Mikä auttaa pahoinvointiin?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Jaetaan parhaat keinot raskauspahoinvoinnin hillitsemiseksi. :) Mikä teillä on auttanut?

Itselleni tärkeintä oli syödä usein. Autossa väijyvään pahoinvointiin auttoi limsa. Veden juonnilla ei ollut yhtä hyvää vaikutusta.

Säännöllinen ruokailu. Kaikki kylmä ja raikas, paljon hedelmiä. Ateriasta usein tulee syötyä salaatti ensin, koska se on helpoin saada maistumaan jos ei yhtään tee mieli syödä. Yleensä sillä on herännyt ruokahalu sen verran että saan muutakin lautaselta syötyä.

Mulla max 2h ruokailuväli mini annoksilla auttoi. Hedelmiä ja maustamatonta rahkaa tuli enimmäkseen syötyä.
Välillä kyllä silti tuli ruuat ylös ja kyllä se oksentaminenkin oloa hetkeksi helpotti.

Ei auttanu mikään, tai no, tiputuksessa olo ja pahoinvointilääkkeet. Sairaalasta säännöllisen ruokarytmin saaminen ja se, ettei tarvinnu ite tehä ruokaa.

Mulla on aina parhaiten auttanu JÄÄJÄÄTELÖ :D
Sitte säännölliset syömisvälit, pieniä välipaloja, esim. piltti hedelmäsoseet, hedelmää, hapankorppua, porkkanaa jne.

Ruokaa pitää olla tarjolla kokoajan sillä nälkä ei saa iskeä. Repussa kulkee mukana lasten smoothie pakkaukset ja niitä on jopa vessassa. Yöllä kun joutuu nykyään käymään vessassa niin syön samalla yhden smoothien. Tällä keinoin olen saanut aamupahoinvoinnit loppumaan kun ruokailuväli ei ole liian pitkä

Ei oikein mikään! Vaihtelevasti joku saattoi tepsiä hetken aikaa. Lepääminen on tärkeää, ruoista kaikki mahdollisimman rasvainen auttoi jonkin verran. Lisäksi kiivi.

Takaisin