Millainen tuttipullo teillä on?

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Helmikuiset 2026
Hei! Kiinnostaa kovasti, minkä merkkisiä tuttipulloja teillä muilla on? Meillä on Ainu Mam easy start pulloja, jotka on ihan hyviä. Pikkuisella oli kuitenkin alkuaikoina kovia vatsanpuruja ja mietin onko jotain muita hyviä tai teidän mielestä parempia merkkejä?

Meillä oli käytössä aikanaan mamin anti-colic pulloja, lähinnä helpon pesun ja mikrosteriloinnin takia. Olivat ihan toimivia sen aikaa, kun pulloja tarvittiin. Nyt varmaan on tullut sata ja yksi uutta mallia jo noiden jälkeenkin..

Ekalla oli ainun perus kapeat pullot.
Seuraavalle ostin hirveän kasan Philips Avent natural pulloja kun halusin helpommin pestäviä ja nuo tuli pumpun mukana ja lisää ostin vielä samoja, ettei tarvitse pestä koko ajan. Eipä niitä sitten kokeilua enemmän tullut käytettyä. Kolmosella samat pullot, mutta ei hänelläkään käytössä joten myin koko pumppu/pullo setin pois.
Myöhemmin ostin sitten muutaman Philips Avent classic pullon kun päiväkotiin halusivat.

Hei! Kiinnostaa kovasti, minkä merkkisiä tuttipulloja teillä muilla on? Meillä on Ainu Mam easy start pulloja, jotka on ihan hyviä. Pikkuisella oli kuitenkin alkuaikoina kovia vatsanpuruja ja mietin onko jotain muita hyviä tai teidän mielestä parempia merkkejä?

Meillä on nuo samat pullot ( Ainu Mam easy start anti-colic). Itse olen kokenut ne aika hyviksi, kunhan pitää huolen, että tuttiosa ei imiessä tyhjene niin että lapsi nielee ilmaa. Noihin pulloihin on myös mielestäni vaikea mitata alle 60ml, koska pohja on niin paksu. Jos siis ei halua sotkea korkkeja.

Meillä on nuo samat pullot ( Ainu Mam easy start anti-colic). Itse olen kokenut ne aika hyviksi, kunhan pitää huolen, että tuttiosa ei imiessä tyhjene niin että lapsi nielee ilmaa. Noihin pulloihin on myös mielestäni vaikea mitata alle 60ml, koska pohja on niin paksu. Jos siis ei halua sotkea korkkeja.
Joo huomasi, että kun vauva oli ihan pikkuinen, niin pienien määrien mittaaminen mahotonta. Mentiin vähän summassa. Nyt kun tossa kyselin, niin luulen että korvikkeellakin oli merkitystä vatsanpurujen ilmenemiseen. Täytyy myös kattoa tästä eteenpäin, ettei tuttiosaan pääse yhtään ilmaa. :happy:

Meillä kanssa nuo Ainun Mamit käytössä, ekat 3 kk oli 1-tutti ja 5 kk iässä vaihdettiin pelkkiin 2-tutteihin. Löytyy meilläkin sen Aventin pullo, mutta se tuttiosa oli niin hirveä ettei kelvannut vauvalle. Tai kelpasi, mutta siitä oli vaikea juoda. Enkä ihmettele, sellainen kummallinen kova pitkä pallerohan se on. Mua ei ole Mamissa haitannut tuo mitta-asteikon alkaminen 60:stä, mutta toisaalta en ole myöskään koskaan kokenut tarpeelliseksi mitata maitoa.

Mam anti-colic pullot myös meillä. Ovat toimineet erinomaisesti ja oikeasti ovat vaikuttaneet vatsavaivoihin jollain tapaa positiivisesti (meillä siis koliikkivauva ekat 4 kk). Alussa meillä oli Aventin anticolic-pullot ja niistä vauva ei ensinäkään tykännyt juoda + sai hurjasti ilmaa vatsaansa.

Mamin pulloissa on vaihdettu 1-2-3-tutteihin. Myös vellitutteja on käytetty nyt kun poika on jo 8 kk. Hyvin menee maito niistäkin kun osaa jo säädellä imuaan sen verran kun tarvitsee. :)

Tiesittehän että nuo Mamin anti-colic pullot voi ihan suoraan ruuvata ainakin Aventin rintapumppuun? Ei tule ylimääräistä tiskiä silloin. :rolleyes:

Mam anti-colic. Näppärät ku löytyy eri kokoa ja tuttiosia eri kuukausille. Meillä neiti myös syö näistä paljo paremmin kuin aventin pulloista.

Takaisin