Millä viikolla raskausvatsasi alkoi näkymään esikoista odottaessa?

Mirella12

Vasta-alkaja
Menossa tällä hetkellä 10+2 ja raskausvatsani erottuu jo aivan selvästi! Ajattelin kertoa raskaudesta ystäville vasta ensimmäisen ultran jälkeen, jolloin asia on varmistunut. Ultra-aika on vasta kahden viikon päästä. Alkaa olla vaikeaa pitää enää salassa, sillä vatsa näkyy ja sitä on varsinkin näin kesällä vaikeampi piilottaa.

Odotin että saisin olla pidempään tavallisen vatsan kanssa, mutta alavatsa alkoi pullottamaan jo pari viikkoa sitten! Olen kyllä melko hoikkarakenteinen, joten varmaan tavallista että näkyy aikaisemmin. Olen kuitenkin nähnyt myös erittäin hoikalla ystävällä raskausvatsan alkavan erottumaan vasta n. viikolla 18.

Mulla alkoi näkyä aika aikaisin, ennen np-ultraa. Se tosin näytti vain siiderimahalta, joten kukaan ei arvannut. :rolleyes: Sain salattua raskauden työkavereilta rakenneultraan asti. Silloin osa oli arvannut asian oikean laidan ja loput luulleet, että olin mässäillyt lomalla ihan huolella. :hilarious:

Kukaan ei välttämättä huomaa vatsaasi vaikka olisitte yhdessä rannalla - ihminen ei huomaa sitä, mitä ei älyä katsoa. Itsekin kiskoin pukkarissa äitiyshousuja jalkaan, eikä kukaan tajunnut mitään. Varsinkaan, kun vitsailin että kylläpä tekisi mieli viiniä. :angelic:

Omaan silmään alkoi maha näkyä viikoilla 20+. Siitä menikin sitten ihan muutama viikko kun vatsa ponnahti näkyviin.

Noin rv 10-11.Onneksi oli syksy, niin hupparilla sain piilotettua rv 15 asti. En halunnut kertoa kuin lähimmille niin pitkään kuin mahdollista. Rv 17 naapuri tuli onnittelemaan lenkillä, kun päällä oli t-paita, huppari ja tuulipuvuntakki. Ei kovin pitkälle siis onnistunut.

Takaisin