Mikä on paras paistinpannu?

Niittyleinikki_

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2023
Muutamia paistinpannuja kokeilleena kyselen onko vinkata hyvää, kestävää paistinpannua? Ostin pari vuotta sitten pannun, ja pinnoitus on jo rikki.

Emalisia olen myös kokeillut ja meni huonoksi tosi äkkiä.

Valurautapannu löytyy ja se on tietysti ihanteellisin, kun ei ole teflonia. Mutta onko mitään hyvää pannua, joka ei ole valurautaa? Se on joskus vähän hankalan raskas ja polttaa herkästi pohjaan. Sitäkin toki käytän mutta rinnalle mietin toista. Voi myös ehdottaa hyvää valurauta/steel pannua.

Minkä merkkinen tai mikä materiaali toimii teillä? Olisi kiva jos kestäisi vaikka vuosikymmenen eikä paria vuotta..
 
Muokattu viimeksi:
Meillä valurautaa paljon. Ei polta pohjaan, kun huoltaa kunnolla, eli keittää siinä veden, puhtaalla (pesuaineettomalla) sienellä pesu, kuumalla levyllä kuivatus ja muurikkasilavaa pintaan.
 
Suosittelen samaa kuin @Misa. Meillä ollut nyt 5v eikä ole mennyt miksikään, ei ehkä ollut ihan sama yksilö just meillä, mut joku vastaava teräs versio. Tietty jonkin verran tarttuu, jos kovasti kärventää ja liian vähän rasvaa.
 
Valurauta on ahkerimmassa käytössä. Pari erilaista hiiliteräpannua löytyy myös, mutta ovat vähemmällä käytöllä. Pitäisi opetella niidenkin käyttö.

Pinnoitettua en todennäköisesti tule enää ikinä huolimaan keittiööni.
 
Keraaminen on aivan ehdoton. En ikinä enää hanki minkäänlaisia muita paistinpannuja. Kevyt, todella hyvät paistotulokset ja tämäkin mikä nyt on käytössä, on muistaakseni 3-4v vanha ja ei minkäänlaista jälkeä pinnassa. Mulla on ollut kaikenlaisia pannuja, olen ahkera kokkailemaan. Toinen keraaminen nyt menossa ja seuraavakin on samanlainen, kun pitää uusi hankkia.

Tässä ei toki kysytty mitkä on huonoja, mutta Fiskarsin Hardface oli yksi aikoinaan ja huonoin hinta-laatusuhde mikä on koskaan mulla paistinpannussa ollut, en voi mitenkään kehua kyseistä pannua.

Tuo minkä Misa linkkasi, on ollut sellainen mitä olen kanssa katsellut! Siinä myös keraaminen pinnoite. On vain yksi pannu tällä hetkellä käytössä, niin toisen voisi tarvitakin. Ainoa ongelma tuossa on tuo metallinen kahva, mä inhoan niitä.
 
Meillä on ( valurautapannun lisäksi ) joululahjaksi joskus kauan sitten joku
Jamie Oliver pannu ( useampaa metallia, ) ei pinnoitettu, mutta ei pala herkästi pohjaan, kestää konepesun, mutta myös ”patapatan”.
Eikä tarvitse pelätä, että menee rikki, jos käyttää metallilusikkaa.

Meillä on tosin induktioliesi..

Pinnoitetut paistinpannut eivät ole kestäneet juuri mitään. Hardface oli tosiaan pohjanoteeraus.
 
Keraaminen on aivan ehdoton. En ikinä enää hanki minkäänlaisia muita paistinpannuja. Kevyt, todella hyvät paistotulokset ja tämäkin mikä nyt on käytössä, on muistaakseni 3-4v vanha ja ei minkäänlaista jälkeä pinnassa. Mulla on ollut kaikenlaisia pannuja, olen ahkera kokkailemaan. Toinen keraaminen nyt menossa ja seuraavakin on samanlainen, kun pitää uusi hankkia.

Tässä ei toki kysytty mitkä on huonoja, mutta Fiskarsin Hardface oli yksi aikoinaan ja huonoin hinta-laatusuhde mikä on koskaan mulla paistinpannussa ollut, en voi mitenkään kehua kyseistä pannua.

Tuo minkä Misa linkkasi, on ollut sellainen mitä olen kanssa katsellut! Siinä myös keraaminen pinnoite. On vain yksi pannu tällä hetkellä käytössä, niin toisen voisi tarvitakin. Ainoa ongelma tuossa on tuo metallinen kahva, mä inhoan niitä.
Tämä on kuin omasta suusta! Kovanaama oli aikanaan hyvä, mutta nimen vaihduttua hardfaceksi laski laatukin aivan surkeaksi. Meillä on nyt joku Prisman halvin keraaminen ja hyvin on toiminut.
 
Piti ihan tarkistaa, mikä pannu meillä on ollut, kun on ollut niin hyvä. Ollut meillä 5v nyt liki päivittäisessä käytössä. On ollut hintansa väärti, vaikka tuo hinta kerta ostoksena kovalta tuntuukin. Aiemmin teflonpannuja piti ostaa melkein joka 2-3kk välein uusi. Toki joissakin paistettavissa teflon on hyvä ja kyllä meiltä yhä teflonkin löytyy. Nyt se on säätynyt pidempään hyvänä, kun käytetään vaan muutama kerta kuussa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

 
Meillä oli tuo Fiskarsin norden pannu kun mies sai töistä joululahjaksi (tykkään niiden joululahjoista😂), mutta se lensi lopulta roskiin. Oli ihan unelma alkuun, mutta sitten kaikki alkoi tarttua ja tähän meni kyllä varmaan max vuosi. En tiedä huolsinko väärin, luin kyllä ohjeet🤷‍♀️. Ja vasta paljon myöhemmin kuulin että voi uudelleen pinnottaa. No oli myöhästä siinä vaiheessa.
Nyt oon opetellut hiiliteräspannun käyttöä. Saatiin semmonen lahjaksi. Pikkuhiljaa alkaa olemaan patinoitunut eikä enää tartu niin herkästi. En muista mikä merkki. Noi meidän vanhat tefloniset kun alkavat olemaan aika kuluneita, joten niitä en varuiksi viitsi hirveästi käyttää. 😅
 
Takaisin
Top