Vastaa ketjuun

En ole varma mikä on sopiva ikä, mutta kokeilemalla sekin selvinnee. Kotihoidontuelle en voi taloudellisista seikoista johtuen jäädä. En voi kaikkia säästöjänikään käyttää, koska niitä tarvitaan talon ostoon. Miehen tuloilla elämisen olen sulkenut myös pois vaihtoehdoista.

Kaikki olisi ollut helpompaa, eikä hoitoasioita olisi tarvinnut vielä miettiä, jos alkanut raskaus olisi edennyt loppuun. Tällöin olisi alkanut uusi äitiysloma melkein heti edellisen perään. Esikoisen hoitoon laittaminen olisi lykkääntynyt lähes vuodella.

Tänä vuonna en kuitenkaan ole esikoista hoitoon laittamassa, se on varmaa, mutta todellisuus on se, että noin vuoden ikäisenä se on tehtävä viimeistään. Pari-kolme kuukautta voin hoitoonlaittoa lykätä. Jos ei mitään seikkoja olisi vaikuttamassa, niin noin 1,5v-2v ikäisenä laittaisin. Ihan jo sen takia, että olen aika varma että siitä alkaa flunssa- ja tautikierre, joka ei lapsen lisäksi itsellekään tee hyvää. Muutenkin kun on jo kestoflunssa, jonka vuoksi haju- ja makuaistit ovat välillä kateissa tai heikentyneet varsinkin flunssan yhteydessä ja silloin on kaikki tukossa jopa useamman viikon.

Alanvaihto ja etätyö olisi yksi vaihtoehto, sillä voisin saada lykättyä lapsen hoitoonlaittamista ja vähennettyä myös oman työni kautta tulevaa altistusta. Vieläpä kun toinen raskaus on suunnitteilla, niin sopisi kuvioon paremmin. Itse olen mennyt lapsena hoitoon heti 9kk ikäisenä. Mutta jos koronahäslinki menee taas aivan älyttömäksi kaikkine testauksineen, niin sitten keksin jonkin keinon hoitaa lasta kotona. Ei ole tarkoitus olla vastarannankiiski, mutten halua että vuoden ikäistä lastani testataan jatkuvasti, koska varsinaista hoitoakaan koronaan ei ole. Mahdollista rokotettakaan emme ota eturintamassa, koska haluan olla varma että se on oikeasti turvallinen, jos päädymme sen ottamaan.

Tunteita herättävä asiahan tämä selkeästi on, mutta positiivisin mielin tulevaan, vaikka teksti ei ehkä siltä vaikuta :happy: Kaikki kuitenkin järjestyy lopulta.

Takaisin