...
Isälleni ja miehen vanhemmille sekä siskon perheelle kerroimme np-ultran aikaan eli n.vko 12.

Yhdelle pomoistani kerroin kesätyösopimusta allekirjoittaessa viime keskiviikkona (rv 19). Sopimukseen oli kirjattu lopetuspäivämääräksi 5.9 ja huomenna on tarkoitus selvittää vaihdetaanko päiväykseksi 1.9 vai aiempi. Aika epätietoinen olo, loppukesän voinneista kun ei voi tietää! Alusta asti vointi on ollut ok ja peruskunto on hyvä, joten itse ajattelin tarjota sitä 30vrk ennen la:ta lopetuspäiväksi eli 1.9. Mitäs tuumaatte?
 
Ihan läheisimmät sai tietää jo pari päivää plussasta.

Muuten ollaan kerrottu vähän sitä myöten kun on asiaa jollain tavalla sivuttu.
On vielä suuri osa ystävistä, jotka ei asiaa tiedä. Ei vielä mitään "facebook"-tietoa! [:D][:D][:D]
 
Kerroin tuleville mummuille ja papoille heti sekä yhdelle parhaimmalle kaverilleni. Muut sitten saivat kuulla vasta viikon 12-13 aikaan, kun suurin keskenmenonriski oli mennyt ohi.. :)
 
Takaisin
Top