Meillä ei ole vielä kohta 4kk vauvan kanssa kiinteitä aloiteltu, täysimetyksellä mennään. Ja ajatus täysimetyksestä olis sinne 5-6kk saakka.
Mutta olen ajatellut, että kun kiinteiden aika koittaa, niin suurimman osan soseista tekisin itse. Kun tekee ison satsin kerralla ja pakastaa, niin ei tarvitse niin usein tehdä.
Lisäksi ajattelin kokeilla myös sormiruokailua.
Ei tarvitsisi niiden kanssa sitten kuin "vain" puoli vuotta pelata, kun 1-vuotiaalle voi sitten jo tarjota samaa ruokaa kuin mitä me vanhemmat syödään.
Olen ajatellut, että purkkiruuat on vain sellainen hätäapu jos ei ole jaksanut/ehtinyt tehdä itse sosetta. Tai sitten jos lähtee jonnekin päiväreissulle, tai pitemmälle. Eli en totaalikieltäydy purkkisoseista, mutta niitä käytettäisiin van satunnaisesti.
Ne purkkisoseet muuten maistuu aika kamalalle, siis muut kuin hedemä- ja marjasoseet. Mulle maistatettiin mun vauvakutsuilla niitä, ja ei kyllä ollut maussa mitään eroa jos oli spagetti-jauheliha tai peruna-liha. Samalta kuralta maistui, yök....
Itse kun tekee soseita, pystyy niihin saamaan edes hiukan makua erilaisilla mausteilla joita voi jo pienelle käyttää, suolaahan ei tietenkään saa käyttää.