Millainen sisustus teillä on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuli sadbeige keskustelusta mieleen, millainen sisustus teillä on?

Meillä on "sisustaminen" tehty vahvasti käytännöllisyys edellä. Seuraavana tärkeysjärjestyksessä on ollut hinta. Mainittakoot myös, että meillä on paljon kirjoja. Niinpä meidän "sisustukseen" kuuluu eriparisia kirjahyllyjä joissa on niin valkoista halpahyllyä kuin tummaa puista isoäidiltäni perittyä. Ne valkoisetkaan ei ole keskenään samanlaisia, kun ne on ostettu yksi kerrallaan aina kun on tarvinnut. Muutenkin huonekalut on joko tummaa tai valkoista. Muutama vaalea puinen/puun värinen juttu löytyy myös.

Sisustuksellisin juttu meillä taitaa olla kaksi susisohvatyynyä, joiden paikka on sohvan selkänojalla. Ja sitten on joitain koriste-esineitä (nekään ei ole missään linjassa keskenään. Onpahan vain meitä miellyttäviä.) Väriä sisustukseen tuo lasten lelut, viltit sohvalla ja kirjat hyllyissä. Ai niin, verhot meinasi unohtua. Nekin on mikä mistäkin. Osa omasta lapsuuden kodistani, osa miehen lapsuuden kodista. Esikoisen huoneessa olevat on ainoat itse ostetut. Niissä on eläinten kuvia.

Eli meillä on sellainen sisustuksellinen sekasotku, jossa kaikki on tullut mikä mistäkin.

Sekalainen kattaus käyttöominaisuudet edellä täälläkin 😅 Lisäksi en omaa ns. sisustussilmää, eli mun on aika vaikea kuvitella miltä asiat näyttää ennen kuin ne on paikallaan. Hallitseva väri meillä on hirsien luonnollinen väri. Sohvat ja nojatuolit on tumman harmaita, mikä värinä olisi muuten kiva (ei näy koirankarva, lapsen tahmatassuilut tai oikein muutkaan tahrat) mutta ehkä niistä johtuen meidän isoimmassa tilassa olohuoneessa on liian tummaa? Pitäisköhän ostaa jotain vaaleita vilttejä näiden päälle? 🤔😅 Keittiö on harmaa, ja sen ikkunoihin oon jostain keksinyt kokeilla valkoiset pitsiverhot, mikä toimii tilassa ihan kivasti kun läpäisee valoa ja vaalentaa.

Meillä on kanssa seka sisustus koti 😅😇 On tavaraa miehen kotoa, mun kotoa, isovanhemmilta.... Muutettiin aikanaan yhteen jolloin yhdisteltiin tavaroitamme ja eläintalouteen ei viittinyt uusia juuri ostella. Nyt kun on pitkään yhdessä oltu niin on vaihdettu iki vanha sohva uuteen, ostettu tähän taloon sopivia mattoja ja verhoja ja uusia kaappeja hankittu lapsen tulon myötä. Mä sisustan vuoden ajan mukaan asuntoa eli talvisin on eri verhot kuin kesäisin ja niiden mukaan vaihdan sohvan koristetyynyjä ja torkkupeittoa.. 😊
Tummanharmaa sohva meilläkin mutta hyvin sopii kun on väriä muuten verhoissa, tyynyissä jne 😊 valko beige tyyli ei meille sopisi vaan tämä oma sisustus on sekoitus meitä ja tämä näyttää meidän kodilta 😅😂

Meillä on huonekalut pääosin mustia tai tummaa puuta. Keittiö ja lapsen huone poikkeuksia.

Lapsen huoneessa huonekalut on vaaleita. Paljon värejä sitten on matoissa, tekstiileissä, tauluissa, pehmoleluissa ja söpössä vaaleanpunaisessa hyllyssä.

Keittiössä sitten on pääsääntöisesti perus puupintaa ja paljon kasveja. Siitä tulee mieleeni joku hippikeittiö.

Suosikkijuttuni meillä on olohuoneen oranssi seinä, johon on taiteiltu katon rajaan tekokasviköynnös valosarjalla. Se on niin meitä.

Meiltä löytyy myös paljon värikkeitä yksityiskohtia tekstiileissä ja koristeissa. Erityisesti vihreän eri sävyjä, punaista, oranssia ja sinisen sävyjä. Jokunen värikkäämpi huonekalukin löytyy, nimittäin tummansiniset tuolit ja viininpunainen vitriini. Matot pitkälti itämaista tyyliä.

Hyvin sekalainenhan tämä on, mutta ihan meidän näköinen.

Muokattu viimeksi:
Takaisin