miks neuvolantäti ei kertonut mitä lääkäri oli tuloksista sanonu?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
sori,huono otsikointi!eli eilen kätilö mulle soitteli milloin pääsisin lääkärin vastaanotolle sektio aikaa varaamaan ja miettimään.tänään neuvolassa täti oli just saanu jotain tietoa lääkäriltä magneettikuvauksista tai lähinnä sektioasiasta ja oli sanomassa mulle asiasta jotain mutta sanoikin hymyillen ettei sitten sanokkaan tai kerrokkaan mitään kun mulla huomenna lääkäriaika.mä tietenkin yritin inttää että kertois nyt vaan mutta ei suostunut kertomaan.onko neuvolassa vaitiolovelvollisuus ennen kun olen lääkärien kanssa jutellut asioista vai mistä moinen kertomattomuus voi johtua?mulla rv 37 ja lapsi perätilassa,käännösyritys ei onnistunu.kävin magneettikuvauksissa ja huomenna pitäis mennä lääkärin vastaanotolle sektioaikaa miettimään.näkyykö magneettikuvissa muutakin kun lantion mitat?onkohan tuol mahassa sittenkään kaikki hyvin?inhottavaa olla epätietoisuudessa =)

Kyllähän magneettikuvissa näkyy vaikka mitä lantion alueelta. Mutta tuskin se neuvolan täti olis hymyillyt jos jotain olis vialla. Olisko ollut niin ettei itekään ollut jostain asiasta varma ja siirsi sitten vastuun huomiselle lääkäriajallesi. Luulisin ettei ole mitään vakavaa. Ensimmäisenä tuli mieleen että vauva olisi kääntynyt raivotarjontaan :D Minä en röntgenhoitajana saa sanoa mitään ottamistani kuvista vaikka näkisin niissä suoraan jotain. Se on lääkärin palkassa huomioitu juttu että lääkäri ottaa vastuun kuvien tulkitsemisesta. Mutta onneksi se huomenna jo selviää että oliko kuvissa jotain epäselvää. Tsemppiä huomiselle!

Kiitos vastauksestasi:)eli luultavasti noillakin on jonkun näkönen vaitiolo velvollisuus.joo ei se oo kääntyny vieläkään...:Dmut huomenna tiedän taas enemmän.

Niin kyllä näin lääkärinä hyvin tutulta kuulostaa. Vaikka kokeneet hoitajat/kätilöt osaa tulkita joitakin kokeitA/kuvia/vastauksia vähintään yhtä hyvin, on aina vaikutus hoitoon lääkärin päätettävissä ja hoitaja. Fieldofexpertecen ulkopuolella. Eli ei hätää, vastauksen saa lääkärin vastaanotolla.

Takaisin