Millä mielin syksyyn?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Milloin sinulla alkaa syksy? Odotatko jo syksyä vai saisiko jäädä kokonaan tulematta? Millä mielin olet nyt syksyn tulosta?

Itse odotan syksyä kohtalaisen neutraalilla mielellä. Melkein odotan että helteet loppuu ja voin esitellä taaperolle ruskaa. Toisaalta syksy ei ole lainkaan lempivuodenaikojani.

Joskus ajattelin syksyn alkavan koulujen alkaessa. No esikoinen on jo koulussa, mutta miellän tämän nyt loppukesäksi. Sitten kun ilmat viilenee on syksy.

Saa tulla, kurkkua myöten täynnä nyt tätä kuumuutta. Tosin ei märkien koirien takia innosta syksyn säätkään ja vielä vähemmän punkit.
Olen vielä lasten kanssa kotona niin siinäkään ei muutosta.
Mulla kanssa ennen oli mielikuva että syksyllä alkaa koulu, elokuu=syksy. Muttei se niin edes ole.

Syksyssä on oma ihana tunnelmansa valoisan kesän jälkeen. Saa rauhassa käpertyä kotiin, kun kesällä tuntuu, että pitää olla jatkuvasti jossain menossa. Syksy tuntuu usein jonkun uuden alulta ja koulujen alkaessa alkaa pikkuhiljaa siirtymä kesästä kohti syksyä, mutta itse syksy alkaa mielestäni syyskuun alusta. Syksyn merkkejä on kylmenevät ilmat ja tippuvat lehdet. Normaalisti syksy on vain yksi vuodenaika muiden joukossa, joka on välivaihe kesästä talveen. Tänä vuonna olen odottanut syksyä kuitenkin erityisen paljon, kun meille tulee syysvauva. 🥰

Inhoan syksyä ja vain yhdestä syystä. Ja se syy on ne hemmetin kuravaatekelit. Meillä ei ole niille mitään paikkaa missä pestä/kuivata niitä ja silti ne pitäisi muka joka käyttökerran jälkeen tuoda kotiin pestäväksi. ( 14 asunnon rivitaloyhtiössämme on YKSI ulkovesipiste. Asunnoilla ei ainuttakaan)

Tämä syksy on on ollut poikkeuksellinen, kun kesäkelit ovat jatkuneet koko elokuun. Tosin lapsia on käynyt sääliksi, kun kuumuutta hohkaavan tekonurmi-asfalttipihan lisäksi lapset puetaan lähes 30 asteen lämpötiloissa järjettömän kuumiin, hengittämättömiin huomioliiveihin. ( vaikka aidat ovat korkeampia kuin minä ja portti niin hankala, että sitä ei tavat kädessä avata)

Inhoan syksyä ja vain yhdestä syystä. Ja se syy on ne hemmetin kuravaatekelit. Meillä ei ole niille mitään paikkaa missä pestä/kuivata niitä ja silti ne pitäisi muka joka käyttökerran jälkeen tuoda kotiin pestäväksi. ( 14 asunnon rivitaloyhtiössämme on YKSI ulkovesipiste. Asunnoilla ei ainuttakaan)

Tämä syksy on on ollut poikkeuksellinen, kun kesäkelit ovat jatkuneet koko elokuun. Tosin lapsia on käynyt sääliksi, kun kuumuutta hohkaavan tekonurmi-asfalttipihan lisäksi lapset puetaan lähes 30 asteen lämpötiloissa järjettömän kuumiin, hengittämättömiin huomioliiveihin. ( vaikka aidat ovat korkeampia kuin minä ja portti niin hankala, että sitä ei tavat kädessä avata)
Ilmeisesti päiväkodista tullut ohjeistus pestä kuravaatteet joka kerran jälkeen kotona? Vinkkinä, että ei niitä tarvitse joka kerta välttämättä pestä vaan riittää että hiekka kuivuu ja sen ravistelee tai harjaa kunnolla sitten pois ennen seuraavaa päivää ja pesee paremmin viikonloppuna, kun on aikaa kuivatella. Yksi hyvä vinkki on, että päiväkotipäivän päätteeksi laittaa lapsen seisomaan isoon pussiin, esim. Ikean siniset kassit loistavia ja riisuu kuravaatteet sinne ja sitten kotona laittaa vaatteet kylppäriin kuivumaan ja illalla tai aamulla tosiaan putsaa ne enimmistä hiekoista.

Ootteko kysyneet, miksi huomioliivejä käytetään myös päiväkodin pihalla? Siihen on yleensä joku turvallisuus syy.

Rakastan syksyä! Värikkyys, paksut kaulahuivit, pimenevät illat ja kynttilöiden sytyttäminen iltaisin! :Maple Leaf::Fallen Leaf: Sattumalta myös esikoisen, puolison ja vauvan syntymävuodenaika. Kuravaatteet ja lapsen pesu on toki vähän ikävä kombo, mutta onneksi pesukone on keksitty :thumbs-up:

Pidän myös kesästä, mutta olen tyytyväinen siihen, että se loppuu. Kaikelle on oma aikansa ja paikkansa. :smiling-eyes:

Pidän syksystä!
Pimenevät illat antavat tilaa ajatuksille, kun valoherkkänä voin taas avata yli puolivuotta kiinni olleet sälekaihtimet.
Koiran kanssakin on mukavampi liikkua luonnossa aurinkolasivapaasti.

Toisaalta öklötuoksu numero yksi ja kaksi vaanivat jo nurkan takana! Sateessa vain hiemankin kostunut 🐕 häviää kyllä hajussa tuon ykkössijan miesoliolle, joka on käynyt suo-ojassa kauneuskylvyssä.
Onneksi mökillä on pyykinpesukone. Tervetuloa hirvenmetsästysaika ja vasapaisti!

Muokattu viimeksi:
Toisaalta öklötuoksu numero yksi ja kaksi vaanivat jo nurkan takana! Sateessa vain hiemankin kostunut 🐕 häviää kyllä hajussa tuon ykkössijan miesoliolle, joka on käynyt suo-ojassa kauneuskylvyssä.
Onneksi mökillä on pyykinpesukone. Tervetuloa hirvenmetsästysaika ja vasapaisti!

Näin raskaana olevana pelkästään noista hajuista lukeminen aiheuttaa yökötystä. Naapurin märkä koira osui eilen samaan hissiin, oli tainnut rämpiä jossain lätäkössä oikein urakalla, voi sitä hajua.. :rolling:

Syksy on ihan kivaa aikaa, mutta edessä oleva talvi ahdistaa. Jatkuva lumentulo ja siihen liittyvät ongelmat pttaa päähän. Lunta voi tulla pahimmillaan 10-20 cm yön aikana ja pihasta ei pääse mihinkään, ennen luin lumityöt on tehty. Aamulla teitä ei ole välttämättä aurattu. Lasten kulkeminen kyyditys hankalampaa, kun polkupyörä ei ole vaihtoehto.

Olen aina mennyt kohti syksyä iloisin ja rauhallisin mielin, paitsi tänä vuonna. Olen syntynyt syksyllä ja se on lempivuodenaikani. Tänä vuonna syksy kuitenkin tuntuu loputtoman synkältä ja pelottavalta, syynä terveyshuolet jostain erittäin vakavasta.

Olen aina mennyt kohti syksyä iloisin ja rauhallisin mielin, paitsi tänä vuonna. Olen syntynyt syksyllä ja se on lempivuodenaikani. Tänä vuonna syksy kuitenkin tuntuu loputtoman synkältä ja pelottavalta, syynä terveyshuolet jostain erittäin vakavasta.

Toivottavasti huoli on turha ja paljastuu ettei olekaan mitään vakavaa. ❤️ Toivottavasti saat ainakin selvyyden pian, epävarmuus tuollaisissa on (ainakin omasta mielestäni) inhaa.

Täällä myös rakastetaan syksyä ja olen odottanutkin, että helteiden jälkeen oon saanut vetää neuleen päälle! Vielä kun hetken malttaa niin luontokin antaa parastaan väreillä. Talvi on oma lempivuodenaikani talvilapsena, mutta nyt jotenkin tuo talvi ja pakkaset pelottaa kun esikoisen laskettu aika on helmikuu. :smiling-eyes:

Syksy on ihanaa aikaa! Nyt se on mun mielestä jo alkanut, nautiskelen :) Kunnon ruska sais vielä tulla niin ois tosi ihanaa.

Takaisin