Mihin meni lapsivedet?

  • Ketjun aloittaja Tygrysek
  • Aloituspäivämäärä
T

Tygrysek

Vieras
Niin, no siis siinäpä se kysymys jo näkyikin, eli minne teiltä meni lapsivedet? Missä olitte kun tuo synnytyksen "kostein" merkki ilmoitti itsestään? Itsellä enää pikkasen reilu viikko laskettuun aikaan ja olen miettinyt että missähän mahtaa muut kanssaodottajat olleet kun tuo on tapahtunut...
 
Aurinkoista päivää kaikille!
 
Makasin sängyssä, kun kuului *poks!
Nousin ylös ja siihen lattialle ekaksi, kävelin vessaan ja siihen wc:n lattialle sitten lisää..pyyhe housuihin ja soittamaan synnärille.
Vinkki: tarkista onko vesi kirkasta/sameaa/veristä..kysyvät sitä synnärillä ekaksi. Ja sitä missä tarjonnassa lapsi on.
Tapahtui 38+2.
 
-Esikoisesta jouduttiin puhkaisemaan kalvo synnytys-salissa.
-Toisesta tuli "kuin hanasta", ja alkoi kotiovella. Olimme juuri tulleet vuokraamasta leffaa, ja mies auttoi esikoista istuimesta.Minä olin juuri laittamassa avainta oven reikään, kun holahti. Menin suoraan vessaan huudellen miehelle,ettei riisu pojalta vaatteita pois, vaan hakee synnärikassin, ja tuo mulle vaihtohousut.
Synnärillä kuulin kun kätilö sanoi lääkärille:"Tuli rouva synnyttämään toista kertaa, ja lapsvettä tulee kuin hanasta".
Supistuksia tosin ei kuulunut, ja itse synnytys käynnistettiin vasta seuraavana päivänä. 
 
Vedet ei lähteneet itsestään, vaan kalvoja puhkottiin pariinkin otteeseen synnärillä. Kalvojen puhkominen ei sattunut ollenkaan, mutta siinä lammikossa oli kyllä ällöä makailla siellä sängyllä. [:D]
 
Ekasta synnärillä, kun kalvot puhkaistiin, samoin tokassa ja kolmannessa kotona alkoi lorisemaan. Sitä sitten tulikin koko päivän, kunnes synnytys myöhään illalla käynnistyi, ennenaikaisesti.
 
Kotona menivät. Sängyssä makoilin rv 40+1 ja yhtäkkiä tunsin kun holahti vedet sänkyyn. Supistukset alkoivat vasta muutaman tunnin kuuluttua. Tytär syntyi noin puoli vuorokautta vesien menosta.
 
Mulla on kolme kertaa puhkaistu kalvot synnärillä. oon aina miettinyt sitä että mitäs jos vedet menis esim. kaupan kassajonossa, millä tavalla suhtautuis itse ja mitä tekis muut asiakkaat... mutta siis ainakin tähän asti on kalvot jouduttu puhkomaan. Ehkä ne nyt sit menee siellä kaupassa ja lorisee kaikki lattialle kerralla [:D]
 
Sairaalassa sängyssä. Olin nukkumassa ja heräsin siihen ku jotai tuli housuun...unenpöpperöissäni siinä mietin, et enkai mä alleni laskenu...[:)] Viikkoja tuolloin kasassa 34.
 
Kahdesta ensimmäisestä puhkaisivat kalvot ja kolmannesta tihutti jotain pientä paria päivää ennnen kuin sitten lorahti sinä yönä kun synnyttää lähdettiin,kotona yöllä keittiössä[:D]
 
Esikoisesta lorahti sänkyyn ihan kunnolla. Kaksoset käynnistettiin ja kalvot puhkaistiin, tosin vaan sen ekan kaksosen. Toisen kalvot puhkes kun se syntyi...  Mielettömästi lapsivettä [:D] mut onneks sairaalan sänkyyn. Kuopuksesta vedet tuli ihan synnytyksen yhteydessä myös ja siihen sairaalan sängylle.
 
Takaisin
Top