P
Pallo
Vieras
Alan olla viimeisilläni raskaana ja ongelmana on se, että olen viimeaikoina alkanut kokemaan kasvavaa ahdistusta lapsen maailmaantulon vuoksi. En siis pelkää synnytystä, vaan siis sitä elämää synnytyksen jälkeen lapsen kanssa. Koko raskausaikana en ole hirveästi kokenut aihetta hehkuttaa raskauttani ja sen "iloja" ympäriinsä, sekä koen vauvantarvikkeiden ostelun äärimmäisen rasittava pakkopullana ja koen olevani jo valmiiksi huonoin äiti ikinä. Mikä tässä on ristiriitaista on se, että olin ennen raskautta haaveillut vuosia lapsesta. Entisen miesystäväni kanssa yritimme lasta pitkään, tuloksena yksi keskenmeno alkuraskauden aikana. Kävimme jopa lääkärissä selvittelemässä, onko meissä vikaa kun lasta ei kuulu. Vikaa ei löytynyt kummastakaan mutta suhde kariutui hieman myöhemmin. Nyt olen seurustellut reilun vuoden nykyisen mieheni kanssa ja eräänä kauniina päivänä huomasin olevani raskaana. Eli lapsi tuli niin sanotusti aivan puskista. Olin kyllä erittäin onnellinen plussasta ja ekalla neuvolakäynnillä itkin onnesta kuullessani pikkuiset sydänäänet. Mutta sitten jokin on muuttunut... Onko minussa jokun pahasti vialla, vai onko normaalia, että ei vaan jaksa hyppiä riemusta jokaisesta potkusta ja ihastella tuota kasvavaa tynnyriä peilin edessä onnesta huokaillen? Olenko yksin näiden tunteiden kanssa, vai onko muitakin saman kokeneita?