Mikä oli suosikki/inhokki kouluaineesi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä oli sinun lemppariaine koulussa ? Entä mitä inhosit?

Itse rakastin kuvaamataitoa. Piirtäminen oli todella lähellä sydäntä lapsena, mutta sitten se jäi lukiossa kun en kehittynyt mielestäni tarpeeksi nopeasti. Tyyliin kaverit piirsi valokuvan näköisiä piirroksia, niiden rinnalla omat näytti niin huonoilta.. huono häviäjä/luovuttaja olen ollut aina, enkä kovin kilpailuhenkinen, joten koululiikunta oli suurinta tuskaa. En osannut pelata enkä uskaltanut heittäytyä. Kylmät väreet tulee kun muistelen liikuntatunteja..:wtf::stop:

Kuvis oli mullakin vahvin ja mieluisin aine, heikoin oli matikka. Ja liikunta, huh! Siellä mä väistelin henkeni edestä jotain koripalloa. :hilarious:

Kuvis oli mullakin vahvin ja mieluisin aine, heikoin oli matikka. Ja liikunta, huh! Siellä mä väistelin henkeni edestä jotain koripalloa. :hilarious:

Itselläni kaikki taito- ja taideaineet kuuluivat lemppareihin. Näistä kuvis, liikunta ja köksä parhaita. Koululiikunnasta on lämpimiä muistoja, kun meillä oli siinä ihana opettaja koko yläasteen ajan. Matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa inhosin, mutta nykyään ne kiinnostaa jo ihan ammatinkin puolesta :grin

Minä pidin myös kuviksesta, köksästä ja musiikista. Peruskoulussa myös matikka oli suosikkeja, sillä olin siinä hyvä. Äidinkieli oli yksi suosikkejani, vain pakollisten kirjojen luvusta eri aikakausilta en ollut mitenkään erityisen innostunut.

Liikunta oli ihan kivaa, mutta harmitti olla yleensä se viimeinen joukkueeseen valittu. Pärjäsin kuitenkin useimmissa lajeissa ihan ok.

Filosofia, kemia ja fysiikka eivät olleet mitenkään suosikkeja. Aiheet kiinnostivat, mutta teoriapuoli oli melko kuivaa ja erilaisten kaavojen opettelu tuntui vaikealle, enkä aina ymmärtänyt niitä. Puhtaasti matemaattiset jutut menivät hyvin, mutta en vain tajunnut, miten kirjaimet voivat muuttua yhdestä toiseksi kesken laskun.. :D

Kieliä olen inhonnut myös aina! Siis vieraita.. luin pitkän saksan, joten opiskelin kahta kieltä pitkänä ja ruotsia siihen päälle. Olin todella arka puhumaan kieliä ja jännitys vei paljon oppimismotivaatiota. Siihen päälle pari huonoa opettajaa ja minun vieraiden kielten oppiminen saatiin lukittua hyvin tehokkaasti. Pärjään tarvittaessa englannilla, saksa on erittäin pahasti ruosteessa ja ruotsia en oppinut koskaan. Harmittaa näin aikuisena, mutta ymmärrän ja näen hyvin, miten tähän on tultu.

Äidinkieli ja historia ovat olleet aina suosikkejani. Inhokkeja taas matikka ja vieraat kielet.

Suosikkeja liikunta, terveystieto ja uskonto, tykkäsin yleensä myös äidinkielestä, musiikista ja köksästä,
inhokkeja kielet, fysiikka ja kemia sekä matikka aina välillä..

Suosikkeja oli kaikki taideaineet ja niistäkin ylitse muiden musiikki. Musiikki on edelleenkin lähellä sydäntä ja lapsena jo unelmoitsin laulajan urasta ja kyllä se unelma jossain tuolla takaraivossa edelleen elää. Ammatinvalinta psykologikin joskus "painosti" et pitäs vaan musiikkia lähtee ammatikseen tekeen, mut lopulta sekin tajus et ei oo niin yksinkertaista vaan alkaa elättää itseään musiikilla, joten B vaihtoehto otettiin käyttöön. Inhokkiaine olikin sitten ruotsi, en pärjännyt siinä yhtään, kaikista muista pystyi edes jotenkin selviämään, mutta ruotsi oli pahin.

Kuvaamataito ja biologia olivat kouluaineita joista pidin. Matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa vihasin. Ja muita inhokkeja olivat ruotsi, liikunta, köksä, historia, uskonto, maantieto ym ym. Eli vähän kaikki :grin

Suosikkeja taisi olla kässä, kotitalous ja matikka. Viimeinen noista koska olin siinä hyvä. Vieraita kieliä taas inhosin.

Suosikkeja olivat äidinkieli, psykologia (lukiossa), terveystieto ja lukiossa hyvän opettajan ansiosta myös uskonto. Matikkaan mulla oli viha-rakkaus -suhde: yläasteella jopa tykkäsin siitä, mutta lukiossa inhosin. Kestoinhokkeja olivat fysiikka ja käsityö.

Psykasta tykkäsin muuten minäkin! Senhän ihan unohdin. :) Oli todella hyvä ja innostava opettaja ja hän käytti opiskelussa hyvin monipuolisesti eri opiskelutekniikoita. Tuntui, että jokainen oppitunti oli kuin oma testinsä opettajalle ja me tutkittavia. :D

Tykkäsin erityisen paljon kuvaamataidosta ja äidinkielestä, voiko olla mitään ihanampaa kuin sijamuodot. Tykkäsin myös uskonnosta, kemiasta, psykologiasta ja ruotsista. Matematiikasta en tykännyt, vaikka olin siinä hyvä ja saksasta en tykännyt opettajan vuoksi ja siitä jäi inho koko kieltä kohtaan

Tykkäsin eniten kuviksesta, musiikista, biologiasta, psykologiasta (vähän myöhemmin) ja liikunnasta muistaakseni. Muitakin kivoja oli, kuten englanti ja muut kielet.

Inhokki oli matikka. Ala-asteella vielä jotenkin tykkäsin siitäkin mutta sitten se kävi niin vaikeaksi että joskus väänsin suunnilleen itkua tunneilla. Tykkäsin kemiasta ja fysiikasta muuten, mutta kun niissäkin oli matikkaa.. Lukiossa painajaiseni oli viimeiset kurssit matematiikkaa.

Muokattu viimeksi:
Lukivaikeudenvuoksi minä olin jo koulussa enemmän toiminnan ihminen. Liikuntatunnit oli tosi kivoja, vaikka en kuulunutkaan niihin jotka valittaisiin ensiksi joukkueeseen. Maantieto ja biologia oli kivoja, samoin kotsa. Historia oli kanssa kivaa ja etenkin yläasteella siinä oli tosi huippu opettaja. Uskonto oli kanssa helppo aine.

Minä tykkäsin oikeastaan kaikista lukuaineista, matikasta kieliin ja uskonnosta biologiaan. Tosin lukion vikalla matikka ja fysiikka muuttui vaikeiksi että olisi pitänyt ihan opiskella joten luovutin niiden suhteen. Taitoaineissa en ole ollut erityisen hyvä, etenkin kuvaamataito oli pientä pakkopullaa, musiikista tykkäsin vaikken siinä erityisen hyvä ollut. Liikunta ei myöskään kuulunut suosikkeihin.

Mutta hyvä kysymys! Piti oikein pysähtyä miettimään lapsuutta ja nuoruutta :)

Takaisin