Meillä vauva ja leikki-ikäinen, koirat, lastenohjelmat ja puhelias lähisuku pitävät huolen, että hiljaiset hetket ovat meillä kotona harvassa. Entä teillä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Varmaan kyse ei ole siitä, että lapset tottelevat käskyjä. Lapset ovat erilaisia niin kuin aikuisetkin. Itse olen ääniyliherkkä ja lapseni myös. Joten on helppoa ylläpitää hiljaisuutta, kun se on kaikkien tavoite. Meillä on myös kaikilla käytössä kuulosuojaimia, vastamelukuulokkeita ja korvatulppia erilaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi imuria ja tehosekoitinta ei voi käynnistää ilman, että huolehtii siitä, että kukin saa suojautua ääneltä haluamallaan tavalla.Luen hämmästyneenä kommentteja hiljaisista lapsista, jotka uskovat, että sisällä ei saa huutaa. Meillä on jäätävä meteli koko ajan, kun kokoonpanosta riippuen 2-4 lasta huutaa, "soittaa", riitelee ja mölisee kaikin tavoin. Kukaan heistä ei ole hiljainen, ja etenkin toiseksi nuorin on ihan todella äänekäs. Itsekin olen ajoittain aika kovaääninen - toisaalta on pakkokin olla, että saa äänensä kuuluviin tämän kakofonian yli. Tälläkin hetkellä kaksi nuorimmaista raivoaa täyttä päätä isälleen hammaspesusta.
Kova ääninen älömölö on meillä... korvissa kesto tinnitus ja hermoja kiristää muksujen nahistelu ja jonniin joutava ölinä...Nää oo hiljaa edes nukkuessaan tommonen hiljainen lapsi/koti ois kyllä ihana