Millainen on teidän juhannuksenne?

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Suomalainen juhannus on perinteisesti kostea ja railakas, mutta tämä yleensä muuttuu kun perheeseen syntyy lapsia (tai jo odotusaikana). Millainen on siis teidän juhannuksenne lapsiperheenä tai odottavana perheenä? Monet paikkakunnat järjestävät erilaisia tapahtumia lastenjuhannuksen nimellä, onko tällaista teidän paikkakunnallanne ja aijotteko osallistua?

Menemme miehen kanssa tyhjillään olevaan anoppilaan (ovat turkissa, huoh, kelpais!) puolvuotiaana tyttäremme kanssa. Tarkoitus saunoa ja grillata, perus meininkiä. Ystävä pariskunta tulossa seuraksi iltaa istumaan, tosin heillä lapset mummilassa. Melko rentoa, alkoholitonta, makkaran täyteistä illanistumista siis tiedossa :) kokkoja syytetään täällä useampi mutta neiti vielä niin pieni että ei mennä katsomaan, sitten kun on isompi niin varmasti sitten :) itse olen tottunut alkoholittomaan juhannukseen, sillä olen hoitoalalla ja ollut useat juhannukset töissä. Toki silloin jos sattu olee vapaa niin pitihän sitä jossain mökillä alkomahoolia otettua, mutta en kaipaa sellaista ollenkaan :) se että saa olla miehen, lapsen ja ystävien kanssa riittää mainiosti <3

Mennään mökkeilemään eli tiedossa saunomista, uimista jos uskaltaa, grillaamista, luonnonrauhaa ja sukulaisia eli joku muu välillä toivon mukaan kävelyttää poikaa ja vanhempien selät saa vähän levätä. Sen enempää en juhannukselta kaipaakaan. Tapahtumat jätetään kanssa ihan suosiolla väliin. Oma juhannus ei ole ollut kostea muutamaan vuoteen vaikka lasta ei ole ollut kuin vasta viime juhannuksena vatsassa. Nyt vaan toivon ettei juhannuksen kanssajuhlijoidenkaan tämä vuosi olisi liian railakas kun on tuo 9 kuinen mukana.

Me ollaan kotosalla. Lämmitetään sauna ja grillataan. Melkoisen rauhallista siis :) jos säät sallii niin ollaan ulkona pelaamassa ulkopelejä.
Jätetään tapahtumat väliin. En ole ainakaan huomannut että olisi erityisesti lasten juhannus. Aikuisille sitten on tansseja yms.

Meillä on tällä kertaa vähä erilainen juhannus. Esikoinen menee mummulaan ja me miehen ja yhden kaverin kanssa mennään laivalle. Omaan juhannukseeni ei alkoholi tietenkään kuulu, kun raskaana olen mutta muuten pidetään hauskaa ja otetaan rennosti. :)

täällä myös juhannussuunnitelmat auki, näillä näkymin on kaupunkijuhannus tulossa. olisi kiva grillata, mut meillä ei ole grilliä eikä kutsua ole kuulunut mihinkään muuallekaan grillailemaan. ehdotin miehelle, että jollei muuta, tehdään kotona pizzaa :)

Meidän perhe suuntaa vanhempieni mökille jossa vietämme rauhallista perhejuhannusta isovanhempien kanssa. Ollaan paljon ulkona jos sää on hyvä, saunotaan, uidaan ja syödään hyvin. Meidän juhannukset ei ole aiemminkaan olleet kosteita, mies ja isäni luultavasti ottavat saunakaljan ja siinäpä se. :) Itse kaipaan aina juhannuksena mökille, olen viettanyt joskus kaupunkijuhannustakin mutta kyllä se vaan mökillä kuuluu viettää.

Ei olla suunniteltu sen kummemmin. Kotona ollaan kuitenkin. Voi olla, että grillataan, istutaan ulkona naapureiden kans.. Riippuu aika paljon ilmasta. Toivottavasti ei sada niin ei tarvis sisällä istua..

Meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia. Perjantaina menemme kummitädilleni käymään, mutta siinä se. :) Kuten edellä, mekin toivomme sellaista säätä, ettei tarvitse linnoittautua sisälle! :)

Kolmen lapsen kanssa ei toistaiseksi suunnitelmia. Ei omaa saunaa, ei grilliä, mie töissä juhannuksen. Ehkäpä käydään tivolissa ja syödään herkkuja lasten kanssa :)

Me suunnataan Särkänniemen lasten juhannuksen viettoon, jos vaan ei sada! Ja illalla ravintolaan syömään suvun kanssa.

Töissä olen :( tyttö mummolassa useamman sadan kilometrin päässä. Ulkona sataa, työpäivä loppu, viltin allan syön lakua, illalla kokkoa katsomaan.

Ollaan kotona, katotaan leffaa ja herkutellaan...

Vauveli tuli päikkäreiden jälkeen tohon meidän viereen makoileen.

Huomenna ulkoillaan jos vaan hyvä ilma. Hieman muuttunu juhannusten viettotavat.

Takaisin