Millainen somen käyttäjä olet?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulla tunnus jossain tai joissain sosiaalisissa medioissa? Millainen niiden käyttäjä olet? Postaatko niihin? Millaisia asioita postailet? Mitä seuraat niissä?

Itselläni on facebook-tili jota käytän hyvin, hyvin vähän mihinkään. Minut on lähes mahdoton saada siellä kiinni, postaukset on laskettavissa yhden käden sormilla ja vaikka siellä on kaverilistalla ihmisiä ja kuulun pariin ryhmäänkin (ellei ole potkaistu pois) en sitä selaa enkä näin ollen tiedä mitä siellä tapahtuu. En niin sanotusti ikinä kotiutunut sinne. Ehkä osittainen ongelma oli se että lisäsin kaveriksi vähemmänkin läheisiä ihmisiä joiden jokapäiväiset tekemiset ei jaksaneet kiinnostaa. Enkä pitänyt siitä ettei facebook osaa näyttää julkaisuja kronologisesti.

Instagram tiliä käytän enemmän. Olen ottanut tavaksi julkaista siellä hamahelmitöitä (nykyisin sillä saralla hiljaisempaa) ja satunnaisesti jotain kuulumisiakin (esim vauvauutiset). Siellä seuraan tilejä, joita haluan seurata. En siis jokaista sukulaista tai vanhoja koulukavereita vaan ihmisiä joiden kuulumiset oikeasti kiinnostaa niin tiuhaan ja tilejä joista koen saavani jotain iloa.

Minulla on kanssa facebook ja en ikinä postaa mitään. Tykkään vaan seurailla mitä muille kuuluu ja lukea uutisia. Joskus harvoin kommentoin jotain.

On sometilit vaikka missä, mutta ig on ainut johon postaan joskus jotain. Seurailen, sitäkin joskus aktiivisemmin ja joskus vähemmän.

Facebook on ainoa mikä löytyy. Siellä käyn säännöllisesti, mutta en ikinä postaile mitään. Profiilikuvakin on ainakin kolme vuotta vanha. Instagramin tekemistä olen miettinyt, mutta en ole vielä vaivautunut.

Facebook, Tumblr ja IG löytyy. Facebookia käytän enimmäkseen kirppistelyyn. Tumblrissa seuraan useita henkilöitä ja heidän kirjotuksiaan, mutta en julkaise omia juttuja. IG on yksityinen ja siellä julkaisen aika usein. Seuraan useita ystäviä ja muutoin tarkkaan valikoituja julkisia henkilöitä.

Tilejä on vaikka missä, kun työn puolesta piti perehtyä millenniaalien käyttämiin somepalveluihin. Onneksi enää ei tarvitse. Ainoa mitä edes katson enää, on facebook, enkä sinnekään kirjoita juuri koskaan.
Kavereiden kanssa keskustellaan pääasiassa puhelimessa tai whatsappilla.

Ai niin -- unohtui! Jodelista katson kaikki juorut. Siellä on sujuvasti kerrottu joka firman liikesalaisuudet ja sisäiset uutiset. Hesegatekin oli jodelissa monta päivää ennen kuin se päätyi uutisiin.

Muokattu viimeksi:
Facebookia käytän, en muita. Seuraan ammattiin liittyviä sivustoja ja muutamia muita ryhmiä, paikallinen puskaradio on kätevä. Lisäksi näen mitä sukulaisille ja kavereille kuuluu. Itse julkaisen ehkä kerran kuussa jotain kuvan kanssa, joskus useammin ja joskus harvemmin.

Takaisin