Mikä on ihanin K:lla alkava nimi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitkä on teistä kauneimmat K:lla alkavat nimet?

Tytöistä tulee ensimmäisenä mieleen Krista ja Kristiina.

Pojista Kristian ja Kuisma.

Arvasin ettei tule mieleen kaikki ihanimmat! Kielo ja Kaisla on myös tosi kivoja. :smiling-eyes: Ja Kaius. En muista olenko ennen nähnyt sitä muuten kuin C:llä kirjoitettuna eräällä antiikin roomalaisella (+eräällä vampyyrilla).

Olen muutamaan Kaiukseen suomessa törmännyt, mutta ilmeisesti myös kansainvälisesti suosittu nimi. Varmaan Rachel Zoen pojan Kaius Jaggerin innoittamana :smiling-eyes:

Tuo onkin jännä. Olisin veikannut, ettei tuo menisi nimilautakunnan syynistä läpi, koska superlatiivi sanasta katala on hieman vaikea nimi lapselle, mutta on näitä väestörekisterissä, annettu viime vuosituhannen puolella. Menisikö edelleen läpi?

Tuo onkin jännä. Olisin veikannut, ettei tuo menisi nimilautakunnan syynistä läpi, koska superlatiivi sanasta katala on hieman vaikea nimi lapselle, mutta on näitä väestörekisterissä, annettu viime vuosituhannen puolella. Menisikö edelleen läpi?

Totta tuo, mutta toisaalta on ainakin Unkarissa käytössä, siinä missä täällä yleensä käytössä oleva Katari(i)na. En edes ole ajatellut tota nimeä niin, sillä löytyy omasta tuttavapiiristä ja äännetään "Kataliin" :smiling-eyes:

Jos esikoinen olisi ollut poika, hänestä olisi tullut Kasimir.:red-heart: Vielä edelleen kaunis nimi mielestäni mutta ei ole tullut käyttöön muille pojilleni koska "identifioituivat" toisen nimisiksi :smiling-eyes:

Minusta Katalin on kaunis nimi. :smiling-eyes: Ja kun tietää että on ulkomaista alkuperää, en ainakaan itse ajattele sitä katala sanon superlatiivina. Kuulen myös päässäni sen pehmeämpänä (a:n vähän a:n ja ä:n välimuotona) niin ettei se edes kuulosta siltä miltä kirjoitettuna. En tosin tiedä miten oikeasti lausutaan. Tai nyt tiedän että lausutaan "Kataliin", jolloin se ei kuulosta sanalta katalin vaikka a lausuttaisi suomalaisittain.

Vähän sama kuin minulla, kun näen nimen Elin. Se on minulle niin automaattisesti Eelin, etten edes alkuun tajunnut mitä erikoista tuossa nimessä on, kun kaikki tuntuivat pitävän sitä Suomessa toimimattomana nimenä.

Takaisin