Itse tykkään ehdottomasti vähän isommista autoista; ne on niin vakaita ajaa ja tavarat saa surutta kyytiin.
Ehkä perheenkin, jos osaavat käyttäytyä.
Koen omalla kohdallani, että lapsiperheessä voi toinen auto olla oikeastaan ihan mikä vaan, mutta mikäli yhtään enempää koko kaartin kanssa liikutaan ja reissutaan, niin en kyllä jättäisi farkkua ostamatta mistään hinnasta.
Äidilläni on iso auto, mutta porrasperäinen. Ja voi
, kun yrität saada sinne jotain rattaita kyytiin ja porukan tavarat mahtumaan. Ei mun hermoilleni, ei ei ja ei.
Meillä on mun mittapuulla iso perhe (5), kun on mun ja sun ja toivottavasti vielä joskus The meidänkin lapsukainen. Nyt mulla on 7-paikkainen Touran, joka on ollut loistovalinta arjessa. Yleensä pidämme sen ihan perus 5-paikkaisena, mutta laajennettuna lapsilla on pidemmillä matkoilla hyvin tilaa (joka vähentää oleellisesti tappelua
), mutta toisaalta sitten taas matkatavaroille on oltava laatikko katolla. 7-paikkainen on osoittautunut hyväksi myös siksi, että omien lasten lisäksi mukana kulkee välillä kaveritkin. Miehellä on 5-paikkainen katumaasturi, joka sekin vetää tavaraa ja muksuja sisään hienosti.
Nyt pohdimme, mikä olisi seuraava uusi tulokkaamme. Ja mieluusti tosiaan 7-paikkaisena, koska luotan saavani jossain kohden vielä pienen nyytin matkoillemme mukaan.
Tällä hetkellä kallistunemme edelleen Touranin puoleen...