Millaiset välikausikengät on hyvät 3v lapselle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kenkä?
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Kenkä?

Vieras
Kuomat on liian kuumat mutta lenkkikengät liian kylmät ja kastuu mutta mikä olisi hyvä kenkä tähän vuodenaikaan?? Lapsi on 3v tyttö.

Välikausikengät. On enemmän vartta ja vähän paksummat kuin lenkkarit. Ja sit ku ottaa vielä sellaiset vettäpitävät niin ei kastu.

Hyviä ja nykysuositusten mukaisia vk-kenkiä löytyy mm näiltä merkeiltä: Affenzahn, Froddo, Bundgaard ja Jonap. Prismasta voi löytyä Affenzahnia ja Froddoa. Meillä on nyt ollut Bundgaard Billie Texit, näistä on lapsi tykännyt ja ovat pitäneet jalat kuivina. Tykkään että vk-kengät on nilkkurimalliset, vähän vartta siis ja kalvotetut, että jalat pysyvät kuivina.

Meilläkin välikausikengät ovat vähän korkeampivartiset ja vettähylkivällä kalvolla. Mitään superkalliita en viitsi ostaa, kun ei kuitenkaan mahdu enää syksyllä jalkaan kuitenkaan. Esikoisella ( 10v) on jo saman kokoinen jalka kuin minulla.

Lapsilla on lisäksi sama vika kuin minulla, eli ” etuvarvas” on reilusti pidempi kuin isovarvas, joten mitkään paljasjalkengät eivät sovi. ( minulla lisäksi ”makaavat” pikkuvarpaat)

Saappaat riittää. Niistä vaihto suoraan lenkkareihin.
Toki jos asuu kaupungissa niin on pakko ostaa parin viikon takia satasen vk-kengät.
Itse olen kahdet vk kengät lapselle ostanut ja molemmat jäivät käyttämättä.

Saappaat riittää. Niistä vaihto suoraan lenkkareihin.
Toki jos asuu kaupungissa niin on pakko ostaa parin viikon takia satasen vk-kengät.
Itse olen kahdet vk kengät lapselle ostanut ja molemmat jäivät käyttämättä.
Miten vain kaupungissa asuminen vaikuttaa siihen, että on "pakko" ostaa välikausikengät? Me ei asuta kaupungissa ja lapsilla on vk-kengät. Ja käyttöaika on kyllä pidempi kuin pari viikkoa 😅

On sitä maallakin kuivempaa mutta kylmää keliä, jolloin on kivempi pitää kunnon kenkiä eikä vaan saappaita.

Pj-kengät on meillä olleet käytössä, niitä löytyy myös käytettynä hyvin. Aiemmin olikin hyviä merkkejä mainittu. Meillä ollut Affenzahnit.

Takaisin