Millaiset kengät on parhaat raskaana olevalle?

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Täällä on menty krokseilla, kun ne on helppo sujauttaa jalkaan. Nyt loppuraskaudesta on kuitenki alkanu jalkapohjat väsyä noilla kävelemisen jälkeen. Jos edellisenä päivänä on kävelly paljon niin seuraavana aamuna on jalkapohjat kipeät. Turvotusta ei onneks oo.

Elikkä millaisia kenkiä käytätte, suositelkaa :)

Kai se pitää lähtee kenkäostoksille.
 
Kroksit aikas nopeesti "littaantuu" kulutuksessa sen huomannut omassa käytössä..minä oon pitäny ihan tavallisia sandaaleja tarrakiinnitteisiä..tosin ei aina tarrat kiinni kun ei jaksa aina kyykistyä laittamaan niitä kiinni :thumright ..jalkapohjaa muotoilevat on hyvät ja vähäsen pohjaa että tuntuu tukevan jalkaa..Itse ainakin tuollasia suosinut :smiley-bounce013
 
Näillä keleillä aavistuksen laadukkaammat "flipflopit" olisi varmaan paras vaihtoehto. En ole raskaana, mutta käytän silti noita cittarin halpis flippiksiä mieluiten, koska niillä kipasee nopeasti roskat ja tekee pihahommat ja käy vaikka vaunulenkilläkin. Kun ei se vauva sylissäkään ole ihan helppo kenkiä aina pukea :D
 
Rakausaikana kannattaa satsata tukeviin kenkiin, joita voi säätää. Kuten kesällä teveyssandaalit. Monilla muuttuu raskausaikana jalan koko ja muoto vaikka kyseessä onkin jalan virhe asento. Huonon kenägät aiheuttavat tämän usein. Liian pehmeät kengät väsäyttävät päkiän. Liian matalat aiheuttavat jalkoihin tulehduksia ja liian leveät auttaa jalkaa pääsemään virheasentoon..
 
Mulle mahtuu enää kahdet kengät, roksit lyhyille matkoille, ja sitten ostin kunnon tukevat mutta siistit mustat lenkkarit jos vähänkin kauemmas pitää mennä, ja oon ehkä pari kertaa pitänyt ei-ihan-sopivassa-tilaisuudessakin niitä, mutta minkäs teet! Kyl musta on nyt tärkeintä se että edes jaloilla on mukava olla, ku muuten kokonais-olotila ei ole mikään järin miellyttävä :p Jos asuisin vielä siellä pikkupaikkakunnalla, mistä muutin pk-seudulle, en varmaan pitäisi kenkiä ollenkaan :laughing002 Täällä on liikaa lasinsiruja sun muuta!

Kunpa kengänkoko palautuisi raskauden jälkeen, hirvee määrä kenkiä menee muuten hukkaan! :smiley-angry019
 
Mulla ei (rv 35) mahdu jalkaan enää mitkään muut kuin varvassadaalit. Uusien kenkien ostaminen tuntuu typerältä, koska turvotus jalkapöydissä&varpaissa on infernaalista ja toivon todella että jalat sulavat synnytyksen jälkeen...
 
Mä pidin ihan niitä kenkiä mitä pidän normaalistikin! Tennareita, krokseja, balleriinoja.. Tokihan jalat iltasin oli vähän turvoksissa mut turvotus onneks rajottu tohon nilkan seutuun, lesti ei onneksi leventyny ni mahtui kaikki kengät loppuun saakka.. :) Tietty mitään korkkareita nyt ei pahemmin halunnu laittaa.. :D Tukevat kengät!
 
Mulla meni omat kengät hyvin jalkaan ja loppuraskauden kuljin kokoa isommilla balleriinoilla, Ehkä normaalikokokin olisi mennyt ihan hyvin. :)
 
Varvassandaalit menee parhaiten, ovat tosin turhan liukkaat varsinkin jos lattialla vettä. Toiset kengät tennarityyppiset, jotka saa sivusta kiinni vetoketjulla. Molemmat hankittu raskausajaksi, koska ei muut kengät mahdu jalkaan.
 
Takaisin
Top