Millaisia yöpukuja käytätte?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisessa yöpuvussa nukutte? Onko talvella käytössä kesää lämpimämpi yöpuku? Joko olette siirtyneet lämpimämpään? Entä lapset?

Itse käytän kesällä löysiä, kulahtaneita t-paitoja. Nyt niiden kanssa ei enää tarkene, joten olen siirtynyt talviyöpukuihini. Ne on aika samanlaisia kuin lasten kaksiosaiset yöpuvut - mukava paita ja housut. Jalassa olen pitänyt yöllä pehmosukkia. Jos on oikein kylmä pörrösukkia, muutoin ohuempia. Esikoisen yöpuvut on samaan tapaan kesällä t-paita (tai pelkät kalsarit), yöllä kaksiosainen yöpuku. Vauva nukkui kesällä bodyssä ja nyt haalarimallisessa yöpuvussa.

Meillä ainoastaan vauvat käyttävät yöpukuja. Kesällä oli välillä haalarimallinen shortsipuku tai sitten hihaton body vain. Nyt haalari yöpuku ilman sukka osaa.

Itse en ole oikein koskaan osannut pitää mitään yöpukuja kun kaikki tuntuu kiertyvän alle ja ahdistavan. Pelkissä alushousuissa siis nukun (ennen lapsia kokonaan ilman) ja tällä hetkellä pakotettuna imetysliiveissä kun pakko saada liivinsuojat yöksi.
Lapsilla ja miehellä myös pelkät alushousut yöllä.
Lapset luopunut yöpuvuista siinä vaiheessa kun ovat ne itse alkanut riisumaan toistuvasti sängyssä ollessa.
5v tyttö taas on nyt kesästä saakka alkanut nukkumaan aina joku mekko päällä.

Mulla on käytössä vanhoja bändi-t-paitoja yöpaitoina. Ohuiksi kuluneet menee kesällä ja muut sitten talvella. Ja aina on jalassa pörrösukat. Osa noista on miehen paitoja, niin pituutta riittää. Kesällä mulla on viileä kesäpeitto ja talvella sitten sellainen peitto että varmasti tarkenee. Tosin, talvella lämmitetään joka päivä pönttöuunia, niin joskus tekisi mieli ottaa se kesäpeitto nojatuolin reunalle ja vaihdella aina sitä mukaa, kumpi on sinä päivänä lämmittänyt :D Mies nukkuu kalsareilla kesät talvet (ja palelee), poika nukkuu vähän millä sattuu... Yleensä on pitkäpunttuiset ja pitkähihaiset, kesällä t-paita ja sortsit mutta joskus sen löytää nakupekkana peiton alta.

Yleensä pelkissä alkkareissa. Jos pitää olla säädyllisempi, niin sitten paituli (sori sanavalinta, mutta sillä nimellä mä sen pitkän öisin pidettävän t-paidan oon aina tuntenu :hilarious:). Jos palelee, niin tilanteen mukaan joko semmonen joka suuntaan helvetin iso ja ruma paituli tai sitten yöhousut ja villasukat jalkaan ja villatakkia päälle.

Me ollaan oikeastaan kaikki nakupellejä paitsi nuorin, joka nukkuu yöhaalarissa siksi, kun ei pysy peitto päällä ja unipussi jäi pieneksi. Esikoinen on siitä lähtien kun on vaatteet pystynyt itse riisumaan, heittänyt kaikki öisin pois. En jaksa enää edes yrittää laittaa yökkäriä päälle, kun se kuitenkin on mytyssä lattialla. Kysyttäessä haluaako laittaa yökkärin, sanoo että ei, haluaa tuulettaa. :grin Itse olen myös nukkunut lapsesta asti ilman yövaatetusta, mua ahdistaa enkä saa unta, jos on vaatteita päällä. Tää on aina ollut ongelma, jos on pitänyt jossain muualla kuin kotona nukkua. Mies pitää öisin alushousut.

Mulla ei ole oikeita yövaatteita. Pehmosukat pitää olla aina, sitten alusvaatteet. T-paita ja leggingsit tai collarit vielä talvella. Kesäkuumalla voi olla ettei ole mitään.

Iso t-paita ja alkkarit kesällä, talvella pehmeät housut tai legginsit + t-paita ja villasukat. Jos on oikein kylmä saatan jopa laittaa pitkähihaisen paidan päälle.

Tärkeämpi kuin vaatteet on peitto. Kesällä on ohuempi peitto ja talvella oikein paksu täkki.

Takaisin