Yhden käyttäjän häävalmistelufiilistelyjä lukiessa muistui mieleen omat häät. Me pidettiin ihan pienet lähipiirin häät. Vihittiin kirkossa ja siirryttiin siitä pappilaan kakkukahville. Isäni osaa soittaa, joten hän oli vastuussa musiikista. Tällaiset pienet häät sopi meille (ja meidän budjettiin) oikein hyvin ja tunnelma oli mukava. :) Hääpukuna toimi äitini vanha puku, jota vähän ompelija korjasi minulle sopivaksi. Sekä hääkimpussa että hiuksissani oli sinisiä ja keltaisia kukkia.
Millaiset häät teillä oli?
Ai että, meillä oli kyllä just meille sopivat häät, ja niistähän nyt on just tänään sen 2 viikkoa
Mulla oli tummansininen puku jossa pitsiyläosa ja siihen ompelija ystäväni teki yläosaan strasseilla hiukan kimmellystä lisäksi ja huivin missä oli myös strassia ja vyön samaisesta sifongista.Vyössä oli strassikoristeltu solki. Hiukset oli ihanasti kampauksesa ja alle oli laitettu just uusi väri .
Meidät vihittiin kirkossa ja jatkot oli sitten pienessä ravintolassa samassa kaupungissa. Paikalle tuli kutsuttu jotakuinkin 60 henkee lapsineen, mutta viimeisten päivien muutoksilta ei vältytty, ja koskapa oli lasku tulossa jo ilmoitetuista,niin pyydettiin ihan muutaman pv varoitusajalla vähän etäämpiä kavereita sitten syömään valmiiseen pöytään.
Oltiin viety sinne juhlapaikkaan omia koristeita ja kynttilöitä sekä kukkia.
Meidän budjetti meni näin
Mun sormuksen tuunaus maksoi 80e, se siis kåvi sepällä suurennuksessa puhdistuksessa ja kiillotuksessa koska se on mun mummoni vihkisormus,ja mummoni oli hyvin pienikokoinen nainen.Sormus ehti levähtää minun korurasiassa 23 vuotta eli mummon kuolemasta saakka,ja nyt sain sen käyttöön ja rakkaan mummoni tähän lähelle kulkemaan.
Pukuni maksoi 90e, kaveri ei ole vielä laskua laittanut puvun tuunauksesta ja lisäosien valmistuksesta
Kukat teki taas floristi ystäväni, ja kimppu sekä 6 sivuille leviävää pöytäasetelmaa maksoivat alle 200e. Kukkien värinä vaaleanpunainen ja kynttilät ja servetit oli myös vaaleanpunaiset juhlapaikalla
Juhlapaikkaan viedyt koristeet maksoivat yhteensä 50e
Juhlapaikan lasku oli 1300e
Meillä kesti häät klo13 vihkimisestä lukien klo 17 saakka,ja oli minusta ihan sopiva aika. Juhlissa miehen aikuinen tytär piti leikkejä meille sekä puheita oli muutama.
Ja nyt mulla on niin ihana ja rakas mies että huh heijakkaa