Mikä oli lapsuutesi unelma-ammatti? Ja mitä töitä teet nyt?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kaikilla meillä on varmasti lapsena ollut jonkinlainen unelma-ammatti ja nyt haluaisin kuulla mikä oli sinun unelma-ammatti lapsena? Ja teetkö nykyään jopa sellaista työtä mistä unelmoit lapsena?

Itse olen ammatiltani lastenhoitaja ja kyllä minä itseasiassa tiesin jo lapsena mitä töitä haluan aikuisena tehdä. Olinkohan n. 11-12-vuotias, kun aloin haaveilemaan lastenhoitajan työstä. Minulla varmasti vaikutti unelma-ammattin se, että olen ihan pienestä lapsesta asti hoitanut/ leikittänyt pienempiä lapsia. Yläasteella tunne senkuin vahvistui ja niinpä lähdin heti peruskoulun jälkeen opiskelemanaan itselleni ammattitutkintoa ja nykyään hoidan lapsia työkseni.:)

Pienenä mä haaveilin barbeilla leikkiessä että musta tulis laulaja tai näyttelijä. Siitä kun vähän kasvoin, haaveilin jostakin ammatista missä voisin auttaa ihmisiä parhaani mukaan. Mut ihan pikku tytöstä asti mä olen kuulemma äidilleni sanonu, että musta tulee kotiäiti. No nyt oon juurikin siinä ’ammatissa’, kotiäitinä kahdelle ihanalle lapselle ja tää tuntuu ihan mun jutulta. :) Koulut jäi kesken kun aloin esikoista odottamaan, joten ammattia ei oo ja tulevaisuuden suunnitelmat avoinna.

Takaisin