Millä keinoin kertyneet kilot pois?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emby^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emby^

Satasella mukana keskusteluissa
Heips naikkoset emoticon

Mitenkäs ootte päässeet raskauskiloista tai kiloista nyt ylipäätänsä pois? Millä keinoin ja miten nopeasti?

Itsellä tosiaan tilanne, että tikkejä vatsa täynnä rajun "keskenmenon" ja leikkauksen jälkeen, joten siihenkin ottaisin vinkkejä vastaan, että miten ja millon uskaltaa alkaa liikkumaan ja laihduttamaan..?
Olin viikoilla 15+3, niin ehtis vähän tota kumpua tulemaan jo, olen tosin vähän mahakas muutenkin emoticon  emoticon

Kiitossh.

Yleisestikin sanoisin, että ei kannata ainakaan millekään "ihmedieetille" alkaa oli painoa minkä verran ylimääräistä tahansa tai tilanne mikä tahansa. Sitä semmoista terveellistä ruokavaliota noudattaa ja liikuntaa lisätä. Järkevää olisi laihtua 0,5kg viikossa, niin silloin se pysyy poissa. Ja jos ei nimenomaista läskiä ole, niin varmasti jokin kiinteyttävä jumppa ajaisi asiansa. Itse olen jättänyt makaroonin, perunan ja riisin pois. Elän salaatilla, lihalla, kananmunilla, jugurtilla ja semmoisilla. Leipää syön, mutta yleensä ruisleipää tai täysjyväleipää. Liikun reilusti, kävelen/pyöräilen 40min päivässä ja olen koko päivätyössä, jossa vaihtelevasti istun, seison, juoksen portaita jne. Nyt kun työt jää pois, niin ajattelin aloittaa vesijumpan ja vesijuoksun. Mulla on ollut lähtöpaino 106kg ja tällä hetkellä se on 107kg.

Luulisi, että ison leikkauksen jälkeen pitäisi antaa kropalle aikaa parantua ihan rauhassa. Anna myös itsellesi aikaa! Älä ota kiloja niin raskaasti. Sulla on koko elämä aikaa hoikistua takaisin entisiin mittoihin. Nyt vaan otat iisisti ja hemmottelet hiukan itseäsi.

Paljon voimia !!

Nii että ei mitään Nutriler-dieettejä? emoticon
Eimaar, kyl se taitaa totta olla, et liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla pääsee aika pitkälle.. Ja siis kohtuu kaikessa..

Vesijumppaa en oo kyl koskaan kokeillu, mut oon kuullu, että on tosi kivaa ja tehokasta. Vesijuoksemassa olen käyny pari hassua kertaa, sekin on hauskaa, mut tylsää..
Voi että mä odotan, että pääsee pyöräilemään!! Se on ihanaa!! emoticon

Kyl täs on hemmottelua ollukkii emoticon suklaatia ja sohvalla köhöilyä! Ihanaa emoticon
Mut alkaa olemaan jo aika kypsää tää köllöttely ja rauhassa ottaminen..

Tosin, mitä sitä ei tekis terveytensä eteen!

Minoon kuullu, et nuo mahassa olevat leikkausarvet voi kiristää vielä pitkän ajan jälkeenkin.. yks ystävätär puhui neljä kk keisarinleikkauksesta, et kiristää vieläkin, et ei voi esim. reippaasti kävellä... :/

Eikun aikaa vaan itselle :)

Itse sain kymmenen kiloa vuodessa pois, kun jätin ylimääräisen herkuttelun pois. Ennen söin joka päivä jotain karkkia ja sitten vähensin sen kerran viikkoon. Lähes joka päivä poljin kuntopyörällä puolisen tuntia. En kovin kovaa vauhtia. Samalla katsoin telkkaria..emoticon

En jättänyt oikeen mitään ruokavaliosta pois.. Niin paitsi herkut. Ja juuston syöntiä vähensin. Uskoisin, että itselläni auttoi myöskin säännöllinen ruokarytmi. Aamupala, lounas,välipala,päivällinen ja iltapala. Kuvittelisin, että sekin auttaa kehoa jotenkin tossa painonhallinnassa.

Ja kannattaa suoda itselleen silloin tällöin herkkua.. Sitä sitten jaksaa paremmin.. Ihan tosissaan.. Itse herkuttelen kerran viikossa. Nyt tosin vähän lipsunut siinä..

Paljon tsemppiä kaikille laihduttajille.. Se ei ole helppoa..emoticon

Oon tätä niin monesti jo mainostanut että alan varmaan kohta saamaan jotain provikoita, mut käy ihmeessä katsomassa www.kiloklubi.fi On siis ilmainen sivusto ja mää pudotin noilla ohjeilla 9kg vuosi sitten. Sen jälkeen tulin raskaaksi mutta painonhallinnassa oon vieläkin välillä käyttäny tota. Sinne vaan siis täytellään omat tiedot ja sit syömiset ja liikunnat ja se kertoo mitä teet liian vähän ja minkälaista ravintoa pitäis lisätä/vähentää. Mulla autto hahmottamaan miten paljon tulee ylimäärästä syötyä ihan vahingossa ja itsetunto alko aina soimaamaan kun söin liikaa herkkuja ja jouduin ne tonne kirjaamaan :D Ja tuolla ei mitään ihmedieettiä tuputeta vaan ihan että rauhalliseen tahtiin ja terveellisellä ruokavaliolla mennään.

Heips.... täällä tuleva äippä... esikoisen laskettu aika on ens perjantaina ja raskaus kiloja on tähän mennessä kertynyt semoinen viitisentoista kiloa... toivottavasti saan itteni pian siihen kuntoon että voin aloittaa taas ah niin koukauttavan harrastuksen eli zumban <3... ja vaunuilla aion mahdollisimman paljon... :0)

Mä en osaa sanoa tuohon kilojen pudottamiseen muuta kuin terveellinen ruokavalio ja liikunta. Ei tarvita mitään ihmediettejä yms.

Mä itse olen pudottanut painoa paljon ennen ensimmäistä raskautta joten tiedän mistä puhun :) Ruokavaliosta karsin kaiken "turhan" pois mm. karkit, pullat, einekset ja rupesin liikkumaan. Aluksi kävelin kolmesti viikossa noin 3km (kunto ei pidemmälle riittänyt) ja kun paino lähti tippuman, niin se motivoi lisää. Vähän ajan kuluttua huomasinkin jaksavani kävellä 5km ja kohta jopa 10km!

Sitkeyttä se vaatii ja välillä kyllä tympi koko juttu, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.

Yksi tärkeä juttu on se että syö tarpeeksi!  Elimistö alkaa käydä säästöliekillä jos syö liian vähän tai harvoin ja sitten se paino jää junnaamaan.

Mulla lähti tän nuoremman raskauskilot kahdessa viikossa mutta sitten jäi paino jumittamaan.  Mulla on siis esikoisen raskauskiloja vielä tallella...  No mä rupesin miettimään että hirveen helpolla jää syömiset tosissaan aamupalan ja iltaruuan välillä melko olemattomiksi.  Rupesin sitten syömään esikoisen kanssa lounasta niin johan alkoi taas painon suhteen tapahtua.  Pikkuhiljaahan tässä tietenkin mennään mutta mennään joka tapauksessa!

iha normi liikunnalla pääsee pitkälle vaikkei kaikista herkuista luopuisikaan vaikka se silloin kestääki ehkä vähä kauemmin..

Se on kyllä totta, että pitää syödä riittävästi!

Mun piti jättää omasta ruokavaliosta alussa kaikki herkut pois ja saada painonpudotus vauhtiin. Sitten myöhemmin otin herkkuja mukaan, mutta kohtuudella (kun eihän niitä ilmankaan voi elää ;) )...

Joka päivä 5-10 kilsan lenkkejä vaunuja lykkiessä, pysyy ainakin paino samassa ja pikkuhiljaa läskit palaa. Ruokavalio muuttunut, enempi vihanneksia ja salaatteja ilmestynyt lautaselle, pullat ja keksit jäänyt kauppaan. Suklaasta on vaikea luopua, mutta muut karkit jäänyt. Hidasta on painon pudotus, pitäisi lisätä aamuun jumppa. Vuoden aikaa olen pudottanut painoa 14 kg, jotain olen oikein tehnyt :)

Moikka

Itse pudottelen painoani Cambridge Ohjelmalla. Kun laitokselle lähin 2.3.2014 painoa oli 90 kiloa. Sairaalan jäi 7 kiloa ja kun kotiin pääsin aloitin Cambridgella. Tänä aamuna painoa oli 75 kiloa. Suosittelen sillä ainakin itsellä pienen vauvan kanssa kotona ollessa ei alussa tullut itselle valmistettua kovinkaan hyvälaatuista ruokaa ja äkkiä jotakin. Cambridgella on niin helppo olla kun ruuista saa kaiken tarvittavan ja oppii syömään oikein.

Mulla tuli 18kg raskausaikana. Synnytyksen jälkeen kävin melkein joka päivä tunnin vaunulenkeillä, 10kk jälkeen painoa tippui noin 12kg. Nyt on loput jämähtäneet... :D

Takaisin