Millaisia autoja teiltä löytyy?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kysymys tulikin jo otsikossa esille eli millaisia autoja teiltä löytyy? Ja jos jonkun taloudessa on kaksi autoa, niin minua kiinnostaa se, että onko autot yhtä hyviä tai onko jompi kumpi autoista ns. Kakkosauto eli vähän huonompi?
Meillä siis on tällä hetkellä suht uusi Toyota corolla ja nyt hankinnassa toinen auto, joksenkin meidän nykyistä autoa vanhempi auto, sillä siitä tulee meidän perheen kakkosauto. Ja ollaan me kyllä mietitty isompaan autoon vaihtamista, sillä nykyisen auton takapenkillä meinaa olla ahdasta,varsinkin jos aikuisen täytyy yrittää istua keskellä, sillä takapenkin reunapaikoissa on kahden lapsen turvaistuimet. Oon vaan itse ihan pihalla näissä autoasioissa, mutta onneksi mies tietää jonkin verran noista autoista, niin saadaan hommattua mulle varmasti ihan hyvä auto. :grin

Meillä on miehen vanha Volvo v40, joka on pakuksi rekisteröity. Käyttää työmatkoilla ja kohta 20v vanha ja puoli miljoonaa kilometriä ajettu auto alkaa olla pikkuhiljaa tiensä päässä. Minun käytössä on uudempi fiat doblo 7-paikkaisena. Tosin nyt on vain viidelle penkit autossa.. Viisihenkinen perhe + iso koira.

Muokattu viimeksi:
Me ajataan molemmat 90-luvun autoilla, miehellä on Audi rs3(?) jolla menee työmatkat ja taitetaan kauppa tms 1 (maks 2) hengen liikkumiset ja sit mulla 9 paikkanen vw transportter bussi jolla mennään sit koko perheen kyyditykset. Mun auto on paremmassa jamassa kun miehen joka on ennemmin harraste auto jota mies tussaa jos on ylimäärästä aikaa/rahaa...

Vw Caddy maxi (seitsemänpaikkainen, kuusihenkinen perhe). Kakkosautona Vw Passat (entinen ykkösauto). Aika samanveroisia ovat noin periaatteessa, mutta Passatiin ei mahdu koko perhe. Se ei ole koko ajan ajossa, vain tarpeen tullen otetaan liikenteeseen väliaikaisesti.
Kolmaskin kaara löytyy pihasta (entinen kakkosauto), mutta se on ollut seisonnassa pitkän aikaa.

Muokattu viimeksi:
Ykkösautona Toyota avensis farkku ja pikku kakkosena toyota yaris vm. -99.
Yariksessa bensan kulutus maltillinen ja muut kulut pienet.
2 aikuista ja 2 lasta. Molemmissa autoissa takapenkillä turvaistuimet et ei kyllä ylimääräisiä kyytiin mahdu mutta hyvin toimii tällänen setti meillä :)

Meillä kaks autoa ja molemmat yhtä paljon käytössä. Pidemmät matkat mennään yleensä VW passatilla, kun kuluttaa vähemmän kun Honda crv. Itse tykkään enemmän ajaa Hondalla, mut volkkari kuluttaa tosiaan vähemmän.. Hondalla taas pystyy ajaan vähä joka paikkaan, kun pohja paljon korkeempi... Niin ja meillä siis kaks lasta, joten näillä mahduttaa hyvin kulkeen..

Kaksi autoa, koko perheen autona Chrysler Voyager, 7-paikkaa ja 7 henkinen perhe. Työmatkat kuljetaan Wanhalla Nissan Primeralla, 5- paikkaa. Datsuniin mahtuu tarvittaessa isommat lapset kyytiin, ja sillä tulee aina välillä kuskattua harrastuksiinkin. Aikanaan Datsunin ostin ihan ykkösautoksi, mutta se oli silloin n. 5 vuotta vanha :D

Ykkösautona Ford Mondeo Farmari, vuosimallia 2008, 1.8 diesel. Tilava auto ja tosi hyvä ajotuntuma, oikein sopiva maantielle ja matka-ajoon. Kaupungissa ei-niin-helppo pyöriteltävä kokonsa puolesta. Mondeo kerää meillä eniten kilometrejä koska on diesel (kuluttaa vähemmän) ja sillä on huomattavasti mukavampi matkustaa (tilaa matkustajille + hyvät ajo-ominaisuudet). :)

Kakkosautona Volkswagen Jetta sedan, vuosimallia 2006, 1.6 bensa. Etuistuimilla hyvin tilaa isommallekin ihmiselle, mutta takaistuimilla ei ole mondeon veroisesti tilaa sillä pidemmällä ihmisellä on herkästi polvet kurkussa/pää katossa kiinni :grin --- mutta kyllä taakse lastenistuimen mahduttaa. Ajo-ominaisuuksiltaan ei myöskään mondeon veroinen, mutta kokonsa puolesta oiva kaupunkiajossa mitä ajatellen hieman pienempi kakkosauto alunperin hankittiinkin.

Teknisesti pidän Fordia kyllä Volkkaria parempana: yleisesti ottaen mondeon tekniikka tuntuu olevan varmempaa mitä Jetan, ainakin oman kokemukseni pohjalta. Molemmat kuitenkin kelpo autoja peruskäyttöön :happy119

Meillä vaan yks auto ku ei oo kahta ajajaa, ite en aja ollenkaan :grin Skoda Octavia vuosimallia -15 tai jotain, ihan hyvin mahtuu meijän pieni kasvava perhe kyytiin :)

Meillä on myös kaksi autoa, miehellä mersun farmari v.2005 ja itsellä VW passat joka v.2007 :)
Miehen autolla ajellaan pitkän matkat kuin myös kaupunki ajot, on paljon helpompi kun on automaatti. :)

Citroen c4 grand picasso, 7 paikkainen siis. Odotan aikaa kun voin ostaa perus henkilöauton, jonkun mamman citybiilin vaikka mustan audin:grin

Meillä neljä autoa.

Ykkös auto on -08 BMW X5, 7 paikkainen ja siihen mahdukaan kaikki. Tämä itsellä käytössä päivittäin.

Miehellä nyt talviautona -03 Peugeot 206

Harrasteautona yksi jenkki ja vanhempi BMW

Takaisin