Millä raskausviikolla olet synnyttänyt ja miten alkoi?

Jennifer

Oman äänensä löytänyt
Hei!

Täällä odotellaan toista. Esikoinen syntyi rv 41+3. Jouduttiin käynnistämään lapsivesien tihkumisen takia. Vedet siis tihkui 41+1. Olin toivonut mahdollisimman luonnollista synnytystä, sain yhtäkkiä karmiviksi kehkeytyvät supparit, yrjöilyn ynnä vaihtuvat lääkärit ja kätilöt. Onneksi lopulta terveen hyvinvoivaniin tytön alakautta ilman suuria vaurioita.
Nyt rva 38+3 ja pinna vähitellen kiristyy. Meneekö taas yli? Meneekö taas käynnistykseen? Kaipaan vertaistukea ja kokemuksia. Millä rv:lla synnytit ekan entä tokan ja sitä seuraavat, miten meni?

Muokattu viimeksi:
Hei Jennifer!

Harmi että ensimmäisen synnytys ei mennyt niin kuin olisit toivonut. :( Onneksi sentään loppu on onnellinen. :) Ymmärrän että alkaa jännittää ja mietityttää ja pinnakin kiristyä kun toisen la lähestyy. Toivottavasti tällä kertaa et joudu käynnistykseen. Käsittääkseni monilla toinen tulee nopeammin kuin ensimmäinen, mutta ei tietenkään kaikilla mene niin. Tsemppiä odotukseen ja lähestyvään synnytykseen!

Oma pikkuiseni syntyi rv 39+6. Synnytys käynnistyi ihan mukavasti. Olin kotona kun vedet meni ja siitä alkoi hiljalleen supistukset voimistua ja tihentyä. Harmikseni jouduin lopulta sektioon kesken ponnistusvaiheen sillä lapsen sydänäänet heikkeni eikä perätilan takia voinut auttaa mitenkään alakautta syntymistä. Ei mene aina yks yhteen alku ja lopputulos.

Hei
Mie oon 3 synnyttäny, eka syntyi 40+0 käynnistettynä, kesto 5h, toka 41+4 käynnistettynä, kesto 9h ja kolmas 39+6 ite, kesto 4h.
Voi olla et sulla menee käynnistykseen tai voi olla ettei mene, se on ihan arpapeliä, tiedän et tuo ei kovasti lohduta, mutta kun siihen käynnistymiseen ei itse juurikaan voi vaikuttaa:grumpy:

Mie tiiän tuon tunteen kun oottaa vaan et millon vauva haluu ulos, se on kauheeta ja hermoja raastavaa aikaa, mutta saisitko ajatuksia siirrettyä johonkin mukavaan tekemiseen ja ajatuksiin? Sekin voisi auttaa synnytyksen käynnistymistä kun olisit rento ja hyvällä mielellä etkä kireä kuin viulun kieli? Täällä odotellaan tammikuista ja tiedän et tuo sama on taas silloin mulla edessä, kun sitä ei vaan enää tuossa vaiheessa jaksa odottaa...

Voihan olla et tää synnytys meneekin ihan eri tavalla kuin edellinen, ja yleensäkin synnytykset ei oo samanlaisia, toivotaan et saat paremman synnytyskokemuksen ja ilman käynnistystä. Kamalasti tsemppiä ja voimia viimeisiin aikoihin mahan kanssa :)

Kiitos kannustuksesta . Tottahan se, että ei voi tietää miten menee ja tärkeintä, kun molemmat pysyisi mahdollisimman ehjänä. Jälkikäteen ei tietty väliä syntyikö päivää ennen vai päiviä jälkeen suhteessa laskettuun aikaan eikä synnytystavallakaan ole pitkän päälle väliä, kunhan ei jää pahoja traumoja tai vammoja

Minä olen kaksi synnyttänyt, mutta kun tulivat samalla kertaa ja vielä reilusti etuajassa, en ehkä tähän voi vastata..

Kaverillani kuitenkin on ensimmäinen syntynyt laskettuna, synnytys oli vaikea ja pitkä, kaikki mahdollinen tuntui menevän pieleen.. toinen tuli 39+6 syöksynä matkalla sairaalaan eli eivät ehtineet edes perille, mutta synnytys oli muuten "täydellinen", kuin oppikirjoista ja kaikki onneksi selvisivät hyvin. :)

Esikoinen syntyi marraskuussa viikoilla 41+5. Aamulla olisi ollut yliaikaiskontrolli, kun yöllä hän sitten päätti tulla omin avuin maailmaan :D

Mulla oli lauantai-illasta asti supistuksia, joiden väli vaihteli 4 minuutista 45 minuuttiin, epäsäännöllisiä siis vielä. Välillä oli tosi kipeitäkin. Sunnuntai-iltana vuorokauden kotona olon jälkeen käytiin näytillä synnärillä, mutta mentiin sitten vielä kotiin odottelemaan. Onneksi mentiin. Maanantaina iltapäivällä ei vieläkään nimittäin ollut tapahtunut mitään noiden samanlaisten supistusten lisäksi.

Olin juuri luovuttamassa (tyylillä että eihän tämä tuu koskaan tuolta ulos, heh) niin lapsivedet meni :D tämä tapahtui sitten maanantaina alkuillasta klo 18 aikoihin. Siitä lähdettiin sitten synnärille kävellen (asumme ihan sairaalan naapurissa ja autoa ei ole) ja onneksi lähdettiin heti, supistukset alkoi olla kipeitä jo sairaalaan päästessä. Saliin päästiin heti käyrien jälkeen ja tosiaan, käynnistelyä, sektiota tai mitään ei tarvittu ja neiti syntyi puoli kolmen aikaan yöllä :) Hyvä fiilis jäi synnytyksestä ylipäätään!

Mulla syntyi maanantai päivänä viikolla 42. Seuraavana päivänä oltais katsottu käynnistetäänkö ja torstaina oltais varmasti käynnistetty.
Olin jo ihan luopunut toivosta että synnytys lähtisi itsestään käyntiin, kun olin jo melko varma ettei kohtuni osaa supistella kun supistuksia ei ollut tullut.
Sunnuntai aamuna klo06 alkoi supistella ja hiukkasen vertakin tuli, koko päivän supisteli, välillä tiheämmin ja välillä oli pidempiä taukoja. Supistukset vahvistuivat iltaa kohden ja joskus siinä klo21 lähdettiin sairaalaan, seuravana aamuna poika syntyikin :)

Meidän poika syntyi kuusi minuuttia 40+5 puolella. Aamulla 40+4 heräsin kuuden maissa supistuksiin jotka yltyivät ja yltyivät koko ajan, enkä enää saanut nukuttua. Nopeasti supistuksista tuli tosi kivuliaita, sai vääntelehtiä ja kiljua kivusta. Yhdentoista paikkeille kärvistelin kotona, mentiin sitten sairaalaan. Jäätiin sinne vaikka oli kohdunkaulaakin jäljellä. Kalvot jouduttiin puhkaisemaan ja kärvistelin siinä sitten yhdentoista kieppeille illalla, kun kätilö yllättäen totesi että pää on tulossa, haluttaisko ponnistaa... Sitten lyhyehkön ponnistelun jälkeen poika syntyikin.

Esikoisen synnytystä alettiin käynnistellä perjantaina 40+4. Yöllä 40+6 alkoi supistukset, aamusta meni lapsivesi vihreänä ja synnytyssaliin mentiin 11 aikaan. Oksitosiinitipassa meni koko päivä, 17 aikaan epiduraali ja 21 aikaan tyttö maailmassa.
Kuopuksesta alkoi supistukset aamulla 8 aikaan 40+6, 12 aikaan sairaalaan näytille, käytiin vielä kävelemässä ja klo 15 synnärille. Pääsin ammeeseen jossa olin puolisentoista tuntia, 18.35 poika maailmassa.
Jälkimmäinen synnytys oli helpompi kun oli luonnolliset supistukset, vaikka vauva olikin sitten aika suuri. :)

Mulla esikoinen syntyi 41+0, supistukset alkoivat 40+6.. Toivon tosissaan, että tämä toinen tulisi vähän aiemmin. :)

Mutta miten jennifer meni? Syntyikö lapsi millä viikolla? :)

Esikoinen syntyi rv39+0 ja synnytys alkoi lapsivesien menolla. 04.00 heräsin yöllä vesien menoon. Toinen syntyi sitten rv40+5 ja supistuksilla lähti tuleen. Sairaalassa puhkottiin kalvot. Molemmat kesti n. 7h..jälkimmäinen ihan vähän kauemmin kun eka. Toka oli myös isompi kun ensimmäinen, mutta huomattavasti parempi synnytyskokemus kun ensimmäinen. Ekasta tulleet pelotkin katosi, kun sai kokea hyvän synnytyksen.

Esikoinen syntyi 39+4, viiden päivän köynnistelyn jälkeen. :D Käynnistykseen menin epäillyn pysähtyneen kasvun ja raskausdiabeteksen takia 38+6.
Käynnisteltiin ensin cytotecilla (ei kunnon supistuksia), sitten ballongilla (ei mitään vaikutusta) ja viidentenä päivänä saliin, puhkaistiin kalvot ja laitettiin oksitosiinitippa. Kivuliaiden supistusten alusta syntymään vähän alle 11h.

Takaisin