Miksi ultra-ajan varaaminen on ihan mahdotonta?!

Snälla igelkotten

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2016
Puhelinaika 13-15, ja olen yrittänyt soittaa jo seitsemän kertaa, mutta ei, ei vaan voida vastata. En pääse edes jonottamaan, vaan puhelin soi ja soi ja soi... Hieman ärsyttää, kun pitää aina keksiä joku tekosyy poistua työpisteeltä että pääsen soittamaan, ja olisi tänne vessaan muitakin tulijoita (ainoa edes hieman yksityinen paikka puhua puheluita).

Seuraavan kerran pystyn soittelemaan aikaa juhannusaattona (mahtaako edes olla auki?), siihen asti olen kokouksessa tai muussa työmenossa josta ei voi soittaa. Ja se aika pitäisi saada varattua, koska olen reissussa suurimman osan niistä viikoista kun tuo pitäisi tehdä, eli päiviä jolloin olen maassa on aika rajoitetusti. Puhelin lentää kohta seinään! Miksi kaiken pitää olla niin vaikeaa? Missä kehitysmaassa me elämme, kun eivät voi laittaa jotain nettivaraussysteemiä?

Ihan totta. Puhelinajat olivat todella tympeitä, varsinkin kun ei ihan alussa halunnut raskautta mainostaa. Itsellekin kävi monesti niin, että edes jonoon ei päässyt, puhelimesta kuului vain kamalaa kirskuntaa, vähän samaan tyyliin kuin internetin alkuaikoina.

Sama sotku jatkui lapsen neuvola-aikojen kanssa muuten. Meillä peruttiin pari kertaa ilmoittamatta, tai samana aamuna kun oltiin jo bussissa matkalla neuvolaan.

Täällä meillä onneksi ultra-ajat ilmoitetaan, ei tartte ite varailla. Mutta jos niitä pitää muuttaa, niin soittoajat on tosi huonot (oliko torstaisin kaksi tuntia). MUTTA sinne voi jätätä viestin ja he palaa asiaan. Ja aina ovat soittaneet melko pian.

Itse odotan mielenkiinnolla, miten tavan neuvolakäyntien kanssa nyt kesällä kun loma-ajat pyörii. Oma neuvolantäti on nyt lomalla ja mulla on seuraava neuvola 30.6. Terkka itse sanoi, että hän ei edes tiedä kuka häntä tuuraa, että voi olla, että mun(kin) aikaa vielä siirretään... oli kovin pahoillaan asiasta, mutta eihän se hänen vikansa ole, että tässäkin asiassa on taas näppärästi säästetty...

Saako kysyä millä alueella vaikutatte? Meillä tässä Hyvinkäällä neuvolan saa varattua netistä ja puhelin aika on ma-to 14 - 16 sekä pe 14-15. Ja puhelimeen kyllä on aina joku vastannut ekalla soittamalla kun on soittanut. Ja jos neuvolaankin soittaa, vastaa sieltä automaattinen puhelinvastaaja joka kertoo noin kellon ajan milloin soittavat sieltä takasin. Tykkään kyllä kun aina pääsee tavalla tai toisella läpi.

Möhömaha89, yritin soitella Jorviin, joka sijaitsee Espoossa. Itse kunnalla on kyllä takaisinsoittojärjestelmä, mutta sairaala on kai osa HUS:ia, jolla ei sitä sitten nähtävästi ole...? Noh, vaikeaa oli, mutta sain sitten sen ajan. Tosin sekin oli ihan kamalaa huokailua ja vinkunaa sieltä ajanvaraajan puolelta, ja oli ihan kamala ongelma että olen reissussa viikolla 12, ja kaikki tuntui olevan siellä päässä ihan kamalan vaikeaa ja tuskaisaa. En oikein odota tuota aikaani...

Takaisin