Millainen raskausvatsasi on jos laskettu aikasi on tammikuussa 2020?

Emmastiina

Oman äänensä löytänyt
Mua kiinnostaisi tietää että millaisia raskausvatsoja teillä on tässä vaiheessa raskautta, vai näkyykö vielä ollenkaan? Missä vaiheessa tää raskausvatsa kiinteytyy sellaiseksi kovaksi palloksi? Itellä nyt viikkoja 16+0 ja vatsa on todellakin pullahtanut mutta ei ole sellainen kiinteä pallero, joten onko tää vielä tässä vaiheessa turvotusta? Mietin vaan välillä että olenko vain lihonut vai mitä
 
Viikko 14 menossa ja iltaisin turvotus on niin jäätävä et näkyy. Muutenkin kyllä alkaa kohta olla sen näkönen et ei mee enää vaan lihomisen piikkiin..
Esikoisesta kunnolla maha alko kasvaa vasta viikolta 20+, kaikki luuli siihen asti et oon vaan lihonu.
 
15+3 menossa ja riippuu täysin mitä laitan päälleni, kuinka se alkava vatsa sieltä näkyy. :joyful:
 
Nyt Rv 17+1 ja itse erotan selvästi mahan kasvaneen. Mutta muiden silmiin näytän varmaan lihonneelta vain. Esikoisesta alkoi vasta puolenvälin jälkeen vatsa erottua :)
 
16+4 nyt. Tosin beibi oli muutamia päiviä edellä ultrassa mut alle 5 niin ei la muutettu ja näillä lasketuilla mennään. Painoa tullut viitisen kiloa, mikä on mulle aika paljon ku oon pieni lähtökohtaisesti. Vatsa näkyy koko päivän selkeästi, aamulla vähän vähemmän. Ihan viikon 10 jälkeen on ollut selkeä maha mutta oli varmaan turvotusta alkuun. Nyt huomaa että napakin on ihan erilainen kuin normaalisti ja vatsa on kasvanut vauvan takia, ei vain turvotusta. Mun kaveri on vajaa 6 vk edellä ja hänellä mahaa ei oikeastaan ees huomaa, tosin hän on paljon pidempi kuin minä.
 
Mulla maha nykyy selvästi, ainakin omasta mielestä. Ehkä muidenkin, kun naapurintäti tuli onnittelemaan. Painoa on tullut lisää n. 2kg. Mulla on napa työntynyt osittain ulospäin. :grin
 
Mulla painoa tullut puoli kiloa, mutta sitä on ennestään jo ylimääräistä. Maha näyttää turvonneelta, etenkin iltaisin. Vauvamahaksi tuskin tunnistaa, ellei läskeistä erehdy :D
 
Mulla 15 ja risat menossa ja jokin pullero tuossa on. Mutta luulen että menee muiden silmissä grillimakkaran piikkiin. Tai aika monen. Vartalonmyötäsissä jo aamusta lähtien näkee että on mahaa. Maha on pienesti pullottanu aina, mutta hoikka muuten olen. Painoa ei ole tullut ollenkaan lisää.
 
Käytiin eilen kavereitten luona kahvilla ja siinä sitten kerrottiin lähtiessä heille raskaudesta. Mies sit sano heille , et nyt alkaa olla pakko jo kertoa ihmisille kun alkaa maha näkyä. Kaveri katto miun mahaa ja sano et hän ei kyllä nää sitä mahaa :hilarious: Et vaikka tän alkavan palleron itse kyllä näkee ja tuntee, mut ei sitä tästä hoikasta kropasta muut viel vissii sit tajua jos ei tiedä o_O ja nyt ollaa 18+0
 
Raskausviikko 19. Viikko sitten ei vielä huomannut juurikaan. Päivän aikana turposi kyllä aika isoksi. Nyt on ihan koko ajan ison kokoinen, mutta ei vielä sellainen kiinteä pallaero kuitenkaan. Luulen, että töissä väki luulee et oon taas vaan turvoksissa.. Siis jo ennen raskautta vatta turpos työpäivän aikana. Ja toisaalta aloitin juuri loman jälkeen työt niin voivat laittaa kesäloman herkkujenkin piikkiin. Vielä ei oo tullut kyselyjä tai sellaisia katseita...
 
mulla on kyllä iso maha ollu jo monta viikkoa, nyt 22+0. monet sanoo töissäkin et näyttää siltä ku oisin viimesilläni ja tosiaan ei oo turvotusta vaan ihan kova pallo
 
Takaisin
Top