Mikä asento on paras synnyttää?

Olen tainnut kaikki 4 synnyttää puoli istuvassa ja jotenkin kyljellään. Ei muusta kokemusta, joten se itselle tuttu ja turvallinen :) olisi kiva kokeilla synnyttää ammeeseen jos vielä lisää lapsia saadaan. Viimeksi ammetta moneen kertaan tarjottiin, mutta ei jostain syystä juuri sillä hetkellä tuntunut hyvältä ajatukselta.
 
Tykkäsin jakkarasynnytyksestä, toinen lapsi syntyi niin. Oli kaikin puolin luonteva asento synnyttää ja vauva tuli nopeasti ulos. Esikoisen synnytyksessä olin puoli-istuvaan asentoon pakotettuna ja se oli kauheaa, ei lainkaan luonteva asento.
 
Esikoista oli pakko yrittää puoli-istuvassa asennossa eikä se tuntunut toimivan yhtään. Kuopuksen synnytin kyljelläni ja se oli paljon parempi. Jos vielä joskus halutaankin kolmas haluan synnyttää joko kyljellään kuten kuopuksen tai kokeilla ammetta tai synnytysjakkaraa.
 
Synnytin esikoisen puoli-istuvassa asennossa ja se oli ihan kamalaa. Epiduraalin takia meni niin paljon piuhoja, etten oikein päässyt liikkumaan. Ja kun se epiduraali ei edes oikein toiminut... :rolleyes: Seuraavalla kerralla haluan kyllä kokeilla muita asentoja ja jättää epiduraalin kokonaan pois, kun eipä siitä oikein ollut mitään iloakaan. Olen myös kuullut, että on mm. lantionpohjalle ja vatsalihaksille parempi olla muussa kuin puoli-istuvassa asennossa, niin paine jakautuu paremmin.
 
Takaisin
Top