Millä viikoilla lapsi kääntyi pää alaspäin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lp83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lp83

Puuhakas puhuja
Maalisäidit 2020
Hei,
Mietin millä viikoilla teillä lapsi kääntyny pää alaspäin? Itellä menossa 33+4 ja neiti istuu siellä tyytyväisenä perse edellä. Onko teillä kokemuksia vauvan kääntämisestä. Millaista se oli ja pysykö tyyppi sielä niinkuin piti vai kääntykö takas? Olisi tosi kiva kuulla teidän kokemuksia jos sellaisia on. :happy:

Mulla on neuvolassa todetusti rv 28+1 asti lapsi ollut raivotarjonnassa. Nyt tv 34+6

Mulla on molemmissa raskauksissa ollu aina pää alhaalla kun ollaan katsottu. Eiköhän ne kai aika myöhäisille viikoille vielä voi kääntyä, mutta käännöstä saatetaan yrittää rv35-36 jälkeen.

Spinning Babies-liikkeillä voisi yrittää auttaa vauvaa kääntymään raivotarjontaan. Netistä löytyy ohjeita :)

Minä sain lapseni sektiolla perätilan vuoksi. Hän istui kohdussa jo vkolla 26 ja siitä loppuun saakka. Ilmeisesti kohtuni rakenne, vähäinen lapsiveden määrä sekä erittäin tiukat vatsa-ja lantionpohjan lihakset pakottivat vauvan tähän asentoon. Päällä ei ollut alhaalla tilaa. Yritettiin kääntää ulkoisesti rv 37 muistaakseni. Ei inahtanutkaan, joten magneettiin ja sektiomääräys. Minulle neuvottiin kaiken maailman päänroikotus ja jooga asentoja vauvan kääntämiseen itse. Koin ne lähinnä naurettaviksi... Yritin kyllä, mutta eihän ne toimi, jos vauvalla ei ole tilaa kääntyä. :rolleyes:

Nyt odotan mielenkiinnolla miten tämän seuraavan kanssa käy. Ilmeisesti sama voi toistua, jos minun anatomiset ongelmani ovat ennallaan. Niinkuin ovatkin :sad001

Minä sain lapseni sektiolla perätilan vuoksi. Hän istui kohdussa jo vkolla 26 ja siitä loppuun saakka. Ilmeisesti kohtuni rakenne, vähäinen lapsiveden määrä sekä erittäin tiukat vatsa-ja lantionpohjan lihakset pakottivat vauvan tähän asentoon. Päällä ei ollut alhaalla tilaa. Yritettiin kääntää ulkoisesti rv 37 muistaakseni. Ei inahtanutkaan, joten magneettiin ja sektiomääräys. Minulle neuvottiin kaiken maailman päänroikotus ja jooga asentoja vauvan kääntämiseen itse. Koin ne lähinnä naurettaviksi... Yritin kyllä, mutta eihän ne toimi, jos vauvalla ei ole tilaa kääntyä. :rolleyes:
Mulla istukka etuseinämässä ja ymmärtäny että on vaikeampi kääntää/ voi olla este kääntymiselle. Mulla 2 edellistä raskautta molemmat typyt ollu pää alaspäin hyvin varhaisilla viikoilla, toinen tipahti liian alas ja jäi päästään jumiin minkä ansiosta pään etuaukileet painu päällekkäin ja jouduin koko ensimmäinen vuos ravata lääkärissä jotta ei pää luutuisi siitä kohtaa liian aikasin ja pääsis kasvamaan. Tämä neiti kävi raivotarjonnassa mutta ei kyllä kauaa viihtyny ja käänty takas istumaan ja siitä se sit ei ookkaan enään liikahtanut mihinkään suuntaan.

Voi hyvinkin olla, että istuu loppuun asti. Yleensä jos noilla viikoilla asento on löytynyt, niin siihen sitten jää. On harvinaisempaa, että vauva kääntyy itsestään enää loppuvaiheessa. Olen ymmärtänyt, että vauva itse valitsee asennon, jossa on parasta kölliä..
Tiedätkö lp83 onko lapsiveden määrä millainen?
Se käännösyritys ei juuri tuntunut miltään. Varmaan siksi, ettei vauva liikkunut mihinkään. Lääkäri vain nappasi tiukalla otteella vatsan ala-yläosasta kiinni ja koitti liikuttaa vauvaa ja Kätilö ultrasi samalla.

Voi hyvinkin olla, että istuu loppuun asti. Yleensä jos noilla viikoilla asento on löytynyt, niin siihen sitten jää. On harvinaisempaa, että vauva kääntyy itsestään enää loppuvaiheessa. Olen ymmärtänyt, että vauva itse valitsee asennon, jossa on parasta kölliä..
Tiedätkö lp83 onko lapsiveden määrä millainen?
Se käännösyritys ei juuri tuntunut miltään. Varmaan siksi, ettei vauva liikkunut mihinkään. Lääkäri vain nappasi tiukalla otteella vatsan ala-yläosasta kiinni ja koitti liikuttaa vauvaa ja Kätilö ultrasi samalla.
Perjantaina vissii ultraavat ja kattovat samalla sen lapsiveden määrän. Normaalisti sitä tähän mennes on ollu ultrissa mutta vaikeaa sanoa kuinka sen laita nyt on

Mulla on aiemmissa kahdessa raskaudessa 30 viikon jälkeisissä neuvoloissa olleet vauvat raivotarjonnassa. Nyt on 34+2 ja edelleen pää tuntuu ylhäällä. Ensi viikolla neuvola, josta pitäisi saada sitten äitiyspolille lähete jos ja kun on edelleen pää ylöspäin.

Takaisin