Oletko syntynyt 70-, 80-, vai 90-luvulla? Vai muulloin? Mitä tulee mieleen vuosikymmenestä, jolloin synnyit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En tiedä muistaako kukaan TV-peliä nimeltä Hugo? Edelleen huvittaa, että siinä muistutettiin aina, että pelata voi vain näppäinpuhelimella. Minullakin oli kavereita, joilla sellaista ei vielä 1-2 luokalla, eli 90- luvun alussa, kaikilla ollut.
Tässähän tuntee itsensä vanhaksi :)
Itse olen 80-luvun lapsi ( vähän ennen puoliväliä syntynyt), mutta eipä ole 80-luvusta paljon muistikuvia, kun en koskaan ollut päiväkodissa enkä 80-luvulla vielä edes esikoulussa.
En tiedä muistaako kukaan TV-peliä nimeltä Hugo? Edelleen huvittaa, että siinä muistutettiin aina, että pelata voi vain näppäinpuhelimella. Minullakin oli kavereita, joilla sellaista ei vielä 1-2 luokalla, eli 90- luvun alussa, kaikilla ollut.
80-luvulla, enempi alkupäästä. Hyvin muistan Hugon, ja itse olin juurikin siitä perheestä, jossa ei vielä ollut näppäinpuhelinta siihen aikaan
Harlekiini-ohjelmaa en olisi muistanut itse, nyt hämärä mielikuva siitä ja noista snorkkeleista, kun mainitsit. Omia parhaita lasten ohjelmia olivat taotao (?), se Alfred ankka joka asui myyrän kanssa, eläinmetsän tarinat(?),... Monta hyvää, ei mitään havaintoa vieläkö mahtaa telkkarista näkyä noita ollenkaan. Hieman isompana katsottiin sitten aivan ihania suomalaisia sarjoja: Ruusun aikaa, Puhtaat valkeat lakanat jne.
Varsinaisesta maailman menosta ensimmäiset muistikuvat ovat Neuvostoliiton hajoamisesta, Berliinin muurin murtuminen ja lama
Muodista tuli enemmän tietoiseksi 90-luvun puolella: oli salihousut, pilleri-hattu, jenkki-sukat, pursi-kengät, pyöräilyhousut, permanentti, you name it!
Muistan Hugon! "Meno Toijalaan, jos persaus kestää" jne.
Muutoin en ihan kauheasti kasarilta muista. Olen syntynyt vuoden -85 joulukuussa, joten olin aika pieni vielä kasarilla. Toki muistan tapahtuneita asioita jne, mutta en niinkään ilmiöitä. Sen muistan, että joskus kasarin lopussa / ysärin alussa tuli Harlekiini-niminen lastenohjelma ja osana sitä Snorkkelit-niminen sarja. Siinä jotkut snorkkelityypit elelivät vedenalaisessa maailmassa. Kukaan muu ei tuntunut tätä muistavan ja mietin jo, olenko keksinyt koko jutun, mutta sitten tapasin ihmisen, joka muisti Snorkkelit!
Vm 84 ja kyllä muistan Snorkkelit! Aika pitkään meni että muistin ohjelman nimen tosin Hugo, Taotao, muskettisoturit, my little ponyt, ruusun aika ja PRÄTKÄHIIRET Suosikkeihin kuului myös Olipa kerran elämä ja Ankronikka, leffoista mm. Maa aikojen alussa ja Päättymätön tarina.
Purkkarit oli ja permanentti. Ennen tamagotcheja leikittiin jojoilla ja Goosheilla. Ah, nostalgiaa!