Millaisia vaatteita käytätte?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minkälaisia vaatteita käytätte? Esimerkiksi onko sinulla usein farkut ja t-paita? Vai käytätkö enemmän tunikoita ja sukkahousuja? Saa kertoa vaatteista mitä tykkää, merkin, ostopaikan, värin, materiaalin tai vaikka lukumäärän.

Mulla on mun lempivaatteet jääneet pieniksi esikoisen raskauden aikaan, joten sen jälkeen tullut käytettyä lähinnä ylisuuria t-paitoja ja imetyspaitoja raskaus- tai jumppaleggingsien kanssa, myös tunikoita. En käytä vaatteissa oikeastaan muita värejä, kuin mustaa, harmaata, punaista, valkoista ja vaaleanpunaista.

Ennen raskautta lempivaatteet olivat tummat housut/farkut yhdistettynä erilaisiin (usein kukallisiin) printtipaitoihin.
Nyt raskauden jälkeen jalkaan menee enää legginsit ja isot t-paidat. Huppareitakin käytän paljon. Tähän kyllä vaikuttaa tämä kotona kököttäminenkin. Ihmisten ilmoille yritän yleensä laittaa vähän siistimpää päälle. :rolleyes:

Käytän monenlaisia: kapeita farkkuja ja trikoopaitoja, neuleita, hameita, joskus mekkoja ja tunikoitakin. Ja aika usein myös urheiluvaatteita. Väreistä mieluisia ovat petroolin ja turkoosin sävyt, lilat, tummat pinkit, viininpunainen ym.

Tykkään värikkäistä vaatteista. Kesäisin suosin kellomekkoja värikkäillä printeillä, tai maksimekkoja/hametta, nekin värikkäinä. Mekoissa taitaa enimmäkseen mulla olla oranssia, vihreää ja punaista. Jos ei ole mekkoa, niin on jotkut kevyet housut (mulla on muutamat printilliset ja parit yksiväriset) ja sitten joku paita, jos on kovin värikkäät housut niin yksivärinen ja toisinpäin. Shortseja on parit, suosin mieluummin lyhyehköjä shortseja, caprit ei jotenkaan pue mua yhtään :oops: Shortsien ja hameiden kanssa yleensä oon tykännyt käyttää noita ihania collectifin fiftarityylisiä paitoja. Myös bändipaitoja on aika paljon ja niitäkin mielelläni pidän. Ne tosin on pitkälti mustia.
Talvisin on yleensä farkut ja joku paita ja/tai huppari. Farkkuja mulla on varmaan kaikissa väreissä :grin Suosikkifarkkuni ovat keltaiset, mutta ne on kyllä aika ohuet ja usein enemmän kesällä päällä. Talvifarkuista lempparit taitaa olla punaiset. Oon jopa mieheltä pihistänyt huppareita päälle välillä, kun silläkin on ihan kivoja. Neuletakkeja tykkään myös käyttää, suosikit on varmaan poltetun oranssin värinen ja tommonen armeijakuosinen. Joskus mulla on paksut talvisukkikset ja joku tunika, tunikoja olen nyt raskausaikana enemmän käyttänyt.
Kenkinä mulla on talvisin usein maiharit ja kesällä sitten ballerinat, täytys ostaa uudet, kun ei oo nyt enää kuin yhet. Kangaskengät myös suht usein, niitä taitaa olla kolmessa eri värissä. Tykkään myös kovasti korkkareista, mutta harvemmin tulee käytettyä.
Pääosin siis pukeudun värikkäästi, raskausaikana siitä on hieman tullut lipsuttua, kun suosikit ei mahdu päälle ja ihan koko kaappia ei voi uusia :shifty: Mutta perussääntönä mun päällä ei ole koskaan mitään harmaata ja hyvin vähän valkoistakaan. Suosikkiväri on varmaan oranssi/keltainen ja ehkä paras kombo on yhdistettynä mustan kanssa.

Suosikkikauppoja mulla on dressy, Miss Windy ja EMP.

- Mekkoja, hameita, korkeavyötäröisiä housuja.
- Vauvan kanssa useammin kuitenkin rentoja korkeavyötäröisiä kangashousuja ja t-paitaa.
- Korkkarit oli mulla ennen vakiovaruste, mutta nekin jäi pois kun vauva tuli. :angelic:
- Väreinä tykkään vihreästä, turkoosista, sinapin keltaisesta, ruosteisesta oranssista ja tiilin punaisesta.

Korkeavyötäröiset, mustat, farkut ja jokin musta pitkähihainen tulee puettua joka päivä. Kesällä käytän mekkoja, joissa niissäkin pääväri on musta.

Kenkinä käytän talvella mustia nilkkureita ja kesällä (yllätys yllätys) mustia sandaaleja tai kävelykenkiä.

99% vaatteistani on mustia.

-collegehousuja tai muita "rentoja lökäpöksyjä" yhdistettynä normi t-paita, pitkähihainen tai huppariin
-legginsit ja pitkä paita/mekko yhdistelmä on myös kiva

Lähes aina mustat farkut korkealla vyötäröllä. Paidan värit lähes aina musta tai viininpunainen. Säästä riippuen pitkähihaista trikoota tai sitten toppia ja neuletta. Muutama kirkkaan punainen paita myös löytyy, mutta harvemmin tulee puettua.
Kotona, leikkipuistossa ja lenkkeillessä mustat juoksutrikoot tai college housut, mutta noissa en ikinä lähde töihin tai kyläilemään.

Ihmisten ilmoilla on jalassa mustat, siniset tai maastokuvioiset farkut. Kotona ja ulkoillessa college-housut tai muut rennot housut. Näitä on tällä hetkellä vain mustia (muun väriset on hajonneet). Paitoina on löysät t-paidat suosikkeja, jonkun verran käytän myös pitkähihaisia varsinkin talvella. Väreissä on mustaa, punaista, sinistä, liilaa/violettia ja turkoosia. Bändi-paitoja (Apulantaa) löytyy myös. Jalassa pidän säästä riippuen tennareita, maihareita, nilkkureita ja jos nyt talvi olisi niin kuoman talvisaappaita, kesällä kangaskenkiä. (Lenkkarit olisi myös kivat, mutta edelliset hajosi syksyllä.) Hameita käytän joskus kesäisin, tunikoita en taida edes omistaa ja sukkahousuista en pidä.

Töissä käytin hameita, mekkoja ja siistejä farkkuja ja neuleita/kauluspaitoja.

Nyt vauvan kanssa lähinnä löysiä toppeja ja treenihousuja ja mitä nyt ikinä. Ulkona farkkuja ja neuleita.

Takaisin