Millainen huumori?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Musta huumori, parodiat, sarkasmi vai jotain muuta? Millainen on sinun huumorintajusi?

Mustalla huumorilla vitsaileminen on niin jäätävää, mutta jotenkin se auttaa käsittelemään asioita. Korvia kuumottaa, mutta ei se mitään 😆 Puujalkavitsejä en ymmärrä tai ainakaan saa niistä mitään. Mutta itse koen olevani varsin vitsikäs, kaikesta kyllä tulee heitettyä läpyskää melkeinpä koko ajan. Siis jos on tietyssä seurassa. Mutta yleensä pitää olla sensuuri mukana missä olenkin.
 
Musta ja kaksimielinen. Sarkastisempaakin huumoria tulee joskus viljeltyä ja ainakin kuultua. Pelleksikin on joskus kutsuttu.

Mikä tahansa huumori on parempi kuin ei huumoria lainkaan ;)
 
Huumori on siitä hankala laji, että se pitäisi osata suhteuttaa kuulijakuntaan. Joudun välillä kiusallisiin tilanteisiin viljellessäni aivan vääränlaista huumoria aivan väärässä seurassa. 🙈 Jälkikäteen tilanteet saattavat naurattaa ja niistä saa taas hauskoja tarinoita tarinapakkiin, mutta sillä hetkellä saattaa nolottaa. 😅

Käykö kellekään muulle ikinä tällaisia virhearviointeja?
 
Huumori on siitä hankala laji, että se pitäisi osata suhteuttaa kuulijakuntaan. Joudun välillä kiusallisiin tilanteisiin viljellessäni aivan vääränlaista huumoria aivan väärässä seurassa. 🙈 Jälkikäteen tilanteet saattavat naurattaa ja niistä saa taas hauskoja tarinoita tarinapakkiin, mutta sillä hetkellä saattaa nolottaa. 😅

Käykö kellekään muulle ikinä tällaisia virhearviointeja?
Käy! Vähän liian usein.. mutta kuten sanottu, enempi huumoria on yleisesti ottaen parempi kuin ei ollenkaan!
 
Huumori on siitä hankala laji, että se pitäisi osata suhteuttaa kuulijakuntaan. Joudun välillä kiusallisiin tilanteisiin viljellessäni aivan vääränlaista huumoria aivan väärässä seurassa. 🙈 Jälkikäteen tilanteet saattavat naurattaa ja niistä saa taas hauskoja tarinoita tarinapakkiin, mutta sillä hetkellä saattaa nolottaa. 😅

Käykö kellekään muulle ikinä tällaisia virhearviointeja?

Käy kyllä... Liian usein. Yleensä menen sillä itselle mielekkäällä tyylillä ja sitten tulee vähän hämmentynyt olo, kun muut tai joku porukasta on joko kiusaantunut/kiukkuinen/ei tajua. Olen kuullut, että olen välillä todella lapsellinen, mutta en ota sitä haukkumisena, vaikka sanoja todennäköisesti onkin toivonut että "aikuistuisin". Minusta se on ihan liian tylsää. En toki halua ketään tietentahtoen loukata.
 
Miulle pahimpia on tilanteet, kun ajatuksissani heitän pokkanaamalla jotain tyhmää tajuamatta olevani sellaisten ihmisten seurassa, jotka eivät yhtään tunne minua. 🙈

Yleisesti ottaen taidan itse olla vähän se kaveripiirin pelle. Viljelen aika paljon tilannekomiikkaa ihan huomaamattanikin. Välillä vitsit ovat kyllä vähän osastoa setämies, mutta omia sanojani mukaillen minähän olen Suomen nätein setämies. 🤭
 
Pidän Fingerpori tyyppisestä huumorista. Eli lähinnä sanaleikeistä. Musta huumori toimii myös, kunhan ei ole liian mustaa. Parhaiten se toimii kun sillä keventää omaa tilannetta. Mutta taas esim. holokaustivitsit ei ole mielestäni yhtään hauskoja.

Mieluummin lapsellinen kuin liian vakava. 😉
 
Kyllä se huumori on varsin sarkastista ja mustaa omalla kohdalla, ihan mitään pieru/ kakka vitsejä en itse ymmärrä ja mm. Mr Bean aiheuttaa vaan järjetöntä myötähäpeän tunnetta, enkä niitä sen vuoksi halua katsella.
Tuli mietittyä kyllä mm. Sisua teatterissa katsoessa, että onkohan vähän yli, kun itsekseni siellä nauraa räkätin eräissä kohdissa. :No Evil Monkey:
Ja sammakoita toki tulee suusta välillä vähän liikaakin, ihan ilman sitä huumoriakin.
 
Takaisin
Top