Mikä on teille sopiva lapsiluku?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuinka monta lasta on toiveissa? Onko sopiva lapsiluku jo saavutettu, suunnitelmissa vai haaveena joka ei toteudu?

Meillä on yksi lapsi. Haaveissa on ainakin toinen, ehkä kolmaskin. Eli lopulliseksi lapsiluvuksi toivon 2-3 lasta. Eiköhän se toinen tässä vielä jonain päivänä tehdä. Kolmannesta vain aika näyttää.

Meidän uusperheeseemme kuuluu neljä lasta, joista kolme olen synnyttänyt itse ja yksi on tullut bonuksena. En muista koskaan asettaneeni mitään tiettyä lapsilukua, jonka toivoin toteutuvan, enemmän ollaan menty fiiliksen mukaan. Mutta kyllä taisin aina toivoa enemmän kuin yhtä kuitenkin.

Nyt en osaa sanoa varmasti, onko lapsiluku täynnä. Tällä hetkellä en todellakaan haluaisi enempää. Kuopus on nyt 1 v 10 kk, ja elämä on vihdoin alkanut helpottua hieman, olen saanut takaisin omaa vapauttani eikä kukaan roiku minussa kiinni 24/7. On ihanaa, kun voi jo käydä kahdestaan miehen kanssa illanvietoissa, eikä kukaan itke perääni kahta tuntia, jos olen vaikka treeneissä. Tietoisuus siitä, että tämä vielä helpottuu tästä koko ajan, tuntuu myös hyvältä.

Mutta toisaalta... Ajatus siitä, että meillä ei olisi koskaan enää vauvaa, kirpaisee. Joku osa minusta haluaisi ehkä vielä kokea sen kaiken, saada vielä yhden lapsen. Mutta toinen osa taas ei todellakaan. :D Luulen, että kun elämä lähitulevaisuudessa helpottuu entisestään, en halua enää mennä takaisin siihen, mitä elämä mahdollisesti hyvin tarvitsevan vauvan kanssa on. Ehkä haluan siinä vaiheessa keskittyä enemmän myös jo itseeni. Varmuudella en toki voi tätä sanoa.

Sanotaanko, että ainakaan nyt en missään tapauksessa halua lisää lapsia. Tuskin tulevaisuudessakaan, mutta pidän siihen kuitenkin option, että mieli muuttuu vielä joskus kolmen-neljän vuoden sisällä. :)

Tällä hetkellä toivoisin 3-4 lasta. Vähintään 3 siis on suunnitelmissa, en tietenkään tiedä montako meille suodaan.

Mulla on yksi, miehellä ei yhtään. Toiveissa on nyt ensimmäinen yhteinen, on puhuttu että yhdessä haluttaisiin 2-3 lasta. Itseä hiukan kauhistuttaa ajatus yhteensä neljästä lapsesta... Mutta saa nähdä.

Meillä oli puhetta 4-5 lapsesta, kutonen syntyy minä päivänä hyvänsä :grin mutta tämä jää ehdottomasti viimeiseksi, kunto ja hermot ei kestä enempää :angelic:

Kaksi lasta löytyy, kolmas toiveissa parin vuoden sisään, neljäskin ehkä joskus vielä mutta se on vielä ajatuksen tasolla ja siihen se saattaakin jäädä.

Voipi olla, että tämä 1,5-vuotias poikamme jää ainokaiseksi. Vauva-aikana vielä mietittiin hänelle sisarusta, mutta en tiedä, miten jaksettaisiin koko rumba alusta. Lapsemme on ollut erittäin tarvitseva alusta asti ja imee meistä tehokkaasti kaikki mehut. Ei meistä myöskään tunnu, että mitään puuttuisi. Elämä tuntuu hyvältä ja täydeltä näin. :happy:

Tämän kolmannen jälkeen on ollut helppo luopua vauvatarvikkeista eikä ole tullut mitään haikeuksia siitä, että lapsi kasvaa. Eiköhän se ole selvä merkki, että kolme on hyvä määrä. Toki olen jo niin vanhakin, että enempää ei ehtisikään.

Nuorena sain neljä, silloin ajattelin että ei enään koskaan lisää.
Nyt 18 vuotta myöhemmin odotan viidettä ja viimeistä. Jos olisin nuorempi ehkä saattaisin vielä harkita iltatähdelle sisarusta, mutta koska ikää on jo riittävästi niin kyllä tämä tähän jää.

Kaksi oli toiveena ja nyt kun kaksi on jo saatu olisi kova kaipuu saada vielä kolmas. Mutta sitten saisi kyllä riittää.

Toiveissa 3, miehellä 2. Oon onnellinen jos sen toisen saamme mut syvällä sisimmissä tiien että haluisin lisää<3 en usko että tää pienen ikuisuuden kohta 18v kestänyt vauvakuume niin vaan loppuu. Tuun ikuisesti haluamaan lisää vauvoja<3

Meille riittää kaksi - jo senkin takia, että oma ikä alkaa tulla vastaan.

Pitää vain toivoa, että kaikki menee loppuun asti hyvin tämän toisen kanssa.

Nuorena ajattelin 3-4 lasta olevan sopiva. 3. jälkeen kaikki vauvatavarat pois ja nyt yritetään silti neljättä. Järki siis sanoi että 3 lasta riittää, mutta molemmille jäi vahva olo että kyllä meille vielä 1-2 lisää sopisi

Ajattelin aina ennen lapsia että haluan 2 tai 3 lasta, mies samoin. 2 lasta on, kolmas tulossa. Oon aika varma että lapsiluku jää tähän kolmeen, mut en sulje vaihtoehtoa pois että joskus neljäskin tulis. Mies taitaa kyllä tyytyä tähän kolmeen :joyful:

Meillä on kolme lasta. Toivoin neljättä, mutta elämä heitti sille pari estettä, eikä tulevaisuudesta voi vielä tietää, onko lapset mahdollisia. Ehkä joskus vielä se neljäs ja hänelle sisarus.

Takaisin