Millä mielin syksyyn?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aloitetaan keskustelu tällä kertaa tällä Instagramissammekin julkaistulla kuvalla:
IMG-20240809-WA0008.jpg


Ensinnäkin, onko syksy jo täällä? Ja kuvan kysymyksen mukaisesti, onko syksy ihana vai kamala?

Omasta mielestäni alkaa pikkuisen jo tuntua syksyltä, kun koulu ja päiväkoti on alkanut ja sääkään ei ole välillä (kuten eilen) kovin kesäinen. Toisaalta lämpimiäkin päiviä taitaa vielä riittää (kuten tänään) ja aurinko nousee ennen meitä. Joten ehkä kuitenkin vielä loppukesä.

Joka tapauksessa, syksy ei kuulu suosikkeihini. Alkusyksy ja ruska on vielä ihan mukavaa, mutta marraskuun synkkyys ei. Olen tänä vuonna syksyn suhteen odottavin mielin. Loppusyksystä alkaa hiljalleen kuntoutus. Eli uutta tiedossa juuri siihen marraskuun ankeuteen. Jospa se siinä sitten menisi vauhdilla.
 
Minä jo odotan syksyä ja en ole koskaan ollutkaan kesän fani. Ihanaa pukea muhkeat villapaidat päälle ja villasukat. Myös touhuilu ulkona on mukavampaa kun ei hiki kokoajan valu selkää pitkin. Oman tunnelmansa tuo myös syksyn tuoma hämärä, vaikka onhan se välillä raskasta aikaa kun aina vain on pimeää.
 
Ihanaa ehdottomasti! Syksy on lempivuodenaikani, olen aina odottavalla ja iloisella mielellä syksyn lähestyessä. Vielä mielestäni ei ole syksy, mutta odotusta on ilmassa. Kun hieman tulee lehtiin punerrusta, siitä syksy alkaa. Ihanaa aamu-usvaisuutta on jo ollut. Mulle käy ne syksy räntä- ja räpäskäkelitkin! Ja vesisateet. En viihdy lainkaan kuumassa ja auringonpaisteessa, niin mulle tulee nyt iso helpotus, kun kelit viilenevät. Mulle myös aikaisemmin tuleva pimeä on ihan odotettua.

Vahvaa kaakaota tai kurpitsalattea kuppiin, ihana kirja käteen ja kaunista ruskaa katselemaan.
 
Entinen syksyn inhoaja täällä. Masennuin joka syksy joten se voi selittää isolta osin miksi kammoksuin syksyä ennen. Parempi lääkitys on nyt mahdollistanut syksystä nauttimisen ainakin vähän enemmän. 😍

Tässä lista muille joille syksy voi olla hankala jos löytyisi jotain piristettä.

Ihanaa syksyssä:

- Pimenevät illat ja kynttilät yms tunnelmavalot
- Omenoita puut täynnä! Marmeladit ja hillot sekä piirakat!
- Ei ole niin kuuma
- lapsille saa pukea eri vaatteita.
- ruska
- myös sienimetsälle kannattaa mennä!
- Ihanaa joulua kohti!
- Sateen ropina vasten kattoa kun on sisällä vaikka peiton alla.
-voi pukea huppareita ja neuleita ja juoda kuumia juomia.
 
Hyvillä ja odottavilla mielin. Syksy on muutenkin varmaan lempi vuodenaikani. Sen tunnelmassa on jotain ihanaa. Kirpeät päivät, ruska, syksyn tuoksu, hämärtyvät illat ja syysmaut. Meidän hääpäivä myös sattuu syyskuun alkuun. Ja tänä vuonna meillä on muutenkin uusia tuulia kun odottelemme tätä meidän pientä syyskuista tässä. 🥰 🍂 Marraskuusta en ehkä enää niin kauheasti välitä, silloin alan jo odotella pikkuhiljaa joulua😆😅
 
Alkusyksy vielä menettelee, mutta inhoan märkää ja pimeää aikaa. Minä olen ihan totaalisesti kesän lapsi ja talvi ahdistaa nykyään joka vuosi enemmän ja enemmän. En tykkää kylmästä ja pimeästä ja syksyn tulo tarkoittaa sitä, että se kaameus on taas askeleen lähempänä. En siis suostu laskemaan elokuuta vielä syksyksi. 😁
 
Hyvillä mielin käännytään syyspuolelle. Meillä toinen aloitti eskarin ja on mukavaa olla aamupäivät kotona tuon 11-kuisen kanssa kahdestaan. Lämmityskausi alkaa syyskuussa (lämmitetään leivinuunia), joka tarkoittaa ihania uuniruokamahdollisuuksia ja itse tehtyä ruisleipää. 😋
Syyskuun ilmat on myös ihania. Kirpeyttä, raikkautta ja kuulautta. Maa tuoksuu syksyltä. Ulkoilu on mukavaa kun ei ole inisijöitä ja pörrääjiä ympärillä. 😊🍁
 
Syksy on ihanaa aikaa! Elokuu on vielä kesäkuukausi itselleni nykyisin, joskus olen kyllä julistanut silloin jo syksyn alkaneen ja kerännyt pipo päässä hikikarpalot otsalla noruen marjoja puskista🤣 yleisesti jokainen vuodenaika on ihana, ja tuo tullessaan jotsin, mistä nauttii vuodesta toiseen😍 syksyssä pidän väriloistosta, muuttuneista luonnon tuoksuista, viileydestä ja toisaalta pimenevistä illoista ja sateisen harmaista, tuulisista päivistä😊 on ihana lähteä ulkoilemaan hiljaiseen ja viileään tihkusateeseen, etenkin, jos uuniin jää hautumaan joku herkullinen ruoka😋 mutta vaikka kuinka löydän kaikista vuodenajoista jotain ihanaa, olen myös tuskastuttavan nopeasti niihin kyllästyjä😅 oli vuodenaika mikä tahansa, niin aina jossain vaiheessa sitä huomaa toivovansa, että tulisipa jo seuraava🙈
 
Takaisin
Top