Milloin ilmoitit raskaudestasi töissä?

Ekasta rv 7, sikiölle haitallinen työ
Tokasta ja kolmosesta joskus rv 22 jälkeen (olin hoitovapaalla)
Nelosesta rv 8, ja taas haitallisen työn takia.

Lähiesimies ja työkaverit sai tietää raskaudesta ensimmäisten joukossa. :rolleyes: Ovat sopivan etäisiä/läheisiä niin että tuntui helpommalta kertoa kuin vaikka omille vanhemmille, jotka olisi reagoineet ihan eri tavalla mahdolliseen keskenmenoon. Työkaverit myös tiedostavat paremmin (alku)raskauden epävarmuuden.

Rv 8, heti varhaisraskauden ultran jälkeen. Tuli siinä sitten samalla kerrottua vanhemmillekin, kun heillä oon töissä :D Meillä on siis maatila, joten raskaus vaikuttaa esimerkiksi siihen, mitä eläinlääkkeitä saan käsitellä. Ja toisekseen, he olis kyllä huomanneet pian aivan itsekin kun maha alkaa kasvamaan ja kahvin juonti vähenee. Asuttiin siis siinä vaiheessa kaiken lisäks mun vanhempien luona, kun oma asunto oli etsinnässä ja edellinen kämppä opiskelujen loppumisen myötä jäi etelä-suomeen.

Jos raskaus jatkuu normaalisti, toivon että onnistun pitämään raskauden työnantajalta piilossa mahdollisimman pitkään. Tarkoitus siis kertoa vasta sitten, kun se on TSL:n mukaan pakko eli 2 kk ennen äitiysloman alkua.

Heti jos/kun pahoinvointi alkaa. Töissä maskipakko, voi olla tukalaa olla maskin kanssa. Kerron vain esimiehelle, muille vasta joskus nt-ultran jälkeen, jos toivottavasti sinne saakka päästään.

Aikaisemmissakin ilmoitin pahoinvoinnin alettua.

Kerroin pian nt-ultran jälkeen kahdelle esimiehelle, koska vaikutti kevään töiden suunnitteluun. Hyvä etätyössä kasvatella masua rauhassa. Seuraavan kerran, kun konttorille tulee käyntiä, niin moni paikallaolija osaa varmasti itse tehdä oikeat johtopäätökset, koska kokoa masulla alkaa jo olla... :angelic:

Kerroin esimiehelle ar-ultran jälkeen ja tiimille nt-ultran jälkeen. Ei ole syytä pitää salassakaan, tykkään olla avoin asioista. Jos jokin menisi nyt pieleen, se tulisi vaikuttamaan kuitenkin jo töihinkin vähän aikaa. Ja kiva että voidaan vähän varautua jo nyt projekteissa siihen, etten ole kevään jälkeen hetkeen paikalla. :)

Takaisin